Παλαιότερες

Βιομηχανία αυτοκινήτου και κλιματική αλλαγή

SportDay

Από σήμερα και μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου η καρδιά του πλανήτη θα χτυπά στην Κοπεγχάγη. Εκεί θα μάθουμε αν θα εξακολουθήσει να χτυπά με αρρυθμία ή θα αποκτήσει σταδιακά φυσιολογικό ρυθμό. Αναφέρομαι στη Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή, στην οποία θα πάρουν μέρος εκπρόσωποι από 192 χώρες, αρχηγοί κρατών, πολιτικοί, οικονομικοί και κοινωνικοί φορείς, επιστήμονες, δημοσιογράφοι και πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Πρόκειται για τη 15η Σύνοδο των Μερών της Σύμβασης, υπό τον ΟΗΕ, μετά την περσινή που έγινε στο Πόζναν της Πολωνίας και εκείνη του 2007 στο Μπαλί της Ινδονησίας. Στη φετινή Σύνοδο στόχος είναι να επιτευχθεί μία παγκόσμια συμφωνία για την κλιματική αλλαγή, η οποία θα διαδεχθεί το Πρωκόκολλο του Κιότο, το οποίο λήγει το 2012, χωρίς την υπογραφή δύο υπερδυνάμεων, των ΗΠΑ και της Κίνας, που ευθύνονται σε μέγιστο βαθμό για τη ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Στη Διάσκεψη της Κοπεγχάγης σημαντική συμβολή θα έχει και η βιομηχανία αυτοκινήτου, η οποία πρωτοστατεί σε ενέργειες που αφορούν τη μείωση των εκπομπών ρύπων και κυρίως του διοξειδίου του άνθρακα που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Το αυτοκίνητο, ως γνωστόν, ρυπαίνει, αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι και τα πλοία, τα αεροπλάνα, τα τρένα, που δεν είναι ηλεκτροκίνητα. Είναι, όμως, και τα εργοστάσια της υπόλοιπης βιομηχανίας, η οποία δεν έχει κάνει ανάλογα βήματα ή άλματα προόδου όπως η βιομηχανία αυτοκινήτου.

Στη Διάσκεψη η Volvo θα δώσει για τις ανάγκες μετακίνησης των εκπροσώπων 60 Volvo S80 και V70, εκ των οποίων τα 40 είναι οχήματα Flexifuel, με κινητήρες που χρησιμοποιούν καύσιμο Ε85, δηλαδή 85% αιθανόλη (ανανεώσιμο προϊόν) και 15% βενζίνη. Επίσης, θα παρέχει και 20 πετρελαιοκίνητα μοντέλα τεχνολογίας DRIVe που καταναλώνουν 4,9 λίτρα στα 100 χλμ. και που εκπέμπουν 129 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα, αρκετά κάτω από το όριο των 140 γρ./χλμ. που έχει η Ευρωπαϊκή Ενωση.

Εξάλλου, στη Διάσκεψη θα πάρει μέρος και η Peugeot, αναδεικνύοντας το μοντέλο 207 με εκπομπές 99 γρ./χλμ., το 100% ηλεκτρικό και μη ρυπογόνο Peugeot iOn (πωλήσεις από το 2010) και το Peugeot 3008 HYbrid4, το πρώτο υβριδικό μοντέλο ντίζελ (στην αγορά στις αρχές του 2011). Παρούσα θα είναι και η Renault. Ο γαλλικός όμιλος (εταίρος με τη Nissan) θα παρουσιάσει σε δύο κατευθύνσεις την εφαρμογή νέων τεχνολογιών για κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων και την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Renault θεωρεί ότι είναι εφικτό μέχρι το 2020 το 10% των αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά να είναι ηλεκτρικά. Τα πρώτα ηλεκτρικά Renault (Fluence Z.E., Kangoo Express Z.E. κ.ά.) θα βγουν στην αγορά το 2011. Ηδη πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν να επιδείξουν πρωτότυπα μοντέλα με μειωμένη κατανάλωση και περιορισμένους ρύπους. Το μέλλον του πλανήτη, όσον αφορά το αυτοκίνητο, θα έχει πιο πράσινο χρώμα σύντομα.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x