F1

Και στην Ευρώπη θα είναι ωραία!

Ύστερα από δύο εβδομάδες διακοπής το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 συνεχίζεται και μάλιστα επιστρέφει σε… γνώριμα λημέρια (11-13/5). Ομάδες και πιλότοι ζεσταίνουν τους κινητήρες τους, ενόψει του πέμπτου γκραν πρι της σεζόν, ο οποίος φιλοξενείται στην πίστα της Καταλονίας… εγκαινιάζοντας τον πρώτο αγώνα στην Ευρώπη.

Ύστερα από δύο εβδομάδες διακοπής το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 συνεχίζεται και μάλιστα επιστρέφει σε… γνώριμα λημέρια (11-13/5).

Ομάδες και πιλότοι ζεσταίνουν τους κινητήρες τους, ενόψει του πέμπτου γκραν πρι της σεζόν, ο οποίος φιλοξενείται στην πίστα της Καταλονίας… εγκαινιάζοντας τον πρώτο αγώνα στην Ευρώπη.

Το καταλονικό σιρκουί αποτελεί παράδοση για το πρωτάθλημα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφού εκτός από το γεγονός ότι φιλοξενεί το πρωτάθλημα από το 1991, στην εν λόγω πίστα πραγματοποιούνται και οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να την γνωρίζουν πολύ καλά.

Σημαντικό ρόλο και σε αυτό το γκραν πρι -εκτός των αναβαθμίσεων που περιμένουμε να δούμε από τις ομάδες- θα παίξουν και τα ελαστικά της Pirelli, η οποία θα… εφοδιάσει τις ομάδες με τη σκληρή και τη μαλακή γόμα.

Αίνιγμα αποτελεί ποιος πιλότος θα δει την καρό σημαία, δεδομένου ότι στους τέσσερις πρώτους αγώνες, τέσσερις διαφορετικοί πιλότοι έχουν δει την καρό σημαία.

Βαθμολογία πιλότων μετά τα τέσσερα πρώτα γκραν πρι:

1. Φέτελ, 53
2. Χάμιλτον, 49
3. Γουέμπερ, 48
4. Μπάτον, 43
5. Αλόνσο, 43
6. Ρόσμπεργκ, 35
7. Ραϊκόνεν, 34
8. Γκροσεάν, 23
9. Πέρες,22
10. Ντι Ρέστα, 15

Βαθμολογία Κατασκευαστών:

1. Red Bull, 101
2. McLaren, 92
3. Lotus- Renault, 57
4. Ferrari, 45
5. Mercedes, 37
6. Sauber, 31
7. Williams, 18
8. Force India, 17
9. Toro Rosso, 6

Λίγα λόγια για την πίστα:

Στην Καταλονία ο νικητής θα δει την καρό σημαία, ύστερα από τη συμπλήρωση 66 γύρων, ενώ συνολικά οι πιλότοι θα έχουν διανύσει 307.104 χιλιόμετρα, μιας και η πίστα έχει μήκος 4.655 χλμ.

Το ισπανικό σιρκουί αποτελείται από 16 στροφές, υψηλής και χαμηλής ταχύτητας, εφτά εκ των οποίων είναι δεξιόστροφές και οι υπόλοιπες εννιά αριστερόστροφες, ενώ η πορεία των μονοθέσιων ακολουθεί τη φορά των δεικτών του ρολογιού.

Οι πιλότοι στην Ισπανία αγγίζουν τα 311 χιλιόμετρα την ώρα στην ευθεία της εκκίνησης, ενώ τη μεγαλύτερη καταπόνηση δέχονται στην τρίτη στροφή, όπου οι οδηγοί δέχονται δυνάμεις 3.86 G. Στην Ισπανία οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάνουν αισθητή την παρουσία τους, καθώς πάντα γεμίζουν τις κερκίδες,

Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει από τον Κίμι Ραϊκόνεν το 2008 με το μονοθέσιο της Ferrari.

Στατιστικά:

• Η Ferrari έχει παράδοση στην πίστα της Καταλονίας, έχοντας πάρει εφτά νίκες σε 21 χρόνια.
• Ο Φερνάντο Αλόνσο, είναι ο μοναδικός Ισπανός πιλότος, ο οποίος έχει πάρει νίκη εντός έδρας. Ο δύο φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής, είδε την καρό σημαία το 2006, όταν έτρεχε με την Renault.
• Ο Μίκαελ Σουμάχερ έχει τις περισσότερες νίκες στην Ισπανία (έξι καρό σημαίες) και μάλιστα, είναι ο μοναδικός πιλότος που έχει ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου, χωρίς να έχει εκκινήσει από την πρώτη θέση.
• Στα τελευταία εννιά από τα δέκα γκραν πρι ο πιλότος που εκκίνησε από την πολ ποζίσιον, πήρε την καρό σημαία.
• Πέρυσι τη νίκη πήρε ο Σεμπάστιαν Φέτελ.

Νικητές στην Καταλονία:

2011: Σεμπάστιαν Φέτελ
2010: Μαρκ Γουέμπερ
2009: Τζένσον Μπάτον
2008: Κίμι Ραϊκόνεν
2007: Φελίπε Μάσα
2005: Κίμι Ραϊκόνεν
2004: Μίκαελ Σουμάχερ
2003: Μίκαελ Σουμάχερ
2002: Μίκαελ Σουμάχερ
2001: Μίκαελ Σουμάχερ

Κάντε μία βόλτα στην πίστα της Καταλονίας με τον Μαρκ Γουέμπερ:



Σταυρούλα Σάββα

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x