F1

Ο απολογισμός της Pirelli στην F1

Ολοκληρώθηκε η πρώτη από τις τρεις χρονιές αποκλειστικής προμήθειας ελαστικών της Pirelli στη Φόρμουλα 1 (στόχος η συνέχιση της συνεργασίας), συνεισφέροντας στην αύξηση των προσπεράσεων που αποτελεί την πεμπτουσία του θεάματος.

Ολοκληρώθηκε η πρώτη από τις τρεις χρονιές αποκλειστικής προμήθειας ελαστικών της Pirelli στη Φόρμουλα 1 (στόχος η συνέχιση της συνεργασίας), συνεισφέροντας στην αύξηση των προσπεράσεων που αποτελεί την πεμπτουσία του θεάματος.


Στον απολογισμό της, η ιταλική μάρκα από το Μιλάνο, χρησιμοποίησε 21.100 στεγνά ελαστικά αγώνων, 2.900 βροχής και επιπλέον 6.000 για τις δοκιμές. Στις 19 πίστες των γκραν πρι, τα ελαστικά άφησαν στην άσφαλτο 10.200 κιλά γόμας, ενώ μαζί με τις δοκιμές κάλυψαν απόσταση 307.657 χλμ. Στο τέλος, ακόμα και τα ελαστικά που δεν χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλώθηκαν φθάνοντας σε σύνολο τα 34.600! Οι πίστες με τη μεγαλύτερη καταπόνηση για τα ελαστικά ανά χιλιόμετρο (πλευρική πρόσφυση, φρενάρισμα, ελκτική πρόσφυση, κλπ) ήταν η Βαρκελώνη και η Σουζούκα, η πίστα με τη λιγότερη καταπόνηση η Μόντσα, ενώ η μεγαλύτερη συνεχής καταπόνηση ελαστικού ήταν στην πίστα της Κωνσταντινούπολης στη στροφή 8.


Στο Μόντρεαλ ήταν οι ευκολότερες στροφές για τα ελαστικά, ενώ αυτός ο αγώνας ύστερα από διπλή εκκίνηση λόγω βροχής είχε τη μεγαλύτερη διάρκεια (4 ώρες, 4 λεπτά και 39,537 δευτερόλεπτα). Από την άλλη, ο μικρότερος αγώνας της χρονιάς έγινε στη Μόντσα (1ώρα, 20 λεπτά και 46,272 δευτ.). Οσον αφορά την υψηλότερη τελική ταχύτητα με P Zero, τη σημείωσε ο Σέρχιο Πέρες με Sauber στις δοκιμές κατάταξης στη Μόντσα με 349,2 χλμ./ώρα! Ολη τη χρονιά έγιναν 1.111 πιτ στοπ (τα 22 ήταν ποινές Drive Through και 4 Stop-Go), τα περισσότερα πραγματοποιήθηκαν στην Ουγγαρία (88 – 3 ήταν Drive Through), τα λιγότερα στην Ιταλία (35), ενώ το πιο γρήγορο πιτ στοπ με μόλις 2,82 δευτερόλεπτα το έκανε η Mercedes GP, στη Κίνα.


Φέτος είχαμε και τις περισσότερες προσπεράσεις στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 με 1.120 (μετά το Άμπου Ντάμπι), οι περισσότερες με ρεκόρ σε στεγνό αγώνα σημειώθηκαν στην Τουρκία (126) και οι περισσότερες με επίσης ρεκόρ σε βρεγμένο αγώνα στον Καναδά (125). Στατιστικά, ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός που έχει οδηγήσει με ελαστικό P Zero F1 είναι ο Μάρτιν Μπραντλ (51 ετών) και ο νεαρότερος ο Κέβιν Τσεκόν (18 ετών). Στη Γερμανία καταγράφηκε η χαμηλότερη θερμοκρασία εδάφους (13 β. Κελσίου) και στις δοκιμές του Αμπού Ντάμπι η μεγαλύτερη (49 β. Κελσίου !). Η Pirelli ταξίδευε στα ευρωπαϊκά γκραν πρι με 12 φορτηγά και 52 μηχανικούς, από 10 χώρες που μιλούν 14 διαφορετικές γλώσσες. Και επειδή δουλειά χωρίς φαγητό και καφέ δεν γίνεται, όλη τη χρονιά σερβιρίστηκαν 28.612 γεύματα (1.220 κιλά ζυμαρικά) και 43.250 καφέδες εσπρέσο! Η Pirelli, από το 1950 στη Φόρμουλα 1 σε 222 αγώνες έχει 63 νίκες, 66 πολ ποζίσιον, 196 θέσεις στο βάθρο και 70 ταχύτερους γύρους.


Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x