Γενικά

Πιο μακριά μετρό και τραμ – νέος σταθμός ΚΤΕΛ – νέα δεδομένα στις συγκοινωνίες

Την εποχή της κρίσης, μάλλον θα έχουμε σημαντική πρόοδο σε ορισμένα έργα, αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες.

Την εποχή της κρίσης, μάλλον θα έχουμε σημαντική πρόοδο σε ορισμένα έργα, αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες. Δεδομένου ότι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεταφέρονται 2,2 εκατ. και 500.000 επιβάτες, αντίστοιχα, καθημερινά, είναι επιτακτική η ανάγκη εκσυγχρονισμού των συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων για το Μετρό, επτά νέοι σταθμοί πρόκειται να λειτουργήσουν εντός των επομένων μηνών, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής σε πολλές περιοχές της Αττικής.

Για το μετρό της Αθήνας, η επέκταση προς Ανθούπολη (και με τον προηγούμενο σταθμό στο Δημαρχείο, στην κεντρική πλατεία) θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, ενώ η επέκταση προς Ελληνικό τον Ιούλιο.

Επίσης, ο σταθμός του Χαϊδαρίου (Αγία Μαρίνα), που είναι στη "μπλε γραμμή", θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο 2013.

Τα έργα αυτά, είναι συνολικού προϋπολογισμού περίπου 700 εκατ. ευρώ και θα εξυπηρετούν καθημερινά 160.000 επιβάτες.
Ετσι, θα μειωθούν οι αποστάσεις και ίσως περιοριστεί η κίνηση με ΙΧ σε αρκετές περιοχές, αποσυμφορίζοντας την κατάσταση.

Εξάλλου, για τη γραμμή τρία, η επέκταση Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα) – Πειραιάς, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, η ανάδοχος εταιρεία κατασκευής έχει προβλήματα ρευστότητας και η κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθεια ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό.

Τώρα, σχετικά με την επέκταση του τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά, η σύμβαση θα υπογραφεί την επόμενη εβδομάδα. Θα υπάρξουν 12 νέες στάσεις, εξυπηρετώντας και το λιμάνι.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 92 εκατ. ευρώ, η κατασκευή θα ξεκινήσει στις αρχές του 2013 και θα προβλέπεται να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2014.

Πάντως, εκτός από τα έργα, το Υπουργείο προωθεί και τον συνολικό επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου.
Για την εισιτηριοδιαφυγή, με στόχο τον περιορισμό της κατά 50%, ήδη έχουν γίνει σημαντικά βήματα. Οι πολίτες δείχνουν ότι αγοράζουν εισιτήρια σε μεγαλύτερο βαθμό ή αν θέλετε λιγότεροι από αυτούς που κυκλοφορούσαν τζάμπα, εξακολουθούν να το κάνουν. Οι έλεγχοι, που έχουν ενταθεί, συνέβαλαν σε αυτό, και η αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων είναι αρκετά μεγάλη.

Με αυτό το δεδομένο, αναβλήθηκε η αύξηση των κομίστρων στα εισιτήρια και θα γίνει επαναξιολόγηση τον Οκτώβριο του 2013.
Στα νέα μέτρα, εισάγεται το πολλαπλό εισιτήριο (τις επόμενες εβδομάδες), δηλαδή για μία δεσμίδα 11 εισιτηρίων, ο επιβάτης θα πληρώνει μόνο τα δέκα, ενώ τα εισιτήρια θα είναι διαφορετικού χρώματος για να μη μπορεί κάποιος να κερδοσκοπήσει μεταπωλώντας ένα προς ένα.

Καινοτομία αποτελεί και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα διαθέτει αυτόματες μπάρες εισόδου- εξόδου, ενώ τα χάρτινα εισιτήρια και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα αντικατασταθούν σταδιακά από ηλεκτρονικές κάρτες των οποίων η φόρτισε με μονάδες θα γίνεται ακόμη και μέσω ίντερνετ, κινητού τηλεφώνου ή πιστωτικής/ χρεωστικής κάρτας
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι συμπληρωματικό με το έργο της Τηλεματικής, που εκσυγχρονίζει και αυτό τις αστικές συγκοινωνίες.

Ένα ακόμη σημαντικό νέο είναι η πιστοποίηση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών, δηλαδή η αξιολόγησή τους από ανεξάρτητους φορείς με κριτήρια για την εξυπηρέτηση των πολιτών, για την ασφάλεια, την παροχή πληροφοριών στο κοινό κ.α.

Εξαιρετικά σημαντική είναι και η εξέλιξη για τον νέο Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα, που θα αλλάξει την κάπως τριτοκοσμική κατάσταση στον Κηφισό και τη Λιοσίων, στους δύο σταθμούς που εξυπηρετούν περίπου 67.000 άτομα ημερησίως. Η προσβασιμότητα είναι εφικτή μόνο με λεωφορεία, ταξί και ΙΧ, ενώ οι συνθήκες στους σταθμούς, ειδικά με ζέστη ή βροχή, είναι επιεικώς απαράδεκτη.

Πρόκειται λοιπόν να δημιουργηθεί ένας υπερσύγχρονος σταμθούς για όλες τις διαδρομές, στην χιλιοειπωμένη περιοχή του Ελαιώνα. Το έργο μπορεί να προχωρήσει με ΣΔΙΤ, με σύμπραξη του Δημοσίου, των Υπεραστικών Λεωφορείων και τρίτου επενδυτή. Το Δημόσιο θα παραχωρήσει τη γη, ενώ ο επενδυτής και τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν τη χρηματοδότηση της κατασκευής και της λειτουργίας του σταθμού.

Έτσι, σε έκταση 38.500 τ.μ., ο κόμβος θα συνδυάζει Υπεραστικές και Αστικές Συγκοινωνίες, μέσα σταθερής τροχιάς και χώρους στάθμευσης με 480 θέσεις πάρκινγκ.
Θα διαθέτει επιπλέον 29.000 τ.μ. ελεύθερους χώρους και πράσινο, 1.500 τ.μ. χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος και 11.000 τ.μ. χώρους για εμπορική χρήση.

Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί η προκαταρκτική χρηματοοικονομική αξιολόγηση του έργου και οι σχετικές τεχνικές προμελέτες από την Αττικό Μετρό, η οποία θα αναλάβει επίσης τη χωροταξική ρύθμιση και τη γενική επίβλεψη κατασκευής του έργου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 120 εκ. ευρώ και το έργο θα μπορεί να δοθεί σε λειτουργία σταδιακά εντός δύο ετών από την έναρξή του.

Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες, σχετικά με τη μορφή ΣΔΙΤ, τους φορείς υλοποίησης και τα χρονοδιαγράμματα του έργου.

Εν αναμονή…


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x