Νέα μοντέλα

Dacia Duster

Δεν ξέρω αν ήταν η προεκλογική περίοδος που έκανε πολλούς να το κοιτούν για να δώσουν…ψήφο εμπιστοσύνης στην αγορά τους, αλλά όσο κυκλοφόρησα με το Dacia Duster ένιωσα πολλά βλέμματα γύρω μου. Το νέο συμπαγές SUV της ρουμανικής μάρκας, μέλος του ομίλου της Renault, δικαίως είναι τέταρτο σε πωλήσεις τον περασμένο Οκτώβριο, ανάμεσα στα δικίνητα και τετρακίνητα SUV, ενώ από την αρχή της χρονιάς έχει πουλήσει 197 αυτοκίνητα. Εξυπηρετεί βλέπετε και η περίοδος των…ισχνών αγελάδων που διανύουμε.

Το Dacia Duster ήρθε να αποδείξει ότι δεν φαίνεται μόνο αλλά είναι κιόλας.

Δεν ξέρω αν ήταν η προεκλογική περίοδος που έκανε πολλούς να το κοιτούν για να δώσουν…ψήφο εμπιστοσύνης στην αγορά τους, αλλά όσο κυκλοφόρησα με το Dacia Duster ένιωσα πολλά βλέμματα γύρω μου.

Το νέο συμπαγές SUV της ρουμανικής μάρκας, μέλος του ομίλου της Renault, δικαίως είναι τέταρτο σε πωλήσεις τον περασμένο Οκτώβριο, ανάμεσα στα δικίνητα και τετρακίνητα SUV, ενώ από την αρχή της χρονιάς έχει πουλήσει 197 αυτοκίνητα. Εξυπηρετεί βλέπετε και η περίοδος των…ισχνών αγελάδων που διανύουμε. Τα οικονομικά των νοικοκυριών στενεύουν, γι’ αυτό και η αγορά ενός αυτοκίνητου σε ιδανική σχέση τιμής – αξίας προϊόντος, αποτελεί μονόδρομο για αρκετούς.

Παράστημα

Το Duster βασίζεται στο πάτωμα του Dacia Logan, που με τη σειρά του χρησιμοποιεί το πάτωμα του προηγούμενου Renault Clio. Κι όλα αυτά για να μειωθεί το κόστος παραγωγής που μεταφράζεται σε ελκυστική τιμή αγοράς. Το μήκος του είναι ακριβώς 4,31 μ., όσο και του Qashqai, είναι λίγο πιο φαρδύ, στα 1.82 μ. και με ίδιο μεταξόνιο (2,63 μ.).

Η δικίνητη έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής ζυγίζει 1.180 κιλά. Εχει πολλή καλή γωνία εισόδου με 30 μοίρες και εξόδου με 35 μοίρες, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να τα καταφέρει σε εκτός δρόμου καταστάσεις, αλλά γι’ αυτές καλύτερα να προτιμηθεί η τετρακίνητη έκδοση.

Στα ενδότερα

Το ταμπλό και η κονσόλα προέρχονται αυτούσια από το Logan. Διαφορετικό είναι λίγο το τιμόνι. Τα χειριστήρια για τους καθρέπτες βρίσκονται στην κονσόλα, ενώ όταν χρειάστηκε να πατήσω την κόρνα έψαχνα, για να καταλήξω στον αριστερό μοχλό του τιμονιού.

Τα δίχρωμα πλαστικά τονώνουν την εικόνα, ενώ τα καθίσματα μου φάνηκαν βολικά για μέσο ενήλικα. Πίσω ο χώρος είναι αρκετός για τρεις…κανονικούς ενήλικες, με πολύ χώρο στο πορτμπγκάζ. Με την ασύμμετρη αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, ο χώρος διευρύνεται.

Εξοπλισμός

Από τα ατού του Duster είναι ο εξοπλισμός, σε σχέση με την τιμή. Η βασική, δικίνητη έκδοση περιλαμβάνει 2 αερόσακους, ABS με κατανομή πέδησης και υποβοήθηση σε περίπτωση πανικού, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα και κλιματισμό, έναντι 13.990 ευρώ. Η έκδοση με 15.550 ευρώ διαθέτει παραπάνω 2 αερόσακους πλευρικούς, ρυθμιζόμενο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου. Το μοντέλο καλύπτεται από 3ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 100.000 χλμ.

Εν συντομία…

Όπως όλα τα καινούργια δικίνητα SUV έτσι και αυτό φορά έναν κινητήρα βενζίνης: 1.6lt 16V – 105 hp που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Σχετικά καλός σε ρεπρίζ με ροπή 139 Nm στις 3.690 σ.α.λ., ζορίζεται στις πολύ υψηλές στροφές κι είναι λογικό με το 5άρι κιβώτιο, του οποίου η κλιμάκωση είναι λίγο σκληρή.

Δεν καίει πολύ (7,5 λίτρα στα 100 χλμ.) αν κινηθεί με λογική ταχύτητα και όχι στα κόκκινα, ενώ εκπέμπει 177 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα (354 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Στο δρόμο δεν προβληματίζει με κλίσεις, ενώ παρά τον ημιάκαμπτο άξονα στην πίσω ανάρτηση απορροφά εύκολα τους κραδασμούς. Αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά και ταμπούρα πίσω παρέχουν ικανοποιητικό φρενάρισμα. Το Duster είναι βέβαιο ότι έναν μέσο οδηγό θα τον ικανοποιήσει σε μέγιστο βαθμό.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x