Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή.

Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο. 

Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ προσέφερε έκπτωση 12,19%, έναντι 10,57% της αντιπάλου της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ- Ansaldo- Hitachi. Η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ κατέθεσε προσφορά ύψους 1.158.600.000 ευρώ έναντι 1.180.000.000 της αντιπάλους της, δηλαδή η διαφορά των δύο ήταν μόλις 22 εκατ. ευρώ, σε ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 1.510.000.000 ευρώ.

Με δεδομένο ότι κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ είχε συγκεντρώσει και οριακά υψηλότερη βαθμολογία στις τεχνική της προσφορά (88 έναντι 85,71 της αντιπάλου της), θεωρείται δεδομένο ότι είναι η επικρατέστερη για να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος.  Το ερώτημα είναι βέβαια αν η κοινοπραξία από την ΑΚΤΩΡ προσβάλλει δικαστικώς το αποτέλεσμα και πού θα μπορούσε να οδηγήσει αυτό. 

O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους». 

Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. 

Πηγή: skai.gr

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube

Bernard Hill: Πέθανε ο ηθοποιός που ενσάρκωσε τον καπετάνιο στον Τιτανικό

Νεκρή ανασύρθηκε η γυναίκα που έπεσε με αυτοκίνητο στο λιμάνι της Πάτρας

Θλιβερή πρωτιά στην Μακεδονία: Υπερδιπλασιάστηκαν τα θανατηφόρα τροχαία τον Απρίλιο σε σύγκριση με πέρυσι

«Έφυγε» σε ηλικία 73 ετών ο ροκάς, Αντώνης Τουρκογιώργης

Το ισραηλινό υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε τη διακοπή λειτουργίας του τηλεοπτικού δικτύου Αλ Τζαζίρα στη χώρα

Ξινό βγήκε το Πάσχα για οικογένεια στην Εύβοια- Ταξίδευαν για Κάρυστο και εγκλωβίστηκαν σε ρεματιά

Εκεχειρία στη Γάζα: Δεύτερη μέρα χωρίς «λευκό καπνό» στην Αίγυπτο - Πού συμφωνεί η Χαμάς, πού διαφωνεί το Ισραήλ

Οικογενειακή τραγωδία το Μεγάλο Σάββατο στη Σάμο: Στον Εισαγγελέα η 49χρονη που σκότωσε τον πατέρα της

Ακρωτηριάστηκε 14χρονος στην Κρήτη - Έσκασε κροτίδα στο χέρι του

Πέθανε ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Φοίβος Ιωαννίδης