Το νέο Volvo S60 δεν κεντρίζει απλά το μάτι, αλλά διαθέτει κι όσα θέλεις.

Εάν ορισμένοι είχαν μείνει με την εντύπωση της συντηρητικής σχεδιαστικά Volvo, νομίζω ότι με το S60 θα έχουν αλλάξει άποψη. Τουλάχιστον αυτό διαπίστωσα εγώ, οδηγώντας το νέο μεσαίο, πολυτελές μοντέλο της σουηδικής μάρκας, η οποία πέρασε πλέον σε σίγουρα από οικονομικής πλευράς, κινεζικά χέρια, διατηρώντας τα εργοστάσια και την τεχνογνωσία στη σκανδιναβική χώρα.

Παράστημα

Οι παλιές φόρμες για τα τετράθυρα sedan μοντέλα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, με την επίπεδη πίσω πόρτα. Πλέον, όλες σχεδόν οι μάρκες έχουν πιο coupe τετράθυρα αμαξώματα, με τη Volvo να κάνει τη δική της επανάσταση στο S60. Σκέτη γλύκα μπροστά, με προτεταμένο ρύγχος και έξτρα φωτιστικά.

Στο πλάι η γραμμή της οροφής γέρνει προς τα πίσω, δημιουργώντας αρκετά κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, με το τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών να σχηματίζει μικρή αεροτομή. Η εμφάνιση, στο μοντέλο δοκιμής, τονίζεται περισσότερο από το κιτ που περιλαμβάνει ποδιές και μαρσπιέ, διακοσμητικό πλαίσιο εμπρός, απολήξεις εξάτμισης και 18άρες ζάντες αλουμινίου.

Στα ενδότερα

Σε απόλυτη αρμονία η καμπίνα με το εξωτερικό. Πολυτέλεια και σπορτίφ χαρακτηριστικά συνθέτουν ένα εσωτερικό ανώτερης αισθητικής, με τα όργανα και τη κεντρική κονσόλα να είναι στραμμένα προς τον οδηγό για καλύτερο έλεγχο της κατάστασης.

Το τριάχτινο τιμόνι, τα τύπου μπάκετ καθίσματα και τα πίσω με κρυφό αποθηκευτικό χώρο, αναδεικνύουν μια καλόγουστη και άνετη καμπίνα για πέντε ενήλικες επιβάτες.

Κινητήρια δύναμη

Το μοντέλο δοκιμής εφοδιάζεται με ένα ισχυρό turbo μοτέρ βενζίνης 2.0 lt - 203 hp, με 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις μόλις 1750 σ.α.λ. (στιγμιαία φθάνει τα 320 Nm).

Επιταχύνει σε μόλις 8,2 δευτ. με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που συνδυάζεται, έχοντας μέση κατανάλωση 8,3 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 193 γρ./χλμ. Εχει εκρηκτικότητα και μπορεί να τραβήξει εύκολα το άνω των 2 τόνων αμάξωμα.

Εξοπλισμός Αιχμής

Με στάνταρ 8 αερόσακους, ABS με κατανομή πέδησης, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης, City Safety, υπολογιστή ταξιδιού, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ρυθμιστή ταχύτητας, Isofix για παιδικά καθίσματα, Bluetooth, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικό χειρόφρενο, προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και αρκετά ακόμη η έκδοση δοκιμής (με προαιρετικό εξοπλισμό), οι τιμές στο δίλιτρο ξεκινούν από 30.300 ευρώ.

Εν συντομία…

Στάνταρ στην έκδοση δοκιμής (προαιρετικό στη βασική έκδοση) είναι το επαναστατικό «Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών». Μια κάμερα στη μάσκα ανιχνεύει την ύπαρξη πεζών σε μια ευρεία περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο και ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικές ενδείξεις.

Αν δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα ακινητοποιεί με σταδιακή επιβράδυνση το αυτοκίνητο σε ταχύτητα μέχρι 35 χλμ./ώρα. Σε ταχύτητα κοντά στα 50 χλμ./ώρα το ποσοστό σοβαρού τραυματισμού περιορίζεται και ο θάνατος αποφεύγεται σε ποσοστό 80%! Όμως, όλα αυτά τα συστήματα δεν πρέπει να επαναπαύουν τους οδηγούς. Απλά είναι για ώρα ανάγκης. Πάντως, στάνταρ από τη βασική έκδοση είναι το σύστημα City Safety.

Ακινητοποιεί το όχημα σε ταχύτητα μέχρι 15 χλμ./ώρα ώστε να μην πέσει σε σταματημένο όχημα και μειώνει πολύ τις επιπτώσεις από τη σύγκρουση με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Η Volvo αποδεικνύει ότι η ασφάλεια, γι’ αυτήν, είναι προτεραιότητα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube