Γενικά

Στην παραγωγή το Focus 1.0 lt EcoBoost

Η Ford μπήκε δυνατά στο χορό των μικρών κινητήρων turbo. Μάλιστα θα τοποθετεί το μοτέρ 1.0 lt EcoBoost όχι μόνο σε μικρά μοντέλα αλλά και στο μικρομεσαίο και πολύ εμπορικό Focus.

Η Ford μπήκε δυνατά στο χορό των μικρών κινητήρων turbo. Μάλιστα θα τοποθετεί το μοτέρ 1.0 lt EcoBoost όχι μόνο σε μικρά μοντέλα αλλά και στο μικρομεσαίο και πολύ εμπορικό Focus. Η ισχύς αγγίζει τους 100 hp, η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,8 λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 109 γρ./χλμ. Παράλληλα, το μοτέρ αυτό προσφέρει σταθερή καμπύλη ροπής 170 Nm μεταξύ 1.400 και 4.500 σ.α.λ., σε επίπεδα αντίστοιχα ενός πετρελαιοκινητήρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού διατίθεται και με το Focus των 125 hp (κατανάλωση 5 λίτρα, με εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ.).

Ηδη το πρώτο Ford Focus με κινητήρα 1.0 lt EcoBoost πέρασε από τη γραμμή παραγωγής του Ζααρλουί αυτή την εβδομάδα. Πρόκειται για το πιο αποδοτικό βενζινοκίνητο όχημα παραγωγής Ford και σηματοδοτεί ένα νέο σημείο αναφοράς για την αμερικανική μάρκα. Οσον αφορά στο εργοστάσιο της Ford στο Ζααρλουί της Γερμανίας, γιόρτασε 40 χρόνια παραγωγής το 2010 και αποτελεί την κύρια ευρωπαϊκή μονάδα όπου παράγεται το πρώτο, πραγματικά παγκόσμιο αυτοκίνητο της Ford, το νέο Focus. Το εργοστάσιο απασχολεί περίπου 6.500 εργαζόμενους, ενώ το πρώτο μοντέλο που συναρμολογήθηκε εκεί ήταν το θρυλικό Ford Escort Mk1

Σχετικά με το νέο κινητήρα 1.0 lt EcoBoost, παράγεται στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία. Η Ford έχει επενδύσει 134 εκατομμύρια Ευρώ στην εγκατάσταση μιας εξειδικευμένης high-tech γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο κινητήρων της Κολωνίας. Εντός της χρονιάς, θα ξεκινήσει η παραγωγή του κινητήρα και στην Κραϊόβα της Ρουμανίας. Η συνολική ευρωπαϊκή δυναμικότητα παραγωγής μπορεί να φτάσει τελικά στους 700.000 κινητήρες το χρόνο.

Ο 1.0 lt EcoBoost αποδεικνύει πόσο έχουν προοδεύσει η Ford αλλά και όλη η βιομηχανία αυτοκινήτου στη βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, μία τεχνολογία που χρησιμοποιείται πάνω από έναν αιώνα.

Για παράδειγμα, ο κινητήρας 2.9 lt του θρυλικού Model T είχε κατανάλωση 11,3 λίτρα / 100χλμ, αποδίδοντας 20 hp – τιμές εντυπωσιακές για την εποχή εκείνη.

Ο κινητήρας 957 κ.εκ. της πρώτης γενιάς Ford Fiesta, το 1976, είχε σχεδόν ίδιο κυβισμό με τον 1.0 lt EcoBoost. Ωστόσο, ο EcoBoost παράγει 64% περισσότερη ισχύ με 38% λιγότερη κατανάλωση.

Ο κινητήρας 1.0 lt EcoBoost εξελίχθηκε από ειδικούς της Ford σε όλη την Ευρώπη, ανάμεσα στους οποίους είναι οι μηχανικοί του Ευρωπαϊκού Κέντρου Έρευνας & Προηγμένης Μηχανολογίας της Ford στο Ααχεν της Γερμανίας και του Τεχνικού Κέντρου του Ντάντον της Αγγλίας.


Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x