Αν την κοιτάξεις από μακριά λες: να μια Octavia 5 με επιπλέον αεροτομή και ζάντες. Πρέπει να πλησιάσεις πολύ και ειδικά να κοιτάξεις από την πίσω πλευρά για να δεις στο καπό το λογότυπο “GT200” για να διαπιστώσεις ότι πρόκειται για μια διαφορετική έκδοση και όχι για κάποια απλή στην οποία ο ιδιοκτήτης της πρόσθεσε αεροτομή και ζάντες ώστε να εντυπωσιάσει περισσότερο. Η εισαγωγική εταιρεία των Skoda στην Ελλάδα, βγάζει από διάφορους μπελάδες μετατροπής των μοντέλων της και με εργοστασιακές αλλαγές προσφέρει εξ αρχής μια πανίσχυρη έκδοση της Octavia 5.
Αναβαθμίζοντας μέσω του τμήματος Motorsport τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.8 lt TSI που κανονικά αποδίδει 160 hp, έφθασε την ιπποδύναμη στους 200 hp στις 5.950 σ.α.λ., με παραγόμενη ροπή 300 Nm στις 3.160 σ.α.λ. Εργοστασιακά, η Skoda έβγαλε 7,3 δευτερόλεπτα επιτάχυνσης στα 0-100 χλμ./ώρα, δίνοντας τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Οδηγώντας για αρκετές ημέρες τη νέα Octavia 5 GT 1.8 TSI, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω του λόγου το αληθές.
Πράγματι, κουμπώνοντας την πρώτη σχέση στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και κατεβάζοντας δευτέρα, νιώθεις μια μικρή έκρηξη του αυτοκινήτου η οποία βάζοντας 3η γίνεται ακόμα πιο έντονη. Τότε οι γύρω σου, έστω και αν οδηγούν φαινομενικά αλλά και πραγματικά «γρήγορα» μοντέλα άλλων μαρκών, αλλάζουν γνώμη για το πώς θα πρέπει να σε αντιμετωπίζουν στο εξής. Μέχρι τότε μπορεί να σε κοιτούσαν υπεροπτικά, βλέποντας το λογότυπο Skoda στο καπό. Ισως και να μην γνωρίζουν ότι εδώ και 17 χρόνια η Skoda Auto έχει εξαγοραστεί πλήρως από τον όμιλο VW.
Όλα τα μοντέλα έκτοτε χρησιμοποιούν κοινά σασί και μηχανικά μέρη (κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων), διατηρώντας πάντως διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία. Οσον αφορά τώρα την έκδοση GT της Octavia 5, αν και και φαίνεται το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 1 εκ. λόγω των νέων σκληρότερων ελατηρίων. Εξωτερικά πέραν ζαντών-ελαστικών και αεροτομής δεν υπάρχουν αλλαγές. Σε επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνονται: υπολογιστής ταξιδιού, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι καθρέπτες, φιμέ τζάμια, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ραδιο-cd, ηλεκτρονικός διζωνικός κλιματισμός και 4 αερόσακοι.
Εν συντομία…
Η νέα Octavia 5 GT 1.8 TSI – 200 hp συμπεριφέρεται δυναμικά στο δρόμο αλλά θέλει προσοχή στην επιτάχυνση λόγω τάσης υποστροφής. Το σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτρική υποβοήθηση νομίζω ότι είναι κατάλληλο, με πιο σκληρή αίσθηση στις μεγάλες ταχύτητες και στις στροφές και πιο μαλακή για τους ελιγμούς στην πόλη. Στα φρένα δεν προβληματίζει με τους 4 δίσκους (μόνο οι μπροστινοί είναι αεριζόμενοι) και το ABS με υποβοήθηση πέδησης.
Διαθέτει σύστημα αντιολίσθησης (ASR) που απενεργοποιείται με διακόπτη, όχι μόνο και ESP για την ευστάθεια αν και θα έπρεπε. Προσφέρεται έξτρα με 600 ευρώ. H έκδοση GT 200 hp με το τετράθυρο αμάξωμα Limo κοστίζει 23.790 ευρώ και η Combi 25.290 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής