Επικαιρότητα

Στο ΣτΕ προσέφυγε καθηγητής Λυκείου που είχε απομακρυνθεί λόγω σεξισμού

Στο ΣτΕ προσέφυγε καθηγητής Λυκείου, για να ακυρωθεί η Υπουργική Απόφαση με την οποία τέθηκε σε αργία, παρόλο που καταγγελίες γονέων και μαθητών κάνουν λόγο για σεξιστική και ρατσιστική συμπεριφορά

Στο ΣτΕ προσέφυγε καθηγητής του Λυκείου, για να ακυρωθεί η Υπουργική Απόφαση με την οποία τέθηκε σε αργία, παρόλο που οι καταγγελίες γονέων και μαθητών κάνουν λόγο για απαράδεκτη σεξιστική και ρατσιστική συμπεριφορά εκ μέρους του. Φέρεται να απειλούσε μαθητές και γονείς, καθώς και να είχε χυδαία και προκλητική συμπεριφορά την ώρα του μαθήματος

Κατά τις καταγγελίες άφηνε σεξουαλικά υπονοούμενα, έκανε σεξιστικά σχόλια σε μαθήτριες, σήκωνε στον πίνακα μόνο κορίτσια και παρατηρούσε τα οπίσθια τους, ειρωνευόταν και χλεύαζε αλλοδαπούς μαθητές. Τώρα ζητεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας να ακυρωθεί η απόφαση με την οποία τέθηκε σε αργία λόγω της παραπομπής του τόσο στο πειθαρχικό συμβούλιο όσο και στα Ποινικά δικαστήρια.

Ο καθηγητής δίδασκε στις Α΄ και Γ΄ τάξεις του Λυκείου. Στο σχολικό έτος 2012-2013 και κατά τη διάρκεια του μαθήματος έκανε μέσα στην τάξη σεξουαλικά υπονοούμενα,σεξιστικά σχόλια κ.λπ., όπως κατήγγειλαν μαθητές, μαθήτριες και γονείς.

Το πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης που διενεργήθηκε, είναι πλούσιο σε περιστατικά που διαδραματίστηκαν μέσα στην τάξη μεταξύ του καθηγητή και των μαθητών.

«Θέλω να έρθεις στην ομάδα γιατί ξέρω ότι παίζεις καλά τα μπαλάκια» είπε σε μαθήτρια προκειμένου να την πείσει να συμμετάσχει στην ομάδα του πινγκ-πονγκ, ενώ κάποια άλλη στιγμή απευθυνόμενος σε μαθήτρια που έκανε λάθος, ανέφερε: «F; Σιγά μην είναι και G!! Το σημείο G το ξέρετε;».

Όταν δόθηκε λάθος απάντηση για το πεδίο ορισμού μιας συνάρτησης είπε:«Παίρνουμε την τάδε συνάρτηση και τη χώωωωωνουμε (με έμφαση, συνοδευόμενη με ανάλογη κίνηση) στην άλλη συνάρτηση», ενώ απευθυνόμενος σε μαθήτρια που ζήτησε να βγει από την αίθουσα της είπε με πονηρό ύφος: «Όχι μου είσαι απαραίτητη».

«Πολύ λεπτά και μακριά δάχτυλα έχεις. Παίζεις κάποιο όργανο…» ρώτησε μαθήτρια με υπονοούμενο, ενώ σε μαθητή ο οποίος ανέφερε ότι έτρωγε φρούτα, τον ρώτησε: «Τι, μπανάνες; Μακριές; Κοντές; Ίσες ή κυρτές;».

Σε μαθητή της Α΄ τάξης ο οποίες είχε σιδεράκια στα δόντια του ζητούσε να κάνει διάφορους μορφασμούς με τα χείλη του για να τα δει δήθεν καλύτερα, κάτι όμως που μείωνε το μαθητή, ενώ ξεσπούσαν σε γέλια οι υπόλοιποι και προκαλείτο αναστάτωση στην τάξη.

Σήκωνε στον πίνακα περισσότερα κορίτσια εστιάζοντας το βλέμμα του στα οπίσθια τους, γεγονός που είχε γίνει αντιληπτό από την πλειονότητα των μαθητών, ενώ ρωτούσε τους μαθητές ποία κορίτσια θέλουν να σηκωθούν στον πίνακα. Σχεδόν πάντα καθόταν στην καρέκλα του κατά τρόπο προκλητικό για τους μαθητές, με τα πόδια ανοικτά.

Είχε όμως παράλληλα και μια «αδυναμία» στους αλλοδαπούς μαθητές, τους οποίους άλλοτε τους αγνοούσε και άλλοτε τους είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις από αυτούς, δημιουργώντας έτσι μια διάκριση σε βάρος τους.

Όμως, δεν έλειψαν και τα σκληρά σχόλια και εκφράσεις σε βάρος των αλλοδαπών μαθητών, όπως είναι «Αλβανέ εσύ θα πεις μάθημα;», «Αλβανέ εσύ έφερες τις ασκήσεις;», «ήρθαν οι Αλβανοί και μας πήραν τις δουλείες», «έχει καμιά τουρίστρια κάτω γιατί μας τις έχουν πάρει όλες οι Αλβανοί», «μην τρώτε μεγάλα ψάρια γιατί είναι μολυσμένα αφού τρώνε λαθρομετανάστες», κ.λπ.

Μετά τις καταγγελίες των γονέων για τα περιστατικά αυτά, άρχισε να εκφοβίσει τόσο τους γονείς, όσο και τους μαθητές, με τις φράσεις: «όποιος γονέας βάλει την υπογραφή του στην καταγγελία θα έχει να κάνει μαζί μου», απευθυνόμενος στους μαθητές έλεγε:«εσάς δεν σας πιάνει ο νόμος αλλά πιάνει τους γονείς σας γι΄ αυτό θα πρέπει να προσέχετε τι λέτε και τι κάνετε, γιατί σε κάποια σημεία ο νόμος πιάνει και εσάς», «ακόμα και φοιτητές που θα είστε θα ακούτε Γ… (το επώνυμο του) και θα κοιτάζεται πίσω σας».

Ο καθηγητής προσέφυγε στην Διοικητική Δικαιοσύνης ζητώντας να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και ως μη νόμιμη, η απόφαση του υπουργού Παιδείας με την οποία τέθηκε σε προσωρινή αργία.

Όπως υποστηρίζει, η θέση σε αργία δεν αποσκοπεί στο να τον εξαναγκάσει να συμμορφωθεί, αλλά τον τιμωρεί για πειθαρχικό αδίκημα που δήθεν διέπραξε, ως «ποινή υπόνοιας», παραβιάζοντας έτσι το τεκμήριο της αθωότητας, το οποίο προστατεύεται από το Σύνταγμα, την ΕΣΔΑ και τον Υπαλληλικό Κώδικα. Πλέον όμως αυτών ενέχει εντονότατη ηθική και υλική αποδοκιμασία, αφού φέρεται ως δράστης αδικήματος, χωρίς αυτό να έχει από πουθενά κριθεί, ενώ παράλληλα στην εποχή της μεγάλης οικονομικής κρίσης που διανύουμε περικόπτεται μεγάλο κομμάτι του μισθό του, δημιουργώντας έτσι προβλήματα επιβίωσης του ίδιου και της οικογένειας του.

Δεν παραλείπει να αναφέρει ότι η θέση σε αργία που τέθηκε παραβιάζει κατάφορα την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, καθώς «η ποινή» είναι δυσανάλογο με τα όσα του αποδίδονται.

Τέλος, σημειώνει ότι πριν τεθεί σε αργία δεν κλήθηκε, όπως προβλέπει το άρθρο 20 του Συντάγματος και ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας, να δώσει εξηγήσεις και να εκθέσει τις απόψεις του για όσα του καταλογίζουν.

Πηγή: Skai.gr

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x