H GLS είναι η S-Class των… SUV. Ετσι χαρακτηρίζουν στη Mercedes την ολοκαίνουργια GLS που αποτελεί τη ναυαρχίδα της μάρκας με μήκος 5,207 μέτρων. Κάτι που σε βάζει μονομιάς στο θέμα, μιας και η GLS είναι ξεκάθαρο πως φτιάχτηκε για συγκεκριμένες αγορές, π.χ. όπως η αμερικανική, όπου τα πάντα είναι φτιαγμένα σε μέγεθος XXL. Ετσι και το τρίμετρο μεταξόνιο χωράει υπερ-άνετους χώρους για πέντε ή επτά επιβάτες (υπάρχει και 3η σειρά καθισμάτων).

Συνδεσιμότητα

Το ταμπλό φιλοξενεί την πιο εξελιγμένη εκδοχή του MBUX σε όλο το μεγαλείο της και προσφέροντας όλα τα κομφόρ συνδεσιμότητας. Πέρα από τις δύο μπροστινές ψηφιακές οθόνες 12,3΄΄, στα πίσω καθίσματα μπορούν να υπάρξουν και ακόμη δύο 11,6΄΄. Οσο για τον εξοπλισμό, υπάρχει ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς σε ένα υπερπολυτελές αυτοκίνητο, όπως πανοραμική οροφή, πάνω από δέκα θύρες USB, ηχοσύστημα Burmester, αερανάρτηση, μασάζ κ.ά.



Η γκάμα περιλαμβάνει την κορυφαία GLS 580 4MATIC με κινητήρα V8 4.0 βενζίνης, με ήπιο υβριδικό σύστημα MHEV 48V και ισχύ στους 489 ίππους. Οδηγήσαμε και την GLS 450 4MATIC με κινητήρα V6 3.0 και 367 ίππους, που ωστόσο δεν θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη. Οι diesel εκδόσεις GLS 350d (με 286 ίππους και 600 Nm) και GLS 450d (με 330 ίππους και 700 Nm) εφοδιάζονται με εξακύλινδρο τρίλιτρο σε σειρά. Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, ενώ η στάνταρ 4Matic τετρακίνηση προαιρετικά μπορεί να έχει και «κοντές» σχέσεις.

Τα σχόλια είναι περιττά για ένα κορυφαίο SUV από κάθε άποψη. Ακόμη και υπό τα αυστηρά όρια των 90 μιλίων ανά ώρα, γίνεται αντιληπτή η ανωτερότητα της GLS με την κάθε της κίνηση να ελέγχεται από πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων. Ανάμεσα σε αυτά που μας εντυπωσίασαν ήταν το E-Active Body Control που περιλαμβάνει από σύστημα σκαναρίσματος του δρόμου με έξυπνη προσαρμογή της ανάρτησης έως και τη λειτουργία Curve όπου το σύστημα «αλφαδιάζει» τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι απλώς κορυφαίες, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας την GLS στην αμερικανική ύπαιθρο.

Οπως είναι λογικό, τόσο το μέγεθος όσο και η τιμή πώλησης της GLS καθιστούν τη διάθεσή της στην εγχώρια αγορά μόνο κατόπιν παραγγελίας.

Πολύ σημαντική όμως ήταν και η παγκόσμια στατική παρουσίαση της GLB όπου είχαμε την ευκαιρία να είμαστε οι πρώτοι Ελληνες δημοσιογράφοι που την είδαμε από κοντά και που βρεθήκαμε στην έως επταθέσια καμπίνα της. Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον SUV που τοποθετείται πάνω από την GLA και αν κρίνουμε από την πρώτη μας επαφή, έστω και στατική, η επιτυχία ακόμη μιας Mercedes είναι προφανώς ήδη δρομολογημένη.

Άρης Γαλανόπουλος