Επικαιρότητα

Τι προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης στα διόδια της Εγνατίας

Σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων θα πρέπει να έχει εγκαταστήσει μέσα σε πέντε χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το επενδυτικό σχήμα που θα αναλάβει τη λειτουργία του.

Σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων θα πρέπει να έχει εγκαταστήσει μέσα σε πέντε χρόνια από την έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το επενδυτικό σχήμα που θα αναλάβει τη λειτουργία του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας.

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών που έχει στείλει το ΤΑΙΠΕΔ στους υποψήφιους επενδυτές και το οποίο έχει αποκλειστικά στη διάθεσή του ο ΣΚΑΪ, "ο παραχωρησιούχος δύναται να ενταχθεί στο σύστημα διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας για οχήματα άνω των 3,5 τόνων και τεχνολογίας οπτικής αναγνώρισης πινακίδων για τα λοιπά οχήματα που πρόκειται να υλοποιήσει το Ελληνικό Δημόσιο (Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών) ή να υλοποιήσει κλειστό σύστημα διοδίων της επιλογής του πλήρως αναλογικής χρέωσης.

Σε αντίθεση ωστόσο με τα όσα έχει υποστηρίξει ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος τονίζει πως θα ξηλωθούν οι μπάρες από τους σταθμούς διοδίων με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα που ετοιμάζει το υπουργείο υποδομών, το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης για την Εγνατία αναφέρει πως "τα συστήματα διοδίων είναι δυνατόν να λειτουργούν με χρήση δρυφάκτου (barrier) σε όλα τα σημεία επιλογής και σχεδιασμού του παραχωρησιούχου".

Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει εκπονήσει το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας για 35 έτη, ο επενδυτής υποχρεούται με την έναρξη της παραχώρησης να λειτουργήσει ανοικτό σύστημα διοδίων με 18 μετωπικούς και 43 πλευρικούς σταθμούς και εντός 24 μηνών να έχει θέσει σε λειτουργία μικτό σύστημα διοδίων αναλογικής χρέωσης σε ορισμένα τμήματα και ανοικτό σε άλλα.

Η αναλογική χρέωση θα γίνεται με τη χρήση πομποδέκτη και θα πρέπει εντός δύο ετών να λειτουργεί στα ακόλουθα τμήμα της Εγνατίας οδού:

- Α/Κ Καλοχωρίου έως Α/Κ Ευκαρπίας (Θεσσαλονίκη)
- Α/Κ Αγ. Ανδρέα έως Α/Κ Άσπρα Χώματα (Καβάλα)
- Α/Κ Δωδώνης έως Α/Κ Παμβώτιδας (Ιωάννινα)
- Α/Κ Μάκρης έως Μεθοριακό σταθμό Κήπων (Αλεξανδρούπολη)
- Α/Κ Ταξιάρχη έως Α/Κ Καλαμιάς (Σιάτιστα)

Το μικτό σύστημα διοδίων αναλογικής χρέωσης θα μπορεί να λειτουργεί έως και για πέντε χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της παραχώρησης, καθώς μετά τα πρώτα πέντε έτη ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να εγκαταστήσει ένα πλήρως αναλογικό σύστημα χρέωσης.

Στη σύμβαση για την Εγνατία αναφέρεται με σαφήνεια πως "σε κάθε περίπτωση ο παραχωρησιούχος θα έχει τον πλήρη και αποκλειστικό έλεγχο είσπραξης διοδίων". Η λεπτομέρεια του ποιος θα έχει την ευθύνη είσπραξης των διοδίων δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί στο ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων που προωθεί το υπουργείο υποδομών και για το οποίο η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Πηγές της αγοράς που παρακολουθούν τις εξελίξεις στον κλάδο των παραχωρήσεων οδικών έργων, αναφέρουν στον ΣΚΑΪ πως επιθυμία του Χρήστου Σπίρτζη είναι να αναλάβει την είσπραξη του αντίτιμου των διοδίων η Υπηρεσία Οδικών Τελών του υπουργείου υποδομών που ιδρύθηκε πρόσφατα με πρωτοβουλία του υπουργού, εαν βεβαίως ευοδωθούν τα σχέδια του Δημοσίου και ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα.

Κατά τις ίδιες πηγές μάλιστα, ο κος Σπίρτζης προκειμένου να πιέσει για να αναλάβει την είσπραξη η Υπηρεσία Οδικών Τελών, επιστρατεύει το επιχείρημα πως θα καταργήσει τη νομοθετική πρωτοβουλία Βορίδη - η οποία προβλέπει αυστηρές ποινές για όσους δεν πληρώνουν διόδια - αλλά και πως το δημόσιο θα αναλάβει την είσπραξη των προστίμων από τους παραβάτες.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες η είσπραξη των διοδίων από την Υπηρεσία Οδικών Τελών δεν μπορεί να συμβεί δίχως την σύμφωνη γνώμη των τραπεζών, δεδομένου πως τα χρήματα που εισπράττουν οι παραχωρησιούχοι από τα διόδια κατατίθενται σε λογαριασμούς στους οποίους οι παραχωρησιούχοι δεν μπορούν να επέμβουν και διοχετεύονται σε συμφωνημένες πληρωμές.

Πηγή: www.skai.gr

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x