Γενικά

Κι όμως, δημοπρατούνται οδικά έργα...

Μπορεί τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας να έχουν περιέλθει εδώ και ενάμιση χρόνο σε τέλμα, αναμένοντας σύντομα την επανέναρξη των εργασιών, εντούτοις σε μικρότερα έργα κάτι κινείται. Μόλις υπογράφηκε η σύμβαση του έργου για την κατασκευή του οδικού τμήματος «Γούρνες – Χερσόνησος» του ΒΟΑΚ στον Νομό Ηρακλείου.

Μπορεί τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας να έχουν περιέλθει εδώ και ενάμιση χρόνο σε τέλμα, αναμένοντας σύντομα την επανέναρξη των εργασιών, εντούτοις σε μικρότερα έργα κάτι κινείται. Μόλις υπογράφηκε η σύμβαση του έργου για την κατασκευή του οδικού τμήματος «Γούρνες – Χερσόνησος» του ΒΟΑΚ στον Νομό Ηρακλείου.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 65.000.000 ευρώ και είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».

Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ «ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ ΑΕ – ΕΚΤΕΡ ΑΕ – ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ – ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ», με έκπτωση 13% και ποσό προσφοράς 46.264.768,75 ευρώ, πλέον 10.640.896,81 ευρώ για ΦΠΑ, δηλαδή σύνολο οικονομικής προσφοράς: 56.905.665,56 ευρώ. Η συνολική προθεσμία περαίωσης του έργου είναι τριάντα έξι (36) μήνες.

Στο τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται :
- Πλήρης κατασκευή αρτηρίας με διατομή διπλού κλάδου πλάτους 21,60 μ. – 30 μ. με διαχωριστικό στηθαίο στην μέση, από τον Α/Κ Γουρνών έως και τον Α/Κ Καστελλίου, σε συνολικό μήκος 9,1 χλμ.
- Αναβάθμιση των Α/Κ Γουρνών και Καστελλίου στην περιοχή Χερσονήσου.
- Κατασκευή παράπλευρου – οδικού άξονα συνολικού μήκους 9 χλμ.
- Αποκατάσταση καθέτων και παραλλήλων οδών και σύνδεση αυτών με το υφιστάμενο δίκτυο σε μήκος 5,5 χλμ.
- Κατασκευή 4 γεφυρών συνολικού μήκους 548 μ.
- Έργα διόδευσης των απορροών του δικτύου αποχέτευσης
- Συστήματα αναχαίτισης οχημάτων (Σ.Α.Ο.)
- Τοποθέτηση ηχοπετασμάτων
- Κατασκευή ηλεκτροφωτισμού στους Α/Κ και στις μεγάλες γέφυρες.
- Φυτοτεχνικές εργασίες.

«Το οδικό τμήμα "Γούρνες – Χερσόνησος" μήκους 9,1 χλμ, που ανήκει στo διευρωπαϊκό δίκτυο, είναι μείζονος κυκλοφοριακής σημασίας για την Ανατολική Κρήτη, καθώς ο ΒΟΑΚ στην περιοχή του Νομού Ηρακλείου επεκτείνεται κατά 9 χλμ., δηλαδή σε σύνολο 36 χλμ., με διατομή αυτοκινητόδρομο, (διατομή διπλού κλάδου με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ και διαχωριστικό στηθαίο στην μέση). Έτσι η χρονοαπόσταση από την πόλη του Ηρακλείου προς την Χερσόνησο και τα Μάλια, που αποτελούν μεγάλα τουριστικά κέντρα και την Ανατολική Κρήτη, μειώνεται σημαντικά, ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί σημαντικά και η οδική ασφάλεια», δήλωσε ο αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης.

Εξάλλου, υπογράφηκε και η σύμβαση του έργου: «Κατασκευή και Αναβάθμιση Οδικού Άξονα Καλλονής – Σιγρίου Λέσβου» μεταξύ του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Αναδόχου Κοινοπραξίας «ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΕ – ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΕ» για συνολικό ποσό 38.004.088,80 ευρώ (με ΦΠΑ 16%). Η συμβατική προθεσμία περαίωσης του έργου είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Με την υλοποίηση του έργου, ο χρόνος που θα απαιτείται για την μετακίνηση από την Καλλονή στο Σιγρί μειώνεται περίπου κατά το ήμισυ (από 1 ώρα και 20 λεπτά σε 40 λεπτά), ενώ παράλληλα βελτιώνεται σημαντικά η προσβασιμότητα στο υπό αναβάθμιση λιμάνι Σιγρίου.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι σε συνδυασμό με το υπό ολοκλήρωση οδικό έργο «Μυτιλήνη – Καλλονή», ολοκληρώνεται ο κεντρικός οδικός άξονας της Λέσβου που θα συμβάλλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη του νησιού.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x