Επικαιρότητα

Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των ταξί και αυστηρές ποινές

«Η κυβέρνηση παρουσιάζει ρυθμίσεις που επιχειρούν να βάλουν τάξη στο χώρο των ταξί», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, υπάρχουν δύο κυρίαρχες ρυθμίσεις.

Η πρώτη αφορά στις χρεώσεις για τις ξεναγήσεις τουριστών στα αστικά κέντρα. Εκεί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν περιορισμοί και είχε διαπιστωθεί αισχροκέρδεια. Ο Κωστής Χατζηδάκης επισήμανε ότι είχαμε χρεώσεις απίστευτες και εξωφρενικές. Αυτό το οποίο προβλέπει η νέα ρύθμιση, η νέα απόφαση, είναι ότι για τα πρώτα είκοσι λεπτά θα λειτουργεί υποχρεωτικά το ταξίμετρο και από εκεί και πέρα, σε σχέση με τις ξεναγήσεις, για κάθε ώρα θα μπορούν να χρεώνονται το πολύ 25 ευρώ. Ο,τιδήποτε άλλο θα είναι παράβαση.

Η δεύτερη ρύθμιση αφορά στα αλλοιωμένα ταξίμετρα. Από τις έρευνες που έχει κάνει επανειλημμένα η Αστυνομία έχει βρεθεί σχεδόν ότι το 50% των ταξιμέτρων που ελέγχθηκε ήταν αλλοιωμένα. Ο υπουργός τόνισε ότι σε αυτό το φαινόμενο, η πολιτεία δεν μπορεί να μείνει απαθής και η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί είναι υπέρ της λήψεως αυστηρότερων μέτρων για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Έτσι, για την αλλοίωση ενδείξεων των ταξιμέτρων ή και των μετρολογικών τους παραμέτρων από εξωτερικές προς αυτά επιδράσεις ή καταδολίευση μετρητών επιβάλλεται με αγορανομική διάταξη που προωθείται στους εκμεταλλευτές οχημάτων, δηλαδή αυτούς που πράγματι προσπορίζονται το παράνομο όφελος, πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ.

Επίσης. προβλέπεται αφαίρεση αδείας και επιβολή προστίμου 20.000 ευρώ για όποιον εμπορεύεται, παραχωρεί, κατασκευάζει ή εγκαθιστά τέτοιου είδους αλλοιωμένα ταξίμετρα.

"Για αυτά τα θέματα δεν θα γίνει κανένας συμβιβασμός", τόνισε ο υπουργός, διότι "έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση του επιβάτη, έχουν να κάνουν με την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και όλοι μαζί πρέπει να αντιμετωπίσουμε τέτοιου είδους αθέμιτες πρακτικές."

Παράλληλα με μια σειρά από άλλες ρυθμίσεις, οι οποίες θα κατατεθούν σύντομα στο νομοσχέδιο για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές, προβλέπονται μέτρα που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσλειτουργίες σε σχέση με το επάγγελμα των ταξί.

Προβλέπονται ηπιότερα μέτρα, για παράδειγμα, σε σχέση με τα ταξί που βρίσκονται για κάποιο χρονικό διάστημα σε ακινησία, διότι τώρα εάν μένουν ακίνητα τα ταξί για τρεις (3) μήνες μπορεί ο ιδιοκτήτης να χάνει την άδεια. Λόγω της κρίσεως το φαινόμενο αυτό πληθαίνει ολοένα και περισσότερο και γι’ αυτό παρατείνουμε το χρονικό διάστημα μέχρι και τον ένα χρόνο.

Αντιμετωπίζονται και άλλα ζητήματα: Αποσαφηνίζεται ότι για τα ταξί ειδικής μίσθωσης, αυτά μπορεί να διαθέτουν και τρεις πόρτες, συμπεριλαμβανομένης της πίσω πόρτας σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές. Διευκρινίζεται ο ορισμός της προμίσθωσης των ταξί. Και ελαχιστοποιείται στους έξι μήνες από 24 μήνες, το διάστημα που ένας οδηγός ταξί θα πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησής του πριν αιτηθεί για ειδική άδεια οδήγησης ταξί.

Οι ρυθμίσεις του νόμου 4070 ισχύουν και δεν εισάγεται κανένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ταξί. Επιχειρείται αφενός να αντιμετωπιστούν ορισμένες δυσλειτουργίες που έχουν υπάρξει βλέποντας την ίδια την εφαρμογή των νόμων και τις επιπτώσεις της κρίσης.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x