Γενικά

Πρωτιά Volvo σε δοκιμές ADAC

Το σύστημα «Αυτόματου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης» των Volvo S60 & V60 κέρδισε την 1η θέση στο συγκριτικό τεστ της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC. Ηταν το μοναδικό που βαθμολογήθηκε ως «Πολύ Καλό», διότι μειώνει πολύ γρήγορα την ταχύτητα του οχήματος, ενώ είναι αποτελεσματικό στον τρόπο με τον οποίο φέρνει σε εγρήγορση τον οδηγό, με διάφορα προειδοποιητικά μηνύματα

Το σύστημα «Αυτόματου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης» των Volvo S60 & V60 κέρδισε την 1η θέση στο συγκριτικό τεστ της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC. Ηταν το μοναδικό που βαθμολογήθηκε ως «Πολύ Καλό», διότι μειώνει πολύ γρήγορα την ταχύτητα του οχήματος, ενώ είναι αποτελεσματικό στον τρόπο με τον οποίο φέρνει σε εγρήγορση τον οδηγό, με διάφορα προειδοποιητικά μηνύματα

Τα συστήματα Ενεργητικής Ασφάλειας της Volvo μπορούν και σώζουν ζωές! Αξίζει να σημειωθεί ότι η Volvo ανακάλυψε και τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων πριν από 50 και πλέον χρόνια, σώζοντας εκατομμύρια ζωές σε όλο τον κόσμο.

Η ADAC, η μεγαλύτερη Λέσχη Οδηγών Αυτοκινήτου στην Ευρώπη, με περισσότερα από 17 εκατομμύρια μέλη, διοργάνωσε για πρώτη φορά συγκριτική δοκιμή συστημάτων «Αυτόματης Πέδησης σε συνθήκες Έκτακτης Ανάγκης». Με τη συμμετοχή έξι μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων, προσομοιώθηκαν διάφορες συνθήκες σύγκρουσης εν κινήσει, σε διάφορες ταχύτητες.

Η Volvo εκπροσωπήθηκε από το Volvo V60, την sport wagon έκδοση του S60, με το οποίο μοιράζεται τα κύρια μηχανικά μέρη και έχουν τα ίδια συστήματα ασφάλειας. Εκτός του V60 στη δοκιμή συμμετείχαν και τα Audi A7, Mercedes-Benz CLS, BMW 530, VW Passat και Infiniti M37. Το Volvo V60 ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο που βαθμολογήθηκε ως «Πολύ Καλό» και ήταν ο νικητής της συγκριτικής δοκιμής.


Το συγκεκριμένο Volvo V60 εκτός του City Safety (ακινητοποιεί το αυτοκίνητο πριν τη σύγκρουση με ταχύτητα έως 15 χλμ./ώρα, μειώνει τις επιπτώσεις ατυχήματος με ταχύτητας έως 30 χλμ./ώρα), που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, διέθετε και το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση και ανίχνευση πεζών (επίσης ακινητοποιεί το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες), που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Οι κυκλοφοριακές συνθήκες που προσομοιώθηκαν κατά τη δοκιμή περιλάμβαναν:
πιθανή σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα κινούμενο στην ίδια κατεύθυνση σε διάφορες ταχύτητες, πιθανή σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα κινούμενο στην ίδια κατεύθυνση και το οποίο φρενάρει, σε διάφορες ταχύτητες και πιθανή σύγκρουση με σταματημένο προπορευόμενο όχημα, σε διάφορες ταχύτητες

Η ανακοίνωση της ADAC συμπίπτει δε με το λανσάρισμα όλων αυτών των συστημάτων - εκτός των S60, V60 και XC60 - και σε άλλα μοντέλα μας όπως το S80 και το XC70.

Σε προαιρετικό εξοπλισμό, η Volvo προσφέρει στα S60, V60, XC60, XC70, V70 και S80 το λεγόμενο «Πακέτο Υποστήριξης Οδηγού», στο οποίο περιλαμβάνεται ο προσαρμοζόμενος αυτόματος πιλότος και η προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα και ανίχνευση πεζών. Ο προσαρμοζόμενος αυτόματος πιλότος διατηρεί αυτόματα μία καθορισμένη από τον οδηγό ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Το σύστημα λαμβάνει τα απαραίτητα για τη λειτουργία του στοιχεία από δύο πηγές: έναν αισθητήρα ραντάρ που βρίσκεται στη μάσκα, στο χώρο της γρίλιας του ψυγείου και λειτουργεί σε συχνότητα 76 GHz και μία κάμερα τοποθετημένη ανάμεσα στον εσωτερικό καθρέπτη και το παρμπρίζ.

Η προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα και η ανίχνευση πεζών λειτουργούν από την ταχύτητα των μόλις 4 χλμ./ώρα και μέχρι την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου! Προειδοποιούν τον οδηγό για επικείμενο κίνδυνο σύγκρουσης με αυτοκίνητο ή πεζό.

Ο χώρος ανίχνευσης γύρω από το αυτοκίνητο είναι 120 μέτρα για οχήματα που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση και 65 μέτρα όταν πρόκειται για ακινητοποιημένα οχήματα. Αν ο οδηγός παρά την προειδοποίηση δεν αντιδράσει και επίκειται σύγκρουση, από το σύστημα εφαρμόζεται αυτόματα πλήρης πέδηση με στόχο την αποφυγή της σύγκρουσης ή – αν αυτό δεν είναι εφικτό – τη μείωση της ταχύτητας άρα και των συνεπειών της σύγκρουσης.

Η πλήρης πέδηση εφαρμόζεται και στην περιοχή λειτουργίας του ABS του αυτοκινήτου, με επιβράδυνση αντίστοιχη έως και του 100% της διαθέσιμης δύναμης πέδησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το DSP περιλαμβάνει ακόμα σύστημα επαγρύπνησης οδηγού, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x