Νέα μοντέλα

Nissan Micra

«Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο». Αυτή η φράση φαίνεται ότι ταιριάζει στο χώρο της αυτοκίνησης. Τώρα που τα οικονομικά των νοικοκυριών έχουν στενέψει, που οι τιμές των υγρών καυσίμων είναι στα ύψη, που τα ασφάλιστρα διαρκώς αυξάνουν και που εν γένει η ακρίβεια και οι φόροι έχουν κάνει όχι επιφυλακτική την αγορά ενός ΙΧ, αλλά πολλές φορές ασύμφορη για τα μεγάλου κυβισμού, το νέο Nissan Micra έρχεται ως αντίδοτο.

Το νέο Nissan Micra ήρθε σε στην κατάλληλη εποχή για μικρά.

«Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο». Αυτή η φράση φαίνεται ότι ταιριάζει στο χώρο της αυτοκίνησης. Τώρα που τα οικονομικά των νοικοκυριών έχουν στενέψει, που οι τιμές των υγρών καυσίμων είναι στα ύψη, που τα ασφάλιστρα διαρκώς αυξάνουν και που εν γένει η ακρίβεια και οι φόροι έχουν κάνει όχι επιφυλακτική την αγορά ενός ΙΧ, αλλά πολλές φορές ασύμφορη για τα μεγάλου κυβισμού, το νέο Nissan Micra έρχεται ως αντίδοτο.

Παράστημα

Παγκόσμιο προϊόν αποτελεί για τη Nissan το νέο Micra. Κατασκευάζεται για πρώτη φορά σε Ταϊλάνδη, Ινδία, Μεξικό και Κίνα, ενώ θα πωλείται σε 160 χώρες ανά τον κόσμο. Γι’ αυτό και έπρεπε να έχει ομοιογενή σχεδίαση που να αρέσει, όσο το δυνατόν, παντού.

Με πιο στρογγυλές γραμμές, σε ολοκαίνουριο πάτωμα, είναι μακρύτερο κατά 6,1 εκ. από το απερχόμενο (3,78 μ.), πιο φαρδύ κατά 5 εκ. (1,665 μ.) αλλά και πιο χαμηλό κατά 1 εκ. (1,53 μ.).

Η 4η γενιά ενός άκρως επιτυχημένου μοντέλου με 30 χρόνια παρουσία στην αγορά, μείωσε τα κόστη παραγωγής σε περίπου 85%, χάρη στην βελτίωση της δουλειάς από τη σχεδίαση μέχρι και την παραγωγή, ενώ εξαιτίας των νέων υλικών που χρησιμοποιήθηκαν, το νέο μοντέλο ζυγίζει 35 κιλά λιγότερο, με το 98% των υλικών
να ανακυκλώνονται.

Στα ενδότερα

Για να πουληθεί διεθνώς θα έπρεπε να λείπουν τα πικάντικα στοιχεία που άλλους ξετρελαίνουν (Ευρωπαίους) και άλλους αφήνουν αδιάφορους (Ασιάτες). Ετσι, κυριάρχησαν τα απλά μοτίβα, που έχουν λειτουργικότητα και πρακτικότητα.

Κι επειδή αναφέρθηκα στη μείωση των εξόδων, αξίζει να επισημάνω ότι, για παράδειγμα, ο πίνακας οργάνων αποτελείται από 28 τμήματα, έναντι 50 άλλων μοντέλων της κατηγορίας του Micra.

Άνετη καμπίνα, χωρά 4 ενήλικες (2 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο) με διάφορους χώρους για μικροαντικείμενα, ενώ και το πορτμπαγκάζ κρίνεται ικανοποιητικό. Την εικόνα της καμπίνας αναβαθμίζουν χειριστήρια στο τιμόνι για το ηχοσύστημα, θύρες USB για εξωτερικές συσκευές ήχου κ.α. που υπάρχουν σε εξοπλισμό.

Τεχνολογία

Βελτιωμένη, ανάρτηση με κλασικά γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (αντιστρεπτικές δοκοί εμπρός και πίσω), αλλά νέο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης που χαρίζει ευελιξία στην πόλη (4,5 μ. αχτίνα κύκλου στροφής) και πιο «σκληρό τιμόνι» στον αυτοκινητόδρομο με τις μεγάλες ταχύτητες.

Εν συντομία…

Ήρθε στην Ελλάδα με το νέο 3κύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1.2 lt – 80 hp με 108 Nm ροπής και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 115 γρ./χλμ. (92 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Το Μάιο θα εισαχθεί και ιδίου κυβισμού κινητήρας, αλλά με μηχανικό υπερσυμπιεστή.

Αποδίδει 98 hp, εφοδιάζεται με σύστημα start/stop και μειώνει περισσότερο τις εκπομπές ρύπων στα 95 γρ./χλμ. (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας) με 142 Nm ροπής. Τα δύο μοτέρ συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Πάντως, όσοι σκέφτονται τον…Μάιο, να ξέρουν ότι περισσότερη ισχύς σημαίνει ακριβότερη τιμή κι έτσι μην υπολογίζουν ότι γλιτώνουν τα τέλη.

Με στάνταρ φουλ εξοπλισμό: 6 αερόσακοι, ABS με κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, ESP για την ευστάθεια, κλιματισμό, ραδιο-CD με Bluetooth κ.α., οι τιμές ξεκινούν από 11.260 ευρώ. Υπάρχουν και φθηνότερα, από 10.490 χωρίς κλιματισμό και ραδιο-CD. Οι παραγγελίες άνοιξαν. Παραδόσεις στα μέσα Γενάρη.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x