H «Καθημερινή» βρέθηκε στη μαγευτική Μαγιόρκα, το μεγαλύτερο νησί των Βαλεαρίδων Νήσων, όπου επέλεξε η Toyota να πραγματοποιηθεί η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας Corolla 12ης γενιάς.

Του Άρη Γαλανόπουλου

Από το 1966 μέχρι σήμερα οι πωλήσεις της έχουν ξεπεράσει τα 45 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Στους δρόμους γύρω από την Πάλμα Ντε Μαγιόρκα, που αποτελεί σημαντικό τουριστικό προορισμό με αξιόλογη υποδομή, πήραμε μια πρώτη οδηγική γεύση της νέας Corolla, που ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τις προσδοκίες και τους στόχους της Toyota.

Για πρώτη φορά, η νέα Corolla έκανε την εμφάνισή της στο Σαλόνι του Παρισιού το 2018, δίνοντας ένα τέλος στην ονομασία Auris. Πλέον, η 12η γενιά της Corolla πρόκειται να αποτελέσει σημαντική εμπορική αξία στην κατηγορία της, αφενός για τη βαριά ιστορία που φέρει η ονομασία της και αφετέρου λόγω των νέων τεχνολογιών που «οπλίζεται».

Αναλυτικότερα, η νέα Corolla βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA), στην οποία βασίζονται τα Prius και C-HR. Το νέο πάτωμα σε συνδυασμό με την ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έκανε την οδήγησή μας στους δρόμους της Μαγιόρκας απολαυστική και άνετη.

Μάλιστα, τα Adaptive Cariable Suspension (AVS) συνεργάζονται άψογα με όλα τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport S, Sport S+ και Custom), που ο οδηγός έχει στη διάθεσή του, ανάλογα με τα γούστα της στιγμής.



Εντονη είναι η δυναμική σχεδίαση του μικρομεσαίου μοντέλου και μεγάλο ενδιαφέρον έχει ότι η Toyota δίνει σε κάθε αμάξωμα μια ξεχωριστή αισθητική πινελιά, χωρίς όμως να χάνεται ο χαρακτήρας του. Αναμφίβολα, ενισχύθηκαν τα δυναμικά στοιχεία της νέας Corolla, με όμορφες γωνίες και δυναμικές γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος. Το εσωτερικό ξεχωρίζει από τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, το Head-up Display 10 ιντσών και την οθόνη πληροφοριών 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων.

Χωρίς υπερβολές

Η Toyota κρατάει τη γνωστή λιτή σχεδιαστική γραμμή, αποφεύγοντας υπερβολές που άλλωστε δεν ταιριάζουν στη φιλοσοφία της. Παράλληλα, φέρει τελευταίας γενιάς συστήματα τεχνολογίας και συνδεσιμότητας όπως είναι το ηχοσύστημα της JBL, η ασύρματη φόρτιση για smartphone κ.ά.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία «ακούει» το κοινό της και ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στα σχόλιά τους. Επειτα από 20 χρόνια πρωτοπορίας στα υβριδικά αυτοκίνητα –με πάνω από 12 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως–, η φίρμα επικεντρώθηκε στο να δώσει περισσότερες επιλογές υβριδικών εκδόσεων. Αυτός είναι και ο λόγος που για πρώτη φορά η Toyota προσφέρει δύο εκδόσεις με υβριδική «καρδιά» σε ένα μοντέλο.



Στην γκάμα υπάρχει ο γνώριμος αναβαθμισμένος 1.800άρης κινητήρας, ο οποίος σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 53 kW, φτάνει τη συνδυαστική απόδοση των 122 ίππων και 163 Nm ακαριαίας ροπής. Το εργοστάσιο ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα για το χάτσμπακ, 11,1 δευτερόλεπτα για το Touring Sports και 11 δευτερόλεπτα για το σεντάν. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Οσον αφορά την κατανάλωση, για τις χάτσμπακ και Touring Sports εκδοχές, ο μεικτός κύκλος είναι 3,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 μόνο 101 γρ./χλμ (σε WLTP). Βέβαια, στην πράξη οι τιμές ήταν αυξημένες κατά 3 με 4 λίτρα, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι. Οσον αφορά την έκδοση σεντάν, η Toyota ανακοινώνει 3,4 λτ./100 χλμ. και 100 γρ./χλμ CO2 (σε WLTP).

Η δεύτερη υβριδική έκδοση αφορά έναν νέο 2λιτρο βενζινοκινητήρα που συνδυάζεται με έναν λίγο πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (80 kW) από τη βασική «πράσινη» επιλογή. Το αποτέλεσμα είναι να αποδίδει 180 ίππους και 202 Nm ροπής, ενώ τα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα και η μέση κατανάλωση είναι 3,7 λτ./100 χλμ. Φυσικά, η γκάμα συνεχίζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.2 turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 114 ίππων και 185 Nm ροπής, τον οποίο συναντάμε μόνο στο χάτσμπακ και στο Touring Sports. Ο τελευταίος μπορεί να συνδυαστεί είτε με αυτόματο κιβώτιο CVT είτε με το «έξυπνο» 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο της Toyota. Τέλος, ο ατμοσφαιρικός 1.6 VVT-i κινητήρας με 132 ίππους και 159 Nm ροπής θα τοποθετείται αποκλειστικά στο σεντάν.

Αποδοχή Cookies
Το site sport-fm.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ