Νέα μοντέλα

Up και όχι…down

Να είσαι στο κέντρο της Ρώμης και να οδηγείς μικρό αυτοκίνητο που δεν έχει ιταλικό σήμα, αποτελεί πρόκληση για τους γείτονες, που θεωρούνται μετρ του είδους. Έλα όμως που οι Γερμανοί, έχοντας Ιταλούς στο σχεδιαστικό τμήμα κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μικρό μοντέλο που ενώ δεν αφήνει άφωνους τους περαστικούς, δεν τους κάνει καθόλου αδιάφορους.

Η VW μας…ανεβάζει με μια πρόταση πόλης στην πιο κατάλληλη στιγμή.

Αποστολή στη Ρώμη Δημήτρης Μπαλής


Να είσαι στο κέντρο της Ρώμης και να οδηγείς μικρό αυτοκίνητο που δεν έχει ιταλικό σήμα, αποτελεί πρόκληση για τους γείτονες, που θεωρούνται μετρ του είδους.

Έλα όμως που οι Γερμανοί, έχοντας Ιταλούς στο σχεδιαστικό τμήμα κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μικρό μοντέλο που ενώ δεν αφήνει άφωνους τους περαστικούς, δεν τους κάνει καθόλου αδιάφορους.

Το αντίθετο μάλιστα και αυτό είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε στην Αιώνια πόλη, όπου στο διάβα μας συγκεντρώσαμε εκατοντάδες ζευγάρια μάτια. Είναι αλήθεια ότι το Up -περί αυτού ο λόγος- ως το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της VW έρχεται να αντιπαρατεθεί με μια πλειάδα επιτυχημένων μοντέλων, Ευρωπαίων και μη κατασκευαστών. Καμία σχέση δεν έχει με το Fox (το αντικαθιστά).

Μπορεί λόγω ονόματος να ήταν αλεπού, όμως το Up θα αποδειχθεί… τσακάλι. Εντελώς φρέσκο, συμπαγές, άνετο, με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό σε καλή τιμή, είναι βέβαιο ότι και λόγω μάρκας θα πρωταγωνιστήσει στην αγορά.

Παράστημα

Το Up σου γεμίζει το μάτι, με μήκος 3,54 μέτρα. Είναι ό,τι χρειάζεται κάποιος για να κινηθεί σβέλτα μέσα στην πόλη. Τρίθυρο πρώτα και πεντάθυρο σε λίγο καιρό, ξεχωρίζει από το μεγάλο σήμα στο καπό και τους κοντούς προβόλους.

Στα ενδότερα

Έχοντας αρκετό πλάτος (1,64μ.) και μεγάλο μεταξόνιο (2,42 μ.), είναι άνετο στη καμπίνα για 4 ενήλικες, ακόμα και μεγάλου αναστήματος μπροστά. Ευρύχωρο και το πορτμπαγκάζ με 251 λίτρα, που αν αναδιπλώσεις τα καθίσματα φθάνουν στα 951.

Μου άρεσε αισθητικά, χωρίς να απαρνείται το γερμανικό χαρακτήρα στο ταμπλό. Έχει καλά πλαστικά – όχι μαλακά, αλλά διαθέτει νεανικό, ζωντανό χαρακτήρα και προπαντός είναι unisex, δηλαδή και για τα δύο φύλα.

Τεχνόλογία

Ελαφρό με 854 κιλά αλλά και στιβαρό, πατά καλά στο δρόμο. Για την ασφάλεια, είναι το πρώτο μικρό που εφοδιάζεται με σύστημα City Safety Assist. Μέσω αισθητήρων και με ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα αν βρει όχημα που έχει σταματήσει μπροστά, ακινητοποιεί αυτόματα το Up.

Στάνταρ το ESP, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, το ABS βέβαια, 6 αερόσακοι και σύστημα πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων Isofix.

Εξοπλισμός

Ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, διαθέτει και φορητό σύστημα ψυχαγωγίας – πλοήγησης με οθόνη 5 ιντσών, με λειτουργίες hands-free του τηλέφωνου, φωνητικό έλεγχο και ενσωματωμένο υπολογιστή ταξιδιού.

Εν συντομία…

Οδήγησα και τις δύο εκδόσεις με το ολοκαίνουργιο μοτέρ βενζίνης 1.0 lt ισχύος 60 και 75 hp. Καλά και τα δύο σε ρεπρίζ, αναπτύσσουν τελική ταχύτητα 160 και 170 χλμ./ώρα, αλλά το κυριότερο έχουν μέση κατανάλωση καυσίμου 4,5 και 4,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αντίστοιχα.

Στις δε εκδόσεις BlueMotion Technology με Start/Stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, η κατανάλωση πέφτει στα μόλις 4,2 λίτρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 97 γρ./χλμ.

Το περιμένουμε και σε έκδοση με κινητήρα βενζίνης και εναλλακτικής λειτουργίας με φυσικό αέριο CNG, έχοντας μέση κατανάλωση 3,2 λίτρα και εκπομπές 86 γρ./χλμ. Το 2013 θα παραχθεί και αμιγώς ηλεκτρικό. Στην Ελλάδα αναμένεται το Μάρτιο του 2012. Οι τιμές θα είναι κοντά στα 10.000 ευρώ, λόγω φόρων και αυξημένου ΦΠΑ (στη Γερμανία 9.800 ευρώ).

Εν αναμονή...

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x