Επικαιρότητα

Με 5, 6 ή 7 σε Γλώσσα και Μαθηματικά το απολυτήριο από το Γυμνάσιο

Με τη νέα εγκύκλιο ως μοναδική προϋπόθεση λογίζεται ο γενικός μέσος όρος βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 13

Ακόμα και με 5,6 ή 7 σε Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά και Φυσική θα μπορούν οι μαθητές να πάρουν απολυτήριο από το Γυμνάσιο σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο του υπ. Παιδείας καθώς καταργείται η υποχρέωση ο μαθητής να έχει τουλάχιστον 8 σε ένα από αυτά τα τέσσερα μαθήματα, όπως ίσχυε με προηγούμενη εγκύκλιο.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο, το οποίο εκτιμά ότι πρόκειται για μια κίνηση που θα λειτουργήσει ως αντίβαρο στο «χαλαρό» Γυμνάσιο που προέκυψε από τη δραστική μείωση των εξεταζομένων μαθημάτων.

«Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης:

- Οταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 10.

- Ή όταν έχει γενικό μέσον όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 13».

Αυτό πρακτικά σημαίνει, σύμφωνα με στελέχη της ΟΛΜΕ, ότι η απόφαση διευκολύνει τους μαθητές που μπορεί να βαθμολογηθούν με 5,6 ή 7 σε βασικά μαθήματα και να ευνοηθεί από τα υπόλοιπα σχετικά εύκολα μαθήματα για να βγάλει τον απαραίτητο μέσο όρο του 13.

Ειδικότερα σχετικά με την προαγωγή των μαθητών η νέα τροποποιητική εγκύκλιος ορίζει τα εξής:

1. Στα μαθη?ματα της πρω?της ομα?δας (Ομα?δα Α') βαθμο?ς ετη?σιας επι?δοσης των μαθητω?ν ει?ναι το ε?να τρι?το του αθροι?σματος των βαθμω?ν του πρω?του τετραμη?νου, του δευ?τερου τετραμη?νου και της γραπτη?ς ανακεφαλαιωτικη?ς εξε?τασης.

2. Στα μαθη?ματα της δευ?τερης ομα?δας (Ομα?δα Β') και της τρι?της ομα?δας (Ομα?δα Γ') βαθμο?ς ετη?σιας επι?δοσης των μαθητω?ν ει?ναι ο με?σος ο?ρος των βαθμω?ν του πρω?του τετραμη?νου και του δευ?τερου τετραμη?νου.

3. Αν σε ε?να μα?θημα για κα?ποιο λο?γο λει?πει ο βαθμο?ς του ενο?ς απο? τα δυ?ο τετρα?μηνα, ως βαθμο?ς επι?δοσης για αυτο? το τετρα?μηνο θεωρει?ται ο βαθμο?ς του α?λλου τετραμη?νου. Σε περι?πτωση που για οποιονδη?ποτε λο?γο δεν κατατεθει? βαθμολογι?α ενο?ς μαθη?ματος σε κανε?να τετρα?μηνο και εφο?σον η φοι?τηση του μαθητη? κριθει? επαρκη?ς, ο Διευθυντη?ς του σχολει?ου συγκροτει? διμελη? επιτροπη? εκπαιδευτικω?ν του σχολει?ου που ε?χουν σε πρω?τη η? σε δευ?τερη ανα?θεση το εξεταζο?μενο μα?θημα, η οποι?α διενεργει? ειδικη? προφορικη? εξε?ταση στην υ?λη του Β ? τετραμη?νου το αργο?τερο την επομε?νη ημε?ρα απο? τη λη?ξη των μαθημα?των του Β ? τετραμη?νου. Η βαθμολογι?α αυτη?ς της εξε?τασης αποτελει? τον βαθμο? επι?δοσης για κα?θε τετρα?μηνο.

4. α. Ο μαθητη?ς κρι?νεται α?ξιος προαγωγη?ς η? απο?λυσης,
i) ο?ταν ε?χει σε κα?θε μα?θημα βαθμο? ετη?σιας επι?δοσης τουλα?χιστον δε?κα η?
ii) ο?ταν ε?χει γενικο? με?σο ο?ρο βαθμω?ν ετη?σιας επι?δοσης τουλα?χιστον δεκατρι?α.
β. Αν δεν πληρου?νται οι παραπα?νω πρου?ποθε?σεις προαγωγη?ς η? απο?λυσης, ο μαθητη?ς παραπε?μπεται σε επαναληπτικη? εξε?ταση στα μαθη?ματα στα οποι?α ο βαθμο?ς ετη?σιας επι?δοσης ει?ναι μικρο?τερος απο? δε?κα.

Για τους παραπεμπο?μενους μαθητε?ς αμε?σως μετα? το τε?λος της πρω?της εξεταστικη?ς περιο?δου καταρτι?ζεται με ευθυ?νη του Διευθυντη? του Σχολει?ου και υλοποιει?ται απο? τους εκπαιδευτικου?ς προ?γραμμα υποστηρικτικη?ς διδασκαλι?ας για κα?θε μα?θημα των Ομα?δων Α ? και Β ? στο οποι?ο ε?χει παραπεμφθει? μαθητη?ς. Συγκεκριμε?να για κα?θε μα?θημα προσφε?ρεται προ?γραμμα δια?ρκειας πε?ντε ε?ως δε?κα διδακτικω?ν ωρω?ν, ανα?λογα με τις ανα?γκες των μαθητω?ν. Η υλοποι?ηση? του ανατι?θεται σε εκπαιδευτικου?ς του σχολει?ου απο? τον συ?λλογο διδασκο?ντων. Στο τρι?το δεκαη?μερο του Ιουνι?ου διεξα?γονται οι επαναληπτικε?ς εξετα?σεις για τους παραπα?νω μαθητε?ς (δευ?τερη εξεταστικη? περι?οδος).

γ. Για τα μαθη?ματα της πρω?της ομα?δας (Ομα?δα Α') οι επαναληπτικε?ς εξετα?σεις ει?ναι προφορικε?ς και γραπτε?ς. Ο Διευθυντη?ς του σχολει?ου συγκροτει? διμελη? επιτροπη? εκπαιδευτικω?ν του σχολει?ου που ε?χουν σε πρω?τη η? σε δευ?τερη ανα?θεση το εξεταζο?μενο μα?θημα, η οποι?α διενεργει? τις προφορικε?ς και γραπτε?ς εξετα?σεις. Η προφορικη? εξε?ταση προηγει?ται της γραπτη?ς.

Για τα μαθη?ματα της δευ?τερης και της τρι?της ομα?δας οι επαναληπτικε?ς εξετα?σεις ει?ναι προφορικε?ς. Ο Διευθυντη?ς του σχολει?ου συγκροτει? διμελη? επιτροπη? εκπαιδευτικω?ν του σχολει?ου που ε?χουν σε πρω?τη η? σε δευ?τερη ανα?θεση το εξεταζο?μενο μα?θημα, η οποι?α διενεργει? τις εξετα?σεις.

δ. Αν και μετα? τις επαναληπτικε?ς εξετα?σεις μαθητη?ς της Α 'και Β' τα?ξης δεν κριθει? α?ξιος προαγωγη?ς συ?μφωνα την περ. α αυτη?ς της παραγρα?φου, το?τε επαναλαμβα?νει την τα?ξη.

ε. Αν και μετα? τις επαναληπτικε?ς εξετα?σεις μαθητη?ς της Γ ' τα?ξης δεν κριθει? α?ξιος απο?λυσης συ?μφωνα με την περ. α αυτη?ς της παραγρα?φου, το?τε δυ?ναται να προσε?λθει σε επαναληπτικε?ς εξετα?σεις πριν απο? την ε?ναρξη των μαθημα?των τον Σεπτε?μβριο (τρι?τη εξεταστικη? περι?οδος), στα μαθη?ματα στα οποι?α ο βαθμο?ς ετη?σιας επι?δοσης ει?ναι μικρο?τερος απο? δε?κα καθω?ς και σε εξετα?σεις επο?μενου/νων σχολικου?/κω?ν ε?τους/ετω?ν τον Ιου?νιο (πρω?τη και δευ?τερη εξεταστικη? περι?οδος) και τον Σεπτε?μβριο (τρι?τη εξεταστικη? περι?οδος), στην υ?λη στην οποι?α εξετα?ζονται κατα? το ε?τος της εξε?τασης και οι μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης.

Οι επαναληπτικε?ς εξετα?σεις του Σεπτεμβρι?ου διεξα?γονται με τον τρο?πο και τη διαδικασι?α των επαναληπτικω?ν εξετα?σεων του Ιουνι?ου.

5. Στην περι?πτωση που εξα?γεται για μαθητη? απορριπτικο? αποτε?λεσμα σε κλα?δο μαθη?ματος και ο συνολικο?ς βαθμο?ς στο μα?θημα ως με?σος ο?ρος των βαθμω?ν των κλα?δων ει?ναι επι?σης απορριπτικο?ς, ο μαθητη?ς αυτο?ς παραπε?μπεται μο?νο στον κλα?δο του μαθη?ματος στον οποι?ον υστε?ρησε.

6. Οι μαθητε?ς με αναπηρι?α και ειδικε?ς εκπαιδευτικε?ς ανα?γκες, οι οποι?οι εξετα?ζονται με βα?ση τις διατα?ξεις της με αρ. πρ. 28722/Γ2/12-3-2010 Υ.Α. (Β '276), προα?γονται η? απολυ?ονται, συ?μφωνα με τις διατα?ξεις της ως α?νω παρ. 4 εδαφι?ου α (ii) με μει?ωση του προβλεπο?μενου με?σου ο?ρου βαθμω?ν ετη?σιας επι?δοσης σε «τουλα?χιστον δω?δεκα».

Πηγή: protothema.gr

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x