F1

Η Ferrari 2008 αποκαλύφθηκε και έστειλε μήνυμα…

Ακριβής στο ραντεβού της με τον Τύπο ήταν χθες το μεσημέρι η Ferrari. Η παρουσίαση του νέου μονοθεσίου για το 2008, σε περισσότερους από 80 δημοσιογράφους από 13 χώρες, έγινε στο εργοστάσιο του Μαρανέλο. Σύσσωμης η αγωνιστική ομάδα έδωσε το παρών, με επικεφαλής το νέο αγωνιστικό διευθυντή Στέφανο Ντομενικάλι που πήρε τη θέση του Ζαντ Τοντ, την οποία αρνήθηκε να καταλάβει ο Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός επικαλέστηκε έλλειψη χρόνου και περιορίζεται στο να βοηθά στην εξέλιξη του μονοθεσίου, οδηγώντας το κατά καιρούς.

Ακριβής στο ραντεβού της με τον Τύπο ήταν χθες το μεσημέρι η Ferrari. Η παρουσίαση του νέου μονοθεσίου για το 2008, σε περισσότερους από 80 δημοσιογράφους από 13 χώρες, έγινε στο εργοστάσιο του Μαρανέλο. Σύσσωμης η αγωνιστική ομάδα έδωσε το παρών, με επικεφαλής το νέο αγωνιστικό διευθυντή Στέφανο Ντομενικάλι που πήρε τη θέση του Ζαντ Τοντ, την οποία αρνήθηκε να καταλάβει ο Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός επικαλέστηκε έλλειψη χρόνου και περιορίζεται στο να βοηθά στην εξέλιξη του μονοθεσίου, οδηγώντας το κατά καιρούς. Στη συνάντηση με τον Τύπο ήταν το ίδιο δίδυμο οδηγών, ο πρωταθλητής Κίμι Ραϊκόνεν και ο Φελίπε Μάσα, ο τεχνικός διευθυντής Αλντο Κόστα, ο διευθυντής κινητήρων Ζιλ Σιμόν, ο διευθυντής υπηρεσιών Μάριο Αλμόντο και ο…δικός μας υπεύθυνος σχεδίασης του μονοθεσίου, Νικόλας Τομπάζης, ο οποίος ανέφερε ότι κυρίαρχο στοιχείο είναι το μικρότερο μεταξόνιο, αφού το περσινό μονοθέσιο ήταν γρήγορο στις γρήγορες πίστες και πιο αργό στα σικρουί με κλειστές στροφές. Καινοτομία αποτελεί ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου που παράχθηκε από την McLaren και θα χρησιμοποιείται από όλα τα μονοθέσια του πρωταθλήματος. Η αεροδυναμική ανασχεδίαστηκε πλήρως, αλλά το αυτοκίνητο που θα εκκινήσει στη Μελβούρνη στις 16 Μαρτίου, θα δεχθεί πολλές αλλαγές ακόμη που θα προκύψουν από τις δοκιμές μέχρι τότε. Το σημείο κάτω από τα πόδια του οδηγού είναι περισσότερο κομμένο, ενώ τα πλαϊνά μέρη και το κάλυμμα του κινητήρα έγιναν πιο λεπτά. Όπως προανέφερα το μεταξόνιο είναι ελαφρώς κοντύτερο και η κατανομή του βάρους έρχεται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με τα ελαστικά της Bridgestone (αποκλειστικός προμηθευτής της Φόρμουλα 1 μέχρι το 2010). Φέτος έχουμε αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Χωρίς σύστημα πρόσφυσης, επιβράδυνση κινητήρα και ηλεκτρονική υποβοήθηση εκκίνησης, ο οδηγός δεν θα έχει στη διάθεσή του βοηθήματα. Θεωρητικά και τεχνικά η κατάσταση απλουστεύει, αλλά ο οδηγός είναι πλέον ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Αναφορικά με τα καύσιμα, σύμφωνα με την νομοθεσία της Ε.Ε. ποσοστό 5,75% των στοιχείων πρέπει να προέρχονται από βιολογικές έρευνες, γι’ αυτό και η συνεργασία με τη Shell στη βενζίνη V-Power (υποστηρικτής για 60 χρόνια της Ferrari) ήταν για μια ακόμη φορά αγαστή.
Κίμι Ραϊκόνεν: «Η κατάκτηση του περσινού τίτλου στους οδηγούς με κάνει αισιόδοξο για φέτος αλλά όχι πιο δυνατό. Το κοκπιτ είναι στενότερο λόγω των εξελίξεων και χωρίς σύστημα πρόσφυσης ο έλεγχος στη βροχή θα είναι πιο δύσκολος. Αυτό όμως ισχύει για όλους. Στην ομάδα έχουμε καλή ατμόσφαιρα και με τον Φελίπε θα προσπαθήσουμε να υπερασπιστούμε τους τίτλους (και κατασκευαστών)».
Φελίπε Μάσα: «Δεν έχω αποκτήσει ακόμα παιδί (παντρεύτηκε πριν λίγες ημέρες) αλλά με το νέο μονοθέσιο αισθάνομαι σαν να γεννήθηκε ένα παιδί σήμερα (χθες). Είναι ξεχωριστή στιγμή και χρειάζεται να δουλέψουμε σκληρά ώστε αυτό το παιδί να μεγαλώσει. Ελπίζω να μας αξιώσει πρωταθλητές».

Εν συντομία…

Η F2008 είναι το 54ο μονοθέσιο που κατασκευάζει η Ferrari στη Φόρμουλα 1. Αμάξωμα από ανθρακονήματα και κυψέλες. Ιδια δομή κινητήρα λόγω κανονισμών, νέες εισαγωγές αέρα και καυσίμου όπως και ορισμένα δευτερεύοντα στοιχεία. Ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.4 lt με κωδικό 056, μπλοκ από αλουμίνιο, διάταξη V8 στις 90 μοίρες και βάρος λιγότερο από 95 κιλά. Κιβώτιο ταχυτήτων (ίδιο για τα επόμενα 4 χρόνια, 7 σχέσεων + όπισθεν) ημιαυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εν σειρά με άμεση αλλαγή σχέσεων (2η σερί χρονιά). Το σύστημα μετάδοσης παραμένει σε διαμήκη άξονα και συνδυάζεται με μπλοκέ διαφορικό. Ανασχεδιασμένη ανάρτηση, ανεξάρτητη στους δύο άξονες και δισκόφρενα αεριζόμενα από ανθρακονήματα με βελτιωμένες δαγκάνες της Brembo. Ζάντες 13 ιντσών παντού της BBS και τα ηλεκτρονικά της Magneti Marelli. Συνολικό βάρος μονοθεσίου (νερό, λάδια, οδηγός) 605 κιλά. Σήμερα ο Ραϊκόνεν ξεκινά δοκιμές στο Φιοράνο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x