Παλαιότερες

Τροχαία ατυχήματα: μια συνολική ευθύνη

SportDay

Η χθεσινή κινητοποίηση των μαθητών στη Λ. Κηφισίας, στο ύψος του Νέου Ψυχικού, που διαμαρτυρήθηκαν για τη μη λήψη μέτρων ασφαλούς διέλευσης μαθητών αλλά και εν γένει πολιτών στο συγκεκριμένο σημείο, όπου προ ημερών έχασε τη ζωή του παρασυρόμενος από αυτοκίνητο ένας μαθητής, καταδεικνύει ότι χρειάζεται να καταβάλλουμε πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια στον τομέα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων. Με τη χθεσινή κινητοποίηση των μαθητών, οφείλω να ομολογήσω ότι χάρηκα ιδιαίτερα, μολονότι ήταν για να καταδείξει ένα θλιβερό γεγονός, όπως τον θάνατο ενός μαθητή.

Χάρηκα διότι οι νέοι απέδειξαν ότι όταν θέλουν ξέρουν να διαμαρτύρονται για ουσιώδη θέματα, όπως είναι αυτό της οδικής ασφάλειας και της βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης, χωρίς καταλήψεις και καταστροφές. Μπορούμε και πρέπει εμείς οι μεγαλύτεροι να συνδράμουμε προς αυτήν την κατεύθυνση, βοηθώντας να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για έργα. Υπεύθυνη βέβαια είναι η πολιτεία, αλλά και συνυπεύθυνοι όλοι εμείς που κρυβόμαστε πίσω από την προσωπική μας καθημερινότητα. Χθες, ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ανέφερε ότι θα κατασκευαστεί με κάθε κόστος πεζογέφυρα στο συγκεκριμένο σημείο του ατυχήματος, επισημαίνοντας ότι το υπουργείο σχεδιάζει μια συνολική παρέμβαση για κατασκευή πεζογεφυρών σε σημεία αυξημένου κινδύνου, στο πλαίσιο της οδικής ασφάλειας, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσπελασιμότητα στους άξονες αρμοδιότητας γραμματείας δημοσίων έργων.

Θεωρώ απόλυτα σωστή τη συγκεκριμένη απόφαση του υπουργού, αλλά με την κατασκευή πεζογεφυρών δεν λύνεται απόλυτα το πρόβλημα. Το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής ακόμα δεν μπήκε στα σχολεία. Πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής έχουμε, αλλά μόνο επισκέψεις σε στυλ εκδρομής κάνουν οι μαθητές για να μάθουν τα στοιχειώδη της συμπεριφοράς, είτε ως πεζοί σήμερα είτε ως οδηγοί αύριο. Ετσι λοιπόν πολλές φορές διασχίζουν τους δρόμους αγνοώντας κινδύνους. Από την άλλη πλευρά, οι οδηγοί με την απόκτηση του διπλώματος δεν απέκτησαν και δίπλωμα παιδείας στον δρόμο.

Οδηγούν αφηρημένοι κοιτάζοντας διαφημιστικές πινακίδες, μιλούν στο τηλέφωνο προσπαθώντας να στρίψουν, γυρίζουν το κεφάλι να δουν τι τους είπε κάποιος από το πίσω κάθισμα ή αν το παιδί κάθεται καλά (και όχι απαραίτητα στο ειδικό κάθισμα), περνούν με βαθύ… πορτοκαλί αψηφώντας τον κίνδυνο, πίνουν ένα ποτηράκι παραπάνω και πιάνουν το τιμόνι θεωρώντας ότι είναι νηφάλιοι, τρέχουν περνώντας έξω από σχολεία την ώρα που πηγαίνουν οι μαθητές (8 με 8 και τέταρτο) ή που φεύγουν το μεσημέρι (12 και τέταρτο, μία ή τέσσερις το απόγευμα). Στα τροχαία ατυχήματα όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης. Οδηγοί και πεζοί, μικροί και μεγάλοι. Απλά οι μικροί ευθύνονται ακούσια, διότι εμείς οι μεγάλοι δεν τους μαθαίνουμε τα σωστά.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x