Gossip

Το κόκκινο χαλί στρώνεται...

Οι απανταχού σινεφίλ μετρούν αντίστροφα τις ώρες για τη μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου, την 82η απονομή των βραβείων Όσκαρ, την Κυριακή 7 Μαρτίου (ξημερώματα Δευτέρας για την Ελλάδα). Το ΑΒΑΠΤΙΣΤΟ σας μεταφέρει την ατμόσφαιρα που επικρατεί, λίγο πριν όλα τα φώτα της δημοσιότητας πέσουν στο Kodak Theatre του Los Angeles, «μπαίνει» στα παρασκήνια, σας υπενθυμίζει τις υποψηφιότητες και ξεχωρίζει τα Όσκαρ που έχουν «κλειδώσει».

Οι απανταχού σινεφίλ μετρούν αντίστροφα τις ώρες για τη μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου, την 82η απονομή των βραβείων Όσκαρ, την Κυριακή 7 Μαρτίου (ξημερώματα Δευτέρας για την Ελλάδα). Το ΑΒΑΠΤΙΣΤΟ σας μεταφέρει την ατμόσφαιρα που επικρατεί, λίγο πριν όλα τα φώτα της δημοσιότητας πέσουν στο Kodak Theatre του Los Angeles, «μπαίνει» στα παρασκήνια, σας υπενθυμίζει τις υποψηφιότητες και ξεχωρίζει τα Όσκαρ που έχουν «κλειδώσει».

Γράφει ο Νίκος Ράλλης

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η φετινή (82η) απονομή των βραβείων Όσκαρ, όσο κλισέ κι αν ακούγεται αυτό, αφού, για πρώτη φορά από το 1944, οι ταινίες που διεκδικούν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι δέκα.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τι θα προκύψει από τον διχασμό που επικρατεί στο χολιγουντιανό στερέωμα, λίγα 24ωρα πριν το μεγάλο γεγονός της 7ης Μαρτίου. «Avatar» ή «Hurt Locker»; Φαντασία ή ρεαλισμός; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα στο οποίο καλούνται να απαντήσουν τα μέλη της Ακαδημίας Κινηματογράφου και Επιστημών, καθώς, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις και προβλέψεις, μπορεί να είναι διπλάσιες οι υποψηφιότητες για Καλύτερη Ταινία σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά όλα «παίζονται» ανάμεσα στις ταινίες του Τζέιμς Κάμερον και της Κάθριν Μπίγκελοου.

Ενδεχόμενο να μπει «σφήνα» και το «Inglourious Basterds» υπάρχει (εκπληκτική -και αυτή- η ταινία του Ταραντίνο, υποψήφια για οχτώ Όσκαρ), αλλά δύσκολα θα κάνει την έκπληξη, με την Ακαδημία να χάνει για μία ακόμη φορά το παιχνίδι της ποικιλίας. Τα ποιοτικά κριτήρια ήταν και φέτος ελλιπή και λιγότερα από τα …αριθμητικά. Από τη δεκάδα λείπουν εξαιρετικά φιλμ, με την απουσία της πιο επιτυχημένης κωμωδίας εδώ και πολλά χρόνια, «Hangover», να είναι κάτι παραπάνω από αισθητή.

Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί πως το «Avatar» έχει ένα πλεονέκτημα ...της τελευταίας στιγμής έναντι του «Hurt Locker». Οι άνθρωποι της Ακαδημίας είναι πάρα πολύ ενοχλημένοι από την ανώριμη (το λιγότερο) κίνηση του παραγωγού της ταινίας της Κ. Μπίγκελοου, Νίκολας Τσάρτιερ, να στείλει e-mail στα μέλη της, ζητώντας τους να μην ψηφίσουν μία ταινία «κόστους 500 εκατομμυρίων δολαρίων», αναφερόμενος άμεσα στη δημιουργία του Τζέιμς Κάμερον. Κάτι τέτοιο, φυσικά, απαγορεύεται και παρά το γεγονός ότι ο παραγωγός ζήτησε συγνώμη, η Ακαδημία αποφάσισε να μην του επιτρέψει να παραστεί στην τελετή απονομής των Όσκαρ. Στην Αμερική έχει ξεσπάσει πραγματικός σάλος και πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο κ. Τσάρτιερ καταδίκασε την ίδια του την ταινία. Μάλιστα, πρόβλημα αντιμετωπίζει η ταινία και λόγω των μηνύσεων από βετεράνους του Ιράκ!

Εξάλλου, άλλο ένα συν του Τζέιμς Κάμερον, ο οποίος έχει απέναντί του την πρώην σύζυγό του(!), Κ.Μπίγκελοου, είναι η επικράτηση του «Avatar» στις Χρυσές Σφαίρες. Συνήθως, αυτά τα βραβεία αποτελούν ...«μπούσουλα» των Όσκαρ. Πάντως, με εννέα υποψηφιότητες το καθένα, «Avatar» και «Hurt Locker» αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον.

Από 'κει και πέρα, «Up in the air» (υποψήφιο για εφτά Όσκαρ), «Precious», «Αn education», «District 9», «The Blind Side», «A serious man», αλλά και το animation της Pixar, «Up» (μεγάλη επιτυχία και μόνο η υποψηφιότητά του), συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, μεγάλα φαβορί είναι (και πάλι) οι Τζέιμς Κάμερον και Κάθριν Μπίγκελοου, με τους κριτικούς να θεωρούν πως ήρθε η ώρα και για μία γυναίκα να κατακτήσει το συγκεκριμένο βραβείο. Στην πεντάδα των υποψηφίων βρίσκονται και οι Λι Ντάνιελς («Precious»), Κουέντιν Ταραντίνο («Inglourious Basterds»), και Τζέισον Ράιτμαν («Up in the air»).

Φαβορί για Όσκαρ Σεναρίου θεωρούνται τα «Up in the air» του Τζ.Ράιτμαν (διασκευασμένο σενάριο) και «Inglourious Basterds» του Κ.Ταραντίνο (πρωτότυπο σενάριο).

Όσον αφορά το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, με τη Μέριλ Στριπ να έχει σαφές προβάδισμα. Η Στριπ κατάφερε σε μία, επιεικώς, μέτρια ταινία, το «Julie & Julia», να ξεχωρίσει και παρά το γεγονός ότι η Σάντρα Μπούλοκ έχει σαρώσει τα βραβεία των ενώσεων με την ερμηνεία της στο «The Blind Side», δύσκολα η 61χρονη θα χάσει το βραβείο. Οι άλλες τρεις υποψήφιες είναι η Κάρει Μάλιγκαν, λόγω της μη αναμενόμενης ερμηνείας της στο «Αn education», η πρωτοεμφανιζόμενη πρωταγωνίστρια του «Precious», Γκάμπορι Σιντιμπέ και η Έλεν Μίρεν για το «Last Station».

Πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα στο Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, ο Τζεφ Μπρίτζες ήταν απολαυστικός στο «Crazy Heart», αλλά αν και θεωρείται το πολύ μεγάλο φαβορί, ο Τζορτζ Κλούνεϊ δεν αποκλείεται να κάνει την έκπληξη με την ερμηνεία του στο «Up in the air». Οι πολύ καλές ερμηνείες, ωστόσο και των τριών υπολοίπων υποψηφίων -Μόργκαν Φρίμαν («Invictus»), Κόλιν Φέρθ («A serious man») και Τζέρεμι Ρενέ («The Hurt Locker»)- καθιστούν δύσκολα τα προγνωστικά.

Ο Κρίστοφ Βαλτς του «Inglourious Basterds» έχει αγκαλιάσει το Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου, με τους υπόλοιπους υποψήφιους να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου, με τη Μο'νίκ («Precious») να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί.

Στην κατηγορία του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, κάτι παραπάνω από σίγουρη είναι η επικράτηση του «Up», ενώ το γερμανικό φιλμ, «The White Ribbon», δύσκολα θα χάσει το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Δείτε εδώ όλες τις υποψηφιότητες.

Υπομονή μέχρι τα ξημερώματα της Δευτέρας και καλό ...ξενύχτι.

Τα αξιοπερίεργα των βραβείων Όσκαρ

- Η ταινία «Up» είναι η δεύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας μετά το «Η Ωραία και το Τέρας», το 1992.

- Η Κάθριν Μπίγκελοου είναι η τέταρτη γυναίκα σκηνοθέτης που είναι υποψήφια και η δεύτερη Αμερικανίδα μετά την Σοφία Κόπολα, το 2004 για το «Χαμένοι στην Μετάφραση». Υποψήφιες ήταν, επίσης, η Ιταλίδα Λίνα Βερτιμίλερ το 1977 για το «Ο Πασκουαλίνο και οι Επτά Καλλονές» και η Νεοζηλανδή Τζέιν Κάμπιον το 1994 για το «Μαθήματα Πιάνου». Καμμιά τους δεν κέρδισε το Όσκαρ.

- Η Μέριλ Στριπ είναι υποψήφια για 16η φορά. Εχει τιμηθεί δύο φορές για τις ερμηνείες της στις ταινίες «Κράμερ εναντίον Κράμερ» το 1979 και «Η Εκλογή της Σόφι» το 1982.

- Το «The White Ribbon» είναι η ένατη ασπρόμαυρη ταινία που προτείνεται για Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας από το 1967, όταν καταργήθηκε ο διαχωρισμός ασπρόμαυρης και έγχρωμης ταινίας.

Τα λέμε στο nikos.rallis@hotmail.gr

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x