Έως το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν έργα ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις υποδομές σε έξι από τα συνολικά 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια Ακτίου, Σκιάθου, Σάμου, Ρόδου, Κεφαλονιάς και Λέσβου. Στο τέλος του περασμένου μήνα ολοκληρώθηκαν επισήμως τα έργα αναβάθμισης σε τρία ακόμα αεροδρόμια στα Χανιά, τη Ζάκυνθο και την Καβάλα.

Μεταξύ των εκτεταμένων παρεμβάσεων περιλαμβάνεται και η κατασκευή νέων τερματικών σταθμών σε αρκετά αεροδρόμια. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το αεροδρόμιο στην Κεφαλονιά, στο οποίο το παλιό terminal κατεδαφίστηκε και στη θέση του κατασκευάζεται νέο που θα καταλαμβάνει διπλάσια έκταση.



Οι σταθμοί check in θα αυξηθούν από 7 σε 12, ενώ ο αριθμός των πυλών και τα σημεία ασφαλείας θα διπλασιαστούν. Στην Κεφαλονιά σημειώθηκε η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, ύψους 21%, στην επιβατική κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων το 2018 συγκριτικά με το 2017.

Αντίστοιχα, στη Λέσβο η έκταση του αεροδρομίου θα αυξηθεί κατά 185%, ξεπερνώντας τα 7.000 τμ, ενώ στη Σκιάθο ο τερματικός σταθμός θα επεκταθεί κατά 9.500 τμ.

Τα έργα στα υπόλοιπα πέντε αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Σαντορίνη, Μύκονος, Κως) που λειτουργεί η Fraport Greece αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2020. Η αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων αυτών αποτελεί απαιτητικό εγχείρημα, δεδομένης της έκτασης των έργων.

Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» για παράδειγμα, κατασκευάζεται νέος τερματικός σταθμός 34.000 τμ, ο οποίος είναι κατά 10.000 τμ μεγαλύτερος από τον υπάρχοντα. Όταν ολοκληρωθεί η επένδυση ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Το 2018 η επιβατική κίνηση στο «Μακεδονία» ανήλθε σε 6,7 εκατομμύρια.

Η δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση, η οποία υπερβαίνει τα 30 εκατομμύρια ευρώ, υλοποιείται στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού, ο οποίος θα καταλαμβάνει έκταση πάνω από 10.000 τμ. Προβλέπεται επίσης, μεταξύ άλλων, η ανακαίνιση του υπάρχοντος terminal αλλά και του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών.

Σημαντικές παρεμβάσεις θα υλοποιηθούν και στα αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Και στους 2 αερολιμένες εκτελούνται έργα για την επέκταση των τερματικών σταθμών, οι οποίοι θα μεγαλώσουν κατά 15.600 τμ στη Σαντορίνη και κατά 13.350 τμ στη Μύκονο αντίστοιχα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της Fraport Greece, όταν ολοκληρωθεί το σύνολο των επενδύσεων, το οποίο θα υπερβεί τα 400 εκατομμύρια ευρώ, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερους από 35 εκατομμύρια επιβάτες.

Τι κερδίζει το Δημόσιο
Με την ολοκλήρωση των επενδύσεων θα ξεκινήσει η απόδοση ποσοστού ύψους 28,5% των κερδών προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων (EBITDA) της Fraport Greece στο Δημόσιο. Το ποσό που θα πρέπει να αποδίδει η εταιρεία θα είναι υψηλό, δεδομένου πως το EBITDA ανήλθε το 2017 σε 117 εκατομμύρια ευρώ.

Το 2018 αναμένεται αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας καθώς η επιβατική κίνηση έφτασε τα σχεδόν 30 εκατομμύρια από 27,5 εκατομμύρια το 2017. Η ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης αναμένεται να συνεχιστεί και το 2019, με την αύξηση έως τα μέσα Φεβρουαρίου να ανέρχεται σε 13% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2018.

Θετικά στις προοπτικές της επιβατικής κίνησης λειτουργεί το γεγονός της ολοκλήρωσης των έργων στους διαδρόμους των αεροδρομίων στη Θεσσαλονίκη και τη Μύκονο, αλλά και η απευθείας σύνδεση των 2 αυτών αερολιμένων με προορισμούς του εξωτερικού.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι απευθείας πτήσεις της Qatar Airways από τη Ντόχα στη Θεσσαλονίκη και τη Μύκονο, οι οποίες έχουν λειτουργήσει έως τώρα ιδιαίτερα θετικά για τις προοπτικές των 2 αεροδρομίων.

Όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης, τα τέλη χρήσης για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από τα 14 αεροδρόμια θα αυξηθούν από 13 σε 18,5 ευρώ, όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις που έχει αναλάβει η εταιρεία. Η αρχή θα γίνει από τον Απρίλιο του 2019 στα αεροδρόμια στα οποία τα έργα έχουν ολοκληρωθεί, δηλαδή στα Χανιά, την Καβάλα και τη Ζάκυνθο.

Μεγάλο μέρος των αεροπορικών τελών καταλήγει στο Δημόσιο, ενώ σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων το Δημόσιο εισπράττει και 1 ευρώ από το τέλος ανά αναχωρούντα επιβάτη για την χρηματοδότηση δρομολογίων άγονων αεροπορικών γραμμών. Είναι ενδεικτικό πως μόνο για την χρηματοδότηση άγονων γραμμών η Fraport Greece κατέβαλε 15 εκατομμύρια ευρώ το 2018.

Πηγή: economistas.gr

Αποδοχή Cookies
Το site sport-fm.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ