Γενικά

Υδρογονοκίνητο σε αγώνες με Dunlop

Σε μια νέα τροχιά θα κινηθεί ο μηχανοκίνητος αθλητισμός του μέλλοντος, με πιο φιλικά προς το περιβάλλον αγωνιστικά αυτοκίνητα. Ηδη ετοιμάζεται το υδρογονοκίνητο GreenGT H2, σε συνεργασία με την Dunlop Motorsport η οποία θα προμηθεύσει ειδικά ελαστικά, παρέχοντας υψηλή πρόσφυση που θα μεγιστοποιεί την κατανομή ισχύος των αγωνιστικών αυτοκινήτων του μέλλοντος.

Σε μια νέα τροχιά θα κινηθεί ο μηχανοκίνητος αθλητισμός του μέλλοντος, με πιο φιλικά προς το περιβάλλον αγωνιστικά αυτοκίνητα. Ηδη ετοιμάζεται το υδρογονοκίνητο GreenGT H2, σε συνεργασία με την Dunlop Motorsport η οποία θα προμηθεύσει ειδικά ελαστικά, παρέχοντας υψηλή πρόσφυση που θα μεγιστοποιεί την κατανομή ισχύος των αγωνιστικών αυτοκινήτων του μέλλοντος.

Το GreenGT H2, που θα αγωνιστεί το 2013 στις 24 Ώρες του Le Mans, είναι πρώτο στον κόσμο αυτοκίνητο αγώνων που θα τροφοδοτείται με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, και υιοθετεί ηλεκτροκίνητη προώθηση.

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα μια ιδιαίτερα σημαντική πρόκληση για το σχεδιασμό των ελαστικών τους –για να διαχειριστούν το πρόσθετο βάρος του οχήματος, θα πρέπει να αυξηθεί η ικανότητα φορτίου του ελαστικού, ενώ για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης του αυτοκινήτου το σχέδιο των ελαστικών θα απαιτεί μια χαμηλότερη αντίσταση κύλισης. Τα υψηλά χαρακτηριστικά ροπής σημάνουν ότι τα ελαστικά θα απαιτήσουν μια νέα δομική σύνθεση, που θα παρέχει μια αυξημένη διαμήκη ακαμψία. Στις άλλες προκλήσεις για την Dunlop συγκαταλέγεται και η σχεδίαση ενός ελαστικού που θα βελτιστοποιεί τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας καθοδηγούμενης ροπής, η οποία παρέχει στο ενεργό διαφορικό τη δυνατότητα να διαφοροποιεί το ποσοστό ισχύος που αποστέλλει στους τροχούς. Ενώ η ανάρτηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ελέγξει την ανταπόκριση του οχήματος, η καθοδηγούμενη κατανομή ισχύος εστιάζεται στη σταθερότητα του αυτοκινήτου», επισήμανε ο Jean- Felix Bazelin, γενικός διευθυντής της Dunlop Motorsport και συνέχισε: «Αυτό σημαίνει ότι έτσι μπορεί να ελεγχθεί η ισορροπία του αυτοκινήτου σχετικά με τις διαφορετικές διαδρομές, τις επιφάνειες και τις στροφές. Επομένως, η γόμα του ελαστικού θα πρέπει να είναι τέτοια που να ταιριάζει σε αυτό το ιδιαίτερα απαιτητικό αυτοκίνητο. Για να ελέγχει τη θερμοκρασία και την φθορά του ελαστικού, υπάρχει η σκέψη να χρησιμοποιηθεί μια μαλακότερη γόμα σε σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Επίσης, όπως κατάφερε να πετύχει η Dunlop στο σύγχρονο εκθεσιακό ελαστικό της, το BluResponse AA, μια συνολική μείωση της αντίστασης κύλισης θα μεγιστοποιήσει και την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου».

Η συνεργασία της Dunlop με την GreenGT H2 σηματοδοτεί την έναρξη ενός προγράμματος για το σχεδιασμό ειδικών ελαστικών που θα ενισχύουν την απόδοση και τα χαρακτηριστικά χειρισμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιτρέποντάς τους να κινούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας, μεγιστοποιώντας ταυτόχρονα την πρόσφυση και τις επιδόσεις του οχήματος.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x