Την επίσημη πρεμιέρα της θα πραγματοποιήσει την Τρίτη (3/10) το ντοκιμαντέρ «Γερμανία: μια καλοκαιρινή περιπέτεια», του Σένκε Βόρτμαν, που θα προβάλλεται από την Πέμπτη σε περισσότερες από 400 αίθουσες της χώρας. Ο Γερμανός σκηνοθέτης, που είχε σκηνοθετήσει το διεθνές αναγνωρισμένο δράμα «Το θαύμα της Βέρνης» (αφορούσε την εθνική ομάδα της Γερμανίας του 1954) καταπιάστηκε αυτή τη φορά με το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006, που έλαβε χώρα στα γήπεδα της χώρας του. Ο Βόρτμαν κατέγραψε την καθημερινότητα της «Νασιονάλμανσαφτ» από τα ξενοδοχεία, όπου διέμενε, μέχρι και τους αγωνιστικούς χώρους, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 100 ώρες υλικού, που μετατράπηκαν σε 108 λεπτά ντοκιμαντέρ. Ο σκηνοθέτης είχε εξασφαλίσει σχετική άδεια από τον τότε ομοσπονδιακό τεχνικό, Γιούργκεν Κλίνσμαν.
Ο 47χρονος σκηνοθέτης κατέγραψε μεταξύ άλλων το κλάμα των παικτών στα αποδυτήρια μετά τον αποκλεισμό στον ημιτελικό από την Ιταλία στην παράταση, καθώς επίσης και αρκετά χιουμοριστικά περιστατικά. Σε ένα εξ αυτών, την ώρα που η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ χαιρετά έναν προς έναν τους ποδοσφαιριστές, ο Μπάστιαν Σβαϊνστάιγκερ «χώνει» το πρόσωπό του μπροστά από την κάμερα και λέει: «Δεν μειώνεις λίγο τους φόρους εισοδημάτων;». Σε μια άλλη σκηνή, μετά το τέλος του νικηφόρου μικρού τελικού απέναντι στην Πορτογαλία, ο Μίκαελ Μπάλακ και άλλοι παίκτες της εθνικής, που βιάζονται να φύγουν για διακοπές, διαφωνούν με την πρόταση να εορταστεί η κατάκτηση της τρίτης θέσης μαζί με τους οπαδούς στο Βερολίνο.
«Η ομάδα αυτή συγκίνησε και έδωσε ένα μήνυμα σε όλη τη χώρα. Ήταν μια φανταστική περίοδος για τη χώρα και η Γερμανία είναι πλέον διαφορετική. Η επίδραση αυτού του γεγονότος θα διαρκέσει για χρόνια», δήλωσε ο σκηνοθέτης και προσέθεσε: «Ορισμένες φορές συνεπαρμένος από όσα έβλεπα άφηνα την κάμερα και δεν κατέγραψα ορισμένες στιγμές. Αυτό ήταν αντιεπαγγελματικό από μέρους μου. Πάντως οι ποδοσφαιριστές είναι καλύτεροι από τους ηθοποιούς. Ποτέ κανείς τους δεν μου είπε να κλείσω την καμερα. Μου έδειξαν πως είναι καταπληκτικοί άνθρωποι».
Επιμέλεια: Χρήστος Ρομπόλης