Παλαιότερες

Να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους

SportDay

Κάθε χρόνο τα ίδια. Οποια κυβέρνηση κι αν έχουμε, πάντα στο… παραπέντε δίνονται παρατάσεις. Χθες, τρεις ημέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία προμήθειας του σήματος των τελών κυκλοφορίας, το Υπουργείο Οικονομικών έδωσε παράταση πληρωμής για την απόκτηση του σήματος μέχρι τις 15 Ιανουαρίου μόνο από τις τράπεζες ή τα ΕΛΤΑ. Οχι δηλαδή από τις εφορίες κι αυτό σημαίνει ότι όσοι δεν έχουν λάβει το ειδοποιητήριο θα πρέπει να σπεύσουν σήμερα στις εφορίες για να πληρώσουν. Μέχρι την ίδια ημερομηνία μπορούν, όσοι θέλουν να μην καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας, να παραδώσουν τις πινακίδες του οχήματός τους. Δυστυχώς στην πλάτη των ιδιοκτητών αυτοκινήτων συνεχίζονται να παίζονται πολιτικά παιχνίδια.

Μετά τις έντονες διαμαρτυρίες των κατόχων, κυρίως πολύ παλαιών αυτοκινήτων για τα πολύ αυξημένα τέλη, τη στιγμή που η αξία του οχήματός τους σήμερα είναι μικρότερη των τελών, αλλά και μετά την προσφυγή στα δικαστήρια
του Ινστιτούτου Καταναλωτή για κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που αφορά την αύξηση των τελών, το Υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει ότι η αύξηση έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τη ρύθμιση του Γιώργου Σουφλιά, τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, χωρίς ωστόσο να λέει ότι η αύξηση αυτή ήταν συνδυαστική με την επιδοτούμενη απόσυρση των παλιών οχημάτων, την οποία η τωρινή κυβέρνηση κατάργησε στις 2 Νοεμβρίου.

Το γιατί δεν κατάργησε και τη ρύθμιση για τα αυξημένα τέλη (απλώς έκανε ορισμένες αλλαγές –μικρές αυξήσεις στα μικρού κυβισμού, μεγαλύτερες στα μεγαλύτερου και παλαιότερα), ούτε τη ρύθμιση για τον έκτακτο φόρο στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1923 κ.εκ., εύκολα το αντιλαμβάνεται κάποιος. Διότι το Δημόσιο ήθελε να διατηρήσει τα έσοδα που είχε προϋπολογίσει η προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς να μπει στον κόπο να ασχοληθεί με κίνητρα στην αγορά. Για μία ακόμα φορά θα αναφέρω ότι η μέθοδος Σουφλιά μπορεί να είχε ατέλειες, αλλά γενικά ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση. Ουσιαστικά επρόκειτο για αυτοχρηματοδότηση αντικατάστασης παλαιών με καινούργια ή μεταχειρισμένα
αυτοκίνητα της τελευταίας πενταετίας, αλλά και απαλλαγή από παλαιά χωρίς απαραίτητη αντικατάσταση.

Η σκέψη ήταν να μην ξοδέψει χρήματα το Δημόσιο, αλλά όσοι είχαν παλαιό Ι.Χ., ανάλογα με την ηλικία και με τον κυβισμό, να πλήρωναν παραπάνω χρήματα, ώστε έτσι να επιδοτήσουν όποιον ήθελε να αποσύρει το δικό του παλαιό όχημα αγοράζοντας άλλο ή όχι. Η απόφαση για απόσυρση της… απόσυρσης αποδεικνύεται ότι ήταν λανθασμένη. Διότι τώρα το Δημόσιο χάνει χρήματα από περίπου 150.000 ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων που κατέθεσαν πινακίδες για να μην πάρουν το σήμα του 2010.

Ισως οι περισσότεροι από αυτούς να έμπαιναν στη διαδικασία είτε να απαλλαγούν από το παλιό, παίρνοντας ορισμένα χρήματα ανάλογα με τον κυβισμό που θα απέσυραν, είτε να έπαιρναν κι ένα χιλιάρικο παραπάνω για να αγοράσουν καινούργιο.

Αξίζει να σημειώσω ότι στον ένα μήνα που λειτούργησε η απόσυρση, περίπου 73.000 απέσυραν Ι.Χ. για να πάρουν την επιδότηση, με τους μισούς απ' αυτούς να αγοράζουν καινούργιο. Αυτά τα ολίγα για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Πάντως, η κυβέρνηση υποσχέθηκε για το 2011 νέο υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, σύμφωνα με το νέο φορολογικό σύστημα, ενώ ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου με νέες δηλώσεις άφησε παράθυρο για εκ των υστέρων επιστροφή χρημάτων σε όσους πλήρωσαν ακριβότερα τέλη.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x