Η Ferrari διανύει μια από τις χειρότερες σεζόν της ιστορίας της στη Formula 1, με τους οδηγούς της να μην διεκδικούν καν βαθμούς στο Βελγικό Γκραν Πρι.

Όμως η Scuderia έχει βρεθεί και σε χειρότερες καταστάσεις στα 70 χρόνια που συμμετέχει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Εμείς θυμόμαστε ποιες ήταν η χειρότερες της χρονιές στην F1.

Αυτές είναι οι χειρότερες της Ferrari στη Formula 1

1962 – 6η θέση, 18 βαθμοί



Το 1961 η Ferrari πήρε το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών παίρνοντας τη νίκη στους 5 από τους 7 αγώνες που συμμετείχε. Την επόμενη σεζόν όμως τα πράγματα ήταν δύσκολα για την ιταλική ομάδα. Παρόλο που ο πρωταθλητής Φιλ Χιλ είχε ανέβει στο βάθρο στους πρώτους τρεις αγώνες, η φυγή πολλών μηχανικών από την ομάδα, και μια απεργία που ξέσπασε στην Ιταλία, έκανε τη Ferrari να μείνει πίσω και ο Έντσο Φεράρι απέσυρε την ομάδα δύο αγώνες πριν το τέλος. Η κατάταξη στο τέλος της χρονιάς είχε την Ferrari στην 6η θέση, με 18 βαθμούς και καλύτερο αποτέλεσμα μια δεύτερη θέση στο Μονακό.

1967 – 5η θέση, 20 βαθμοί


Η απώλεια του καλύτερου της οδηγού, Λορέντσο Μπαντίνι, στον αγώνα του Μονακό και η μη ανταγωνιστική 312/67 έκαναν τη Ferrari να έχει μια πολύ μίζερη σεζόν το 1967. Ο Κρις Έιμον κατάφερε μόνο να τερματίσει τέσσερις φορές στην 3η θέση και η Scuderia έμεινε 5η στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών με 20 βαθμούς.

1969 – 6η θέση, 7 βαθμοί


Το 1969 ήταν η χειρότερη σεζόν που είχε δει η Ferrari στις 20 σεζόν της F1. Μόλις τρεις φορές η Ferrari μπήκε στη βαθμολογούμενη εξάδα, με καλύτερο αποτέλεσμα την 3η θέση του Έιμον στην Ολλανδία. Η Scuderia ήταν 6η στη βαθμολογία με μόλις 7 βαθμούς.

1973 – 6η θέση, 12 βαθμοί


Η αργή 312Β3 άφησε τη Ferrari μακριά από τους ανταγωνιστές της, στην 6η θέση της βαθμολογίας, με 12 βαθμούς. Αυτή τη φορά η ιταλική ομάδα δε κατάφερε καν να ανέβει στο βάθρο, καθώς έφτασε μέχρι την 4η θέση. Στο τέλος της σεζόν ο Τζάκι Ιξ αποχώρησε από την ομάδα, αλλά ήρθε ο Νίκι Λάουντα, ξεκινώντας μια περίοδο επιτυχιών στο Μαρανέλο.

1980 – 10η θέση, 8 βαθμοί


Η Ferrari από το 1974 ως το 1979 είχε μόνο επιτυχημένες χρονιές με πρώτες και δεύτερες θέσεις στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το 1979 μάλιστα οι οδηγοί της, Τζόντι Σέκτερ και Ζιλ Βιλνέβ πάλεψαν για τον τίτλο και η Ferrari πήρε το πρωτάθλημα κατασκευαστών με 38 βαθμούς διαφορά από τη Williams. Κανείς δεν περίμενε ότι μετά από μια τόσο επιτυχημένη χρονιά θα ακολουθούσε η χειρότερη όλων των εποχών για τη Scuderia. Η ομάδα μάζεψε μόλις 8 βαθμούς και βγήκε 10η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με καλύτερο αποτέλεσμα την 5η θέση. Ο Σέκτερ που ήταν ο κάτοχος του τίτλου τελείωσε τη σεζόν 19ος με μόλις 2 βαθμούς.

1992 – 4η θέση, 21 βαθμοί


Χωρίς τον Αλέν Προστ, που διώχθηκε από την ομάδα πριν το τέλος του 1991, και με την F92A που δεν ήταν καθόλου κοντά στους ανταγωνιστές της, η Ferrari είχε μόνο δύο βάθρα από τον Ζαν Αλεζί, και βγήκε 4η με μόλις 21 βαθμούς.

1993 – 4η θέση, 28 βαθμοί


Άλλη μια κακή σεζόν για τη Ferrari, παρόλο που η ομάδα ενισχύθηκε με την επιστροφή του Γκέρχαρντ Μπέργκερ. Η δεύτερη θέση του Αλεζί στη Μόντσα ήταν το highlight της σεζόν, με μόλις τρία βάθρα, 28 βαθμούς και την 4η θέση στο πρωτάθλημα. Η κρίση της Scuderia έφερε τον Ζαν Τοντ να αναλάβει τα ηνία της ομάδας, και να την οδηγήσει πάλι στις δόξες. Τη συνέχεια τη γνωρίζετε.

2009 – 4η θέση, 70 βαθμοί


Η δεκαετία του 2000 ήταν η πιο επιτυχημένη περίοδος της Ferrari. Η Scuderia κατέκτησε 7 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 6 οδηγών από το 2000 ως το 2008. Η αλλαγή των κανονισμών όμως έφερε τα πάνω κάτω στην F1. Οι τοπ ομάδες όπως η McLaren και η BMW Sauber έμειναν πίσω, ενώ ομάδες όπως η Brawn και η Red Bull απέκτησαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη σεζόν. Η Ferrari ήταν κι αυτή θύμα των νέων κανονισμών και απέτυχε να βαθμολογηθεί στους πρώτους τρεις αγώνες. Υπήρξε μια βελτίωση στη μέση της χρονιάς με τον Κίμι Ραϊκόνεν να παίρνει τη νίκη στο Βέλγιο, αλλά η ομάδα είχε να διαχειριστεί τον άσχημο τραυματισμό του Φελίπε Μάσα στην Ουγγαρία. Οι αντικαταστάτες του, Λούκα Μπαντοέρ και Τζιανκάρλο Φιζικέλα απέτυχαν να πάρουν βαθμό στους 7 αγώνες που έτρεξαν και τελικά η Ferrari έμεινε 4η με 70 βαθμούς, 102 πίσω από την πρωταθλήτρια Brawn.

2014 – 4η θέση – 216 βαθμοί


Το 2014 η Ferrari άλλη μια φορά έγινε θύμα της αλλαγής κανονισμών στην F1. Η ιταλική ομάδα μάζεψε μόλις 216 βαθμούς σε σχέση με του 701 της Mercedes και είχε μόλις 2 βάθρα, δια χειρός Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έφτασε κοντά στη νίκη στην Ουγγαρία αλλά τερματισε 2ος. Την ίδια ώρα ο Ραϊκόνεν ήταν μόλις 12ος στη βαθμολογία και η Ferrari πήρε τελικά την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Επιμέλεια: Παναγιώτης Μαζαράκης

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube