Οι οικογενειακές επιχειρήσεις ακολουθούν μια πορεία που βασίζεται σε κοινές αξίες, όραμα και πολιτισμό, παράμετροι που μπορούν να τις βοηθήσουν να διατηρήσουν οικογενειακό έλεγχο για χρόνια. Ωστόσο, η οικογενειακή ιδιοκτησία, από μόνη της, δεν εγγυάται τη μακροζωία μιας επιχείρησης, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Deloitte: Global family business survey 2019: Long-term goals meet short-term drive.

Στην έρευνα, πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με 791 στελέχη από 58 χώρες για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν σήμερα. Η διατήρηση της οικογενειακής ιδιοκτησίας είναι ένα από τα βασικά στοιχεία των μακροπρόθεσμων στόχων τους, αλλά μόνο το 41% ??αισθάνονται σίγουροι για τα σχέδιά τους ως προς τη διάδοχη κατάσταση. «Παρά την έμφαση στους μακροπρόθεσμους στόχους, οι οικογενειακές επιχειρήσεις τείνουν να επιδιώκουν την επίτευξη των άμεσων προτεραιοτήτων, οι οποίες μπορεί να μην υποστηρίξουν το απόλυτο όραμα και τους στόχους της εταιρείας», αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της Deloitte Adriatic, υπογραμμίζοντας ότι «η αποσύνδεση μεταξύ μακροπρόθεσμων προσδοκιών και βραχυπρόθεσμων προτεραιοτήτων μπορεί και να απειλήσει τη διατήρηση της οικογενειακής παράδοσης και του κληροδοτήματος καθώς και του οικογενειακού κεφαλαίου».

Καινοτομία και ευελιξία οδηγούν στην επιτυχία

Όταν ρωτήθηκαν για τους οδηγούς, αρχικά για τη σταθερότητα και μετέπειτα για τη μελλοντική επιτυχία της επιχείρησης, τα στελέχη ανέδειξαν την ευελιξία (61%) και την καινοτομία (39%), παρότι η πιθανότητα αρνητικής έκβασης και μείωσης των κερδών της οικογένειας είναι παράγοντες που μπορεί και να τους αποθαρρύνουν από την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους.

Σμίκρυνση για μεγέθυνση

Η Deloitte έχει αναπτύξει ένα πλαίσιο που προτείνει μια προσέγγιση «σμίκρυνση / μεγέθυνση» (Zoom out to zoom in) στην εκπόνηση στρατηγικής, η οποία ευθυγραμμίζει τις βραχυπρόθεσμες πρωτοβουλίες με τους «ηγέτες» που βλέπουν την επιχείρησή τους στην αγορά τα επόμενα 10 με 20 χρόνια.

«Η συγχρονικότητα του οράματος και των αξιών είναι εφικτή για σχεδόν οποιαδήποτε οικογενειακή επιχείρηση, εφόσον έχει τη σωστή πειθαρχία, δομή διοίκησης και επικοινωνιακές πρακτικές», προσθέτει έμπειρο στέλεχος της Deloitte στην Κροατία, προσθέτοντας ότι οι οικογένειες που μπορούν να καθορίσουν κατάλληλα – τόσο τις φιλοδοξίες των 10 έως 20 ετών όσο και τις πρωτοβουλίες τους από 6 έως 12 μήνες – και να διατηρήσουν μια σαφή οπτική γωνία – θα έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα και το μέλλον των επιχειρήσεών τους.

Πηγή: Skai.gr

Αποδοχή Cookies
Το site sport-fm.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ