Το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Citroen το γνωρίσαμε από διετίας. Το C1, όπως ονομάζεται, αποτελεί κοινοπραξία του ομίλου PSA (Peugeot – Citroen) με την Toyota. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο που έχουν δημιουργήσει από κοινού οι δύο όμιλοι στην Τσεχία. Η μονάδα παραγωγής βγάζει μία ενιαία πλατφόρμα (σασί), τοποθετεί τον ίδιο κινητήρα και το ίδιο εσωτερικό μέρος αλλά στη συνέχεια ακολουθείται διαφορετική διαδικασία προσθήκης τμημάτων με τα σήματα της κάθε μάρκας (τιμόνι, προφυλακτήρες, μάσκα, φωτιστικά). Ετσι έχουμε τρία ίδια μεν αυτοκίνητα (Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo) με επιμέρους διαφοροποιήσεις. Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία της Citroen (όμιλος Συγγελίδη), μας ξάφνιασε ευχάριστα πριν λίγους μήνες. Συγκεκριμένα, στην Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Αθήνας τον περασμένο Μάιο, παρουσίασε δειλά – δειλά μια έξυπνη έκδοση του C1, εμπλουτισμένη με πορτοκαλί πινελιές του γνωστού ελληνικού οίκου κοσμημάτων ρολογιών και αξεσουάρ, Folli Follie, ο οποίος έχει αναπτύξει σπουδαία διεθνή δραστηριότητα. Προχθές, στο κέντρο της Αθήνας, παρουσιάστηκε επίσημα το διαφορετικό C1 Collection Folli Follie, που εντυπωσίασε τους καλεσμένους με τις προσεγμένες και διακριτικές εφαρμογές των αξεσουάρ. Οσον αφορά τις διαστάσεις του μικρού αυτοκινήτου πόλης για 4 ενήλικες επιβάτες, παραμένουν αμετάβλητες (μήκος 3,43 μ., πλάτος 1,63 μ., ύψος 1,47 μ.), ενώ παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευέλικτο με τα 9,5 μ. κύκλου στροφής έχοντας τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση (ανάλογη της ταχύτητας). Στα μηχανικά μέρη επίσης δεν έχει γίνει καμία επέμβαση. Δηλαδή διαθέτει τον περίφημο τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 lt – 68 hp μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (τον ίδιο φορούν και τα Peugeot 107 – Toyota Aygo), ο οποίος προέρχεται από την Daihatsu (Sirion) και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Καταναλώνει μόλις 4,6 λίτρα/100 χλμ. σε μικτό κύκλο κίνησης (εντός και εκτός πόλης), εκπέμποντας μόνο 109 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Αναφέρω τις εκπομπές ρύπων, κάτι που θα κάνω στο εξής συνέχεια, για να γνωρίζουμε όλοι την επιβάρυνση που προκαλεί στο περιβάλλον το όχημά μας. Υπενθυμίζω ότι σε δύο χρόνια από τώρα ετοιμάζεται η Ευρωπαϊκή Ενωση να υιοθετήσει μέσο όρο εκπεμπόμενων ρύπων ανά μάρκα τα 120 γρ./χλμ. Κατά τα άλλα, διατηρούνται οι αναρτήσεις με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω κάτι που εγγυάται ικανοποιητική συμπεριφορά στο δρόμο, κυρίως στους κακοτράχηλους των πόλεων. Για την πέδηση υπάρχουν αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές.


Εν συντομία…

Το Citroen C1 Collection Folli Follie ξεχωρίζει ευχάριστα. Μπορεί με τις νεανικές του πινελιές να απευθύνεται περισσότερο στο ασθενές φύλο, αλλά έτσι όπως είναι τα γούστα σήμερα, μπορεί να χαρακτηριστεί…unisex. Στην εμφάνιση έχουν προστεθεί σε πορτοκαλί χρώμα: πλαϊνά προστατευτικά, προφυλακτήρες εμπρός – πίσω, κάλυμμα στους καθρέπτες, εξωτερικά χερούλια θυρών, διακοσμητικά σε στροφόμετρο, ταχύμετρο, αεραγωγούς, λεβιέ ταχυτήτων με ρολόι (!) – όχι στην έκδοση Sensodrive με ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Εξωτερικά τοποθετήθηκαν διακοσμητικά αυτοκόλλητα (πεταλούδες, μαργαρίτες). Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται: δερμάτινο γκρι σαλόνι με πορτοκαλί λεπτομέρειες και λογότυπο Folli Follie, 4 αερόσακοι, σύστημα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων Isofix, μηχανικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα – κλειδαριές – τηλεχειρισμός, σάκος ταξιδιού, μπρελόκ και πατάκια σε γκρι – πορτοκαλί χρώμα. Διατίθεται 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα σε μαύρο ή ανθρακί χρώμα, από 10.980 ευρώ.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Αποδοχή Cookies
Το site sport-fm.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ