Αν είναι μια εταιρεία που γνωρίζει τι σημαίνει τετρακίνηση, τότε αυτή είναι σίγουρα η Subaru. Η Symmetrical AWD δεν λείπει φυσικά και από τα νέα Forester και XV e-BOXER, τα οποία δοκιμάστηκαν τόσο στην άσφαλτο όσο και σε μια ειδικά διαμορφωμένη off-road πίστα. Ξεκινώντας, η αρχή έγινε από τη βάση της «Πλειάδες Motors», στο Μαρούσι της Αθήνας, με την πρώτη στάση να είναι στο Αργος, στην «Argos Motocross Park». Εκεί, με την καθοδήγηση των υπεύθυνων, πήραμε μια γεύση για τις δυνατότητες του ολοκαίνουργιου Forester.

Το νέο Subaru Forester φτάνει την 5η του γενιά και η ιαπωνική εταιρεία ακολουθεί τα δρώμενα της εποχής. Ουσιαστικά, η Subaru μπαίνει δυναμικά στην εποχή του mild hybrid και τα πρώτα μοντέλα που δέχονται αυτή την «επέμβαση» είναι τα Forester και XV. Στόχος είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

Το Forester e-BOXER βασίζεται στην «παγκόσμια πλατφόρμα» της Subaru και έχει μεγαλώσει ελάχιστα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Εχει μήκος 4,62 μέτρα και πλάτος 1,81 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 30 χιλιοστά φτάνοντας τις 2.670 χιλιοστά. Το αποτέλεσμα είναι μια πιο ευρύχωρη καμπίνα και ένας χώρος αποσκευών, όχι μόνο με πιο μεγάλο άνοιγμα, αλλά και με 4 λίτρα επιπλέον του προκατόχου του (συνολικά 509 λίτρα). Ακόμα, η απόσταση από το έδαφος παρέμεινε ίδια, δηλαδή στα 220 χιλιοστά.

Τα καλύτερα υλικά και η νέα κεντρική οθόνη (δανεισμένη από το XV) είναι από τα πρώτα πράγματα που αντιλαμβάνεται κανείς όταν βρεθεί πίσω από το τιμόνι του Forester, αλλά η ουσιαστικότερη αλλαγή βρίσκεται κάτω από το καπό. Εκεί συναντάμε τον γνώριμο 2λιτρο boxer κινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 ίππων και έχει τοποθετηθεί πάνω στο αυτόματο κιβώτιο CVT. H συνδυαστική απόδοση του συνόλου είναι 150 ίπποι και 194 Nm ροπής. Η μπαταρία, που βρίσκεται προστατευμένη στο πορτμπαγκάζ, μπορεί να φορτιστεί γρήγορα με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα και η χρήση της γίνεται κυρίως μέσα στην πόλη, όπου έχουμε και το μεγαλύτερο όφελος.

Το νέο Subaru Forester e-BOXER είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και ξεκινάει από τις 39.950 ευρώ. Επιπλέον, το νέο Subaru XV e-BOXER ξεκινάει από τις 37.500 ευρώ.

Άρης Γαλανόπουλος