Παλαιότερες

GM και Saab ψάχνουν τη λύση

SportDay

Μετά την οπισθοχώρηση του σουηδικού ομίλου Koenigsegg απο την ανάληψη των ηνίων της επίσης σουηδικής Saab, κι ενώ υπήρχε συμφωνία των δύο πλευρών με τη συναίνεση της General Motors, η οποία είχε υπό τη σκέπη της τη Saab, υπάρχουν νέα δεδομένα. Ο αμερικανικός όμιλος, που δεν φαίνεται διατεθειμένος να κρατήσει τη Saab στις τάξεις του, αναζητεί μαζί με τα στελέχη της Saab την καλύτερη δυνατή λύση για το μέλλον της διάσημης μάρκας.

Κι εδώ που τα λέμε, αποτελεί πλέον κοινό μυστικό ότι ούτε η Saab επιθυμεί να μείνει στον αμερικανικό όμιλο. Από ανεξάρτητη μάρκα που ανέπτυσσε δικές της τεχνολογίες και αμαξώματα, έφθασε να γίνει μία μάρκα τα μοντέλα της οποίας βασίζονταν σε πλατφόρμες διαφόρων μοντέλων του ομίλου (π.χ. της Opel ή της Chevrolet), ενώ χρησιμοποιούσαν και ίδια μηχανικά μέρη.

Εν ολίγοις, η Saab έχασε μέρος της ταυτότητάς της ως μια γνήσια σουηδική μάρκα, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό. Τώρα, στο διά ταύτα, GM και Saab αξιολόγησαν την κατάσταση και η απόφαση είναι να συνεχίσουν τις κατάλληλες ενέργειες που θα οδηγήσουν σε πώληση της Saab Automobile.

Ξεκίνησαν ήδη συζητήσεις με πιθανούς αγοραστές, οι οποίες θα εντατικοποιηθούν στις επόμενες εβδομάδες, ώστε μέχρι το τέλος του χρόνου να εξασφαλιστεί ο νέος αγοραστής. Τους 6 προηγούμενους μήνες έγινε αρκετή δουλειά, η οποία δεν πάει χαμένη, ενώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων επιβεβαίωσε ότι το δάνειο ισχύει για κάθε νέο αγοραστή κάτω από συγκεκριμένους όρους, αν απαιτηθεί. Εν τω μεταξύ, μέχρι να βρεθεί ο νέος αγοραστής η Saab συνεχίζει κανονικά τις καθημερινές υποχρεώσεις της, ενώ η παραγωγή και η ανάπτυξη «τρέχουν» όπως πριν.

Πάντως, η Saab ωφελήθηκε από τη δουλειά που έγινε τους τελευταίους μήνες, έστω κι αν ξεκινά πάλι σχεδόν από το μηδέν τη διαδικασία πώλησης.

Χαμήλωσε τη βάση οργανωτικού κόστους, προσάρμοσε την παραγωγή στη ζήτηση (όχι στοκ), ήρθε σε συμφωνία με τους πιστωτές της για παραγραφή του 75% του χρέους της, συγκέντρωσε τις λειτουργίες της στη Σουηδία, απέκτησε πιο μικρή και πιο αποτελεσματική δομή και, με κίνητρο την οργάνωση, προετοίμασε καλύτερα τις συνθήκες για μια ανεξάρτητη επιχείρηση.

Σχετικά με τα νέα μοντέλα, τρία είναι έτοιμα να λανσαριστούν στους επόμενους 16 μήνες: 9-5 sedan, 9-4X και 9-5 Sports Combi. Ηδη το πρώτο επόμενης γενιάς Saab 9-5 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 24 Νοεμβρίου.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x