Παλαιότερες

Η μεγαλύτερη απόσυρση

SportDay

Σε συνέχεια όσων έγραφα τις προηγούμενες ημέρες σχετικά με τον χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, σήμερα θ' ασχοληθώ με το θέμα της απόσυρσης παλαιών οχημάτων. Το θέμα είχε δύο σκέλη για το 2009. Το ένα αφορούσε την απόσυρση χωρίς επιδότηση και το άλλο την απόσυρση με επιδότηση από το κράτος.

Συνολικά το 2009 αποσύρθηκαν 147.005 οχήματα, εκ των οποίων τα 6.619 ήταν οχήματα που μάζεψαν οι δήμοι από τους δρόμους και τα χωράφια, όπου τα είχαν παρατήσει για πολύ καιρό οι ιδιοκτήτες τους, με ή χωρίς πινακίδες. Οσον αφορά ειδικά το δεύτερο σκέλος, που ίσχυσε από τα τέλη Σεπτεμβρίου μέχρι και 2 Νοεμβρίου, αποσύρθηκαν 76.924 οχήματα, δηλαδή τα μισά σε ένα μήνα μόνο!

Ενα πραγματικά συγκλονιστικό νούμερο, που δείχνει τη διάθεση πολλών που έχουν ένα πολύ παλιό Ι.Χ. ή ελαφρύ επαγγελματικό ή βαρύ φορτηγό να απαλλαγούν από αυτό, αρκεί να δεχθούν μια βοήθεια από το κράτος. Επίσης, το θέμα της απόσυρσης με επιδότηση είχε κι αυτό δύο σκέλη.

Το ένα αφορούσε μόνο απόσυρση και ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα ο κάτοχος έπαιρνε ένα ποσό από 500 έως 2.200 ευρώ για Ι.Χ., από 500 έως 2.000 ευρώ για ελαφρύ επαγγελματικό και από 3.000 έως 9.000 ευρώ για βαρύ φορτηγό άνω των 9 τόνων. Το δεύτερο σκέλος της απόσυρσης με επιδότηση αφορούσε αντικατάσταση με καινούργιο.

Δηλαδή, όσοι απέσυραν ένα από τα παραπάνω οχήματα έπαιρναν το ποσό που τους αναλογούσε και εφόσον αγόραζαν καινούργιο, λάμβαναν ακόμη 1.000 ευρώ για αγορά νέου ή μεταχειρισμένου Ι.Χ. κυκλοφορίας μετά το 2005, 1.500 ευρώ για αγορά ελαφρού επαγγελματικού και 4.000 για αγορά φορτηγού. Γενικά, η απόσυρση με ή χωρίς οικονομικά κίνητρα ήταν άκρως επιτυχημένη το 2009.

Αξίζει να σημειώσω ότι τα προηγούμενα χρόνια, που δεν υπήρχε επιδότηση, αποσύρθηκαν 61.668 οχήματα το 2008, 50.818 το 2007, 29.787 το 2006, 6.481 το 2005 και 1.222 τον Δεκέμβριο του 2004, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί η ΕΔΟΕ, που συστάθηκε από τους εισαγωγείς αυτοκινήτου στην Ελλάδα βάσει οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης και έδωσε άδειες σε ανεξάρτητες εταιρείες ανακύκλωσης οχημάτων.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί τρόπος και φέτος ώστε να συνεχιστεί αυτή η γεωμετρική πρόοδος στα αποσυρθέντα οχήματα, που είχε υπερδιπλασιασμό το 2009 σε σχέση με το 2008. Η κυβέρνηση οφείλει να δει το θέμα σοβαρά σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όχι με το σκεπτικό ότι με επιδοτούμενη απόσυρση θα μπουν πολλά καινούργια οχήματα στους ελληνικούς δρόμους, αλλά το αντίθετο, με γνώμονα ότι θα φύγουν εκατοντάδες χιλιάδες πολύ παλαιά, ρυπογόνα και λιγότερο ασφαλή οχήματα, μια και η τεχνολογία προοδεύει.

Αξίζει, επίσης, ν' αναφέρω, μολονότι δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία ακόμα, ότι από τους 76.924 που απέσυραν με επιδότηση περίπου οι μισοί έκαναν χρήση της επιπλέον επιδότησης για αγορά καινούργιου. Κάτι που σημαίνει ότι έφυγαν περισσότερα από τους δρόμους σε σχέση με αυτά που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά. Αύριο θα ασχοληθώ με το θέμα της απόσυρσης από τους δήμους.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x