Το νέο Ford Grand C-MAX χαρίζει απλόχερα εμφάνιση, χώρους και δύναμη.

Επειδή ποτέ μια φορά δεν είναι αρκετή, στη δεύτερη έχεις τη δυνατότητα να εμβαθύνεις σε επιμέρους στοιχεία. Οδηγώντας για πάνω από 500 χλμ. το νέο Ford Grand C-MAX, διαπίστωσα πόσο…grand αρετές διαθέτει. Ένα αυτοκίνητο που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας μέχρι και 7 ατόμων (αλλά με μικρότερο πορτμπαγκάζ σε αυτή τη διάταξη). Ισως, όμως, προβληματίζει το σύζυγο διότι δεν θα μπορέσει να βρει δικαιολογία για να μην πάρει την …πεθερά στο ταξίδι.

Όπως και να έχει η κατάσταση, τα κολακευτικά λόγια θα τον ικανοποιήσουν, όπως βέβαια και οι σπορ επιδόσεις ενός μοντέλου που εφοδιάζεται με τη νέα γενιά turbo κινητήρων της Ford που έχουν χαμηλό κυβισμό, χαμηλή κατανάλωση και ρύπους, αλλά ισχυρές επιδόσεις.

Παράστημα

Δύσκολα δεν θα το παρατηρήσει κάποιος στο δρόμο. Επιβλητικό στα 4,52 μ. μήκος και μεγαλύτερο από το 5θέσιο αδελφάκι του C-MAX, το Grand ξεχωρίζει από τα σκούρα πίσω παράθυρα και βέβαια από τις συρόμενες πλευρικές πόρτες που καθιστούν την πρόσβαση στη καμπίνα παιχνίδι. Εχοντας μακρύτερο μεταξόνιο κατά 14 εκ. από το 5θέσιο και όντας 5,8 εκ. ψηλότερο, δείχνει αρκετά μεγάλο όμως ταυτόχρονα αποδεικνύεται και απίστευτα ευέλικτο.

Στα ενδότερα

H ευρυχωρία αποτελεί το μεγάλο προσόν του μοντέλου. Οι επιβάτες της μεσαίας σειράς καθισμάτων αισθάνονται τόσο άνετα όσο ο οδηγός με το συνοδηγό, ενώ αν δεν υπάρχουν παραπάνω επιβάτες η 3η σειρά καθισμάτων διπλώνεται εύκολα στο πάτωμα και ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος.

Διαφορετικά, με 7 θέσεις, ο χώρος για αποθήκευση μικραίνει, αλλά και πάλι εξυπηρετεί. Πλούσιο σε θήκες για μικροαντικείμενα, με τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων και με εξίσου εύκολη τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων, παρέχει τα ενδεδειγμένα για μια οικογένεια. Η άνεση, υπογραμμίζεται και από ένα άλλο στοιχείο.

Με το προαιρετικό σύστημα Comfort System, το μεσαίο κάθισμα της μεσαίας σειρά διπλώνει κάτω από το κάθισμα της δεξιάς πλευράς, αφήνοντας χώρο στα δύο καθίσματα, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να συγκλίνουν κιόλας.

Μοτέρ για όλους

Για όσους δεν ενδιαφέρονται για επιδόσεις, προσφέρεται με ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης 1.6 lt – 125 hp με πολύ καλό εξοπλισμό και με τιμές από 21.210 ευρώ. Όμως, οι νέοι κινητήρες βενζίνης 1.6 Ecoboost χαρίζουν άλλη αίσθηση στο δρόμο, αλλά αυτό κοστίζει κάτι παραπάνω.

Εν συντομία…

Το φύσημα που κάνει το turbo στο μοτέρ 1.6 lt – 180 hp αλλά και στη λιγότερο ισχυρή έκδοση των 150 hp, σε κάνει να μην αισθάνεσαι ότι οδηγείς οικογενειακό, πολυμορφικό αυτοκίνητο. Νιώθεις ότι είσαι σε σπορ και χειρίζεσαι ανάλογα το θαυμάσιο, ηλεκτρικό τιμόνι και το ακριβές κιβώτιο των 6 ταχυτήτων.

Με πάνω από 500 χιλιόμετρα αυτονομία καυσίμου, τα 6,6 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μέση τιμή κατανάλωσης, φαίνονται στην πράξη. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν περιοριστεί στα 154 γρ./χλμ. Αρκετά εκρηκτικό σε επιτάχυνση με 8,5 δευτ. και με ροπή 270 Nm μεταξύ 1.900 και 4.000 σ.α.λ.

Με μπλοκέ διαφορικό, 6 αερόσακους, ABS με ESP για την ευστάθεια, σύστημα κλιματισμού, ραδιο-CD, ηλεκτρικές ευκολίες κ.α. η έκδοση των 150 hp κοστίζει από 24.030 ευρώ και η έκδοση των 180 hp από 25.230 ευρώ.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube