Στην πράξη, στον γνωστό υπολογισμό των εφάπαξ, όπως αυτός προβλέπεται στον νόμο Κατρούγκαλου και οδηγεί σε σημαντικές μειώσεις τη σχετική παροχή, προβλέπεται μια προσαύξηση με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) που ήδη εφαρμόζεται στις κύριες συντάξεις. Η αλλαγή, βέβαια, δεν επηρεάζει το σύνολο των δικαιούχων, αλλά κατά κύριο λόγο αυτούς που αποχώρησαν από 1/1/2016 και μετά.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι, πλέον, ανοίγει ο δρόμος για να απονεμηθούν πάνω από 20.000 εφάπαξ δικαιούχων που έχουν συνταξιοδοτηθεί από το 2016 και μετά, ενώ συνολικά εκκρεμούν περίπου 59.000 αιτήσεις. Περίπου 18.000 αιτήσεις αφορούν συνταξιοδοτηθέντες υπαλλήλους του στενού δημόσιου τομέα (που προέρχονται από το πρώην Ταμείο ΤΠΔΥ), άλλοι 5.000 είναι πρώην δημοτικοί υπάλληλοι, ενώ περιμένουν ακόμη 8.000 πρώην εργαζόμενοι σε ΝΠΔΔ, 11.000 μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα (εμποροϋπάλληλοι, μεταλλεργάτες και ξενοδοχοϋπάλληλοι), 10.000 αυτοαπασχολούμενοι του πρώην ΕΤΑΑ καθώς και 14.000 συνταξιούχοι που προέρχονται από τα Ταμεία των πρώην ΔΕΚΟ και τραπεζών.

Βάσει της νέας εγκυκλίου που υπέγραψε ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος, ειδικά για τους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι έχουν αποχωρήσει ή αποχωρούν από το 2013 έως και φέτος, ο συνυπολογισμός του ΔΤΚ δεν οδηγεί σε προσαύξηση του εφάπαξ, αλλά ούτε σε μείωση.

Βάση για τον υπολογισμό του ορίζονται οι αποδοχές της 5ετίας 2009-2013, ενώ δεν χρησιμοποιείται ο ΔΤΚ από το 2013 μέχρι το 2016 καθώς έχει αρνητικό πρόσημο, αποτρέποντας έτσι νέες μεγαλύτερες μειώσεις. Και αυτό, γιατί ο πρόσφατος νόμος ενσωματώνει μια δικλίδα ασφαλείας, προβλέποντας ότι «ο σωρευμένος συντελεστής δεν μπορεί να είναι μικρότερος από ένα».

Η εγκύκλιος ορίζει ότι αν η τελευταία 5ετία ενός ασφαλισμένου καταλήγει τον 12ο του 2013, δεν υφίσταται ανάγκη προσαύξησης για αποχωρήσεις το 2014 ή το 2015. Αντίθετα, από 1ης/1/2016 υφίσταται ανάγκη ετήσιας προσαύξησης, επειδή όμως ο ΔΤΚ είναι αρνητικός, η προσαύξηση είναι για την ώρα μηδενική.

Δεύτερη εγκύκλιος του υπουργείου διευκρινίζει το καθεστώς ασφάλισης περίπου 30.000 εκπαιδευτών σε ΙΕΚ και ΚΕΚ, ξεκαθαρίζοντας ότι από 1/9/2017 καταργείται η εισφορά 10% και επιβάλλονται εισφορές μισθωτού για όσους απασχοληθούν με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας (6,67% εργαζόμενος - 13,33% εργοδότης για σύνταξη κ.λπ.) ή αυτοαπασχολουμένου (26,95% για σύνταξη και υγεία κ.λπ.) για όσους θα εργαστούν με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

Πηγή: kathimerini.gr

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube

Κωνσταντοπούλου: «Θα παραγραφεί η υπόθεση φοροδιαφυγής - Σαμποτάρουν τη δίκη Λυγγερίδη - Γκόθαμ Σίτι ο Δήμος Βόλου»

Θεσσαλονίκη: Δύο τραυματίες σε αιματηρό επεισόδιο

Πειραιάς: Κανονικά αναχωρεί το «Blue Star 1» μετά την απειλή για βόμβα – Δεν εντοπίστηκε κάτι ύποπτο

Πειραιάς: Απειλή για βόμβα στο Blue Star 1 – Αποβιβάστηκαν 875 επιβάτες

Pizza Fan: Ανοίγουν ξανά την Τετάρτη τα καταστήματα – Καταγγελίες εργαζομένων για 13ωρη εργασία

Άγιος Παντελεήμονας: Ταυτοποιήθηκε η σορός που βρέθηκε σε βαλίτσα - 24χρονη από την Μπουρκίνα Φάσο

Νίκαια: 36χρονος σημάδεψε αστυνομικούς με καραμπίνα – Όπλα, ξίφη, τσεκούρια, κάνναβη και μαχαίρια στο σπίτι του

Σήμερα ανοίγει το myΘέρμανση - «Βουτιά» κάτω από τα 2 ευρώ στα καύσιμα

Καλώδιο Ελλάδας-Κύπρου: Τι συνέβη με τη ρηματική διακοίνωση Γαλλίας σε Τουρκία - Το μήνυμα της Αθήνας

Χρονιά ρεκόρ για τη θερμοκρασία το 2026