Η νοητική υστέρηση δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να αφήνουν ελεύθερο το συναίσθημά τους, σύμφωνα με τη Μάνια Συριοπούλου.
Η δραματοθεραπεύτρια και εκπαιδεύτρια της θεατρικής ομάδας που θα λάβει μέρος στην τελετή έναρξης των Special Olympics μίλησε στον NovaΣΠΟΡ FM 94,6 και υπογράμμισε πως μέσα από τις παραστάσεις των παιδιών, ο κόσμος μπορεί να καταλάβει τις δυνατότητες τους, ενώ παράλληλα τόνισε πως όπως στη φύση, έτσι και στους ανθρώπους, η διαφορετικότητα φέρνει την ισορροπία.
Αναλυτικά όσα είπε στον NovaΣΠΟΡ FM 94,6 η Μάνια Συριοπούλου:
«Είναι μεγάλη τιμή και χαρά για μένα που παίρνω μέρος, αλλά και που με επέλεξε να δουλέψω σε αυτό ο Φωκάς Ευαγγελινός. Κάνω τη συγκεκριμένη δουλειά 20 χρόνια. Όλο αυτόν τον καιρό συνεργάζομαι με παιδιά που έχουν ειδικές ανάγκες και τους λέω ό,τι τους χρειάζομαι τόσο, όσο με χρειάζονται και εκείνα. Η νοητική υστέρηση δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να αφήνουν ελεύθερο το συναίσθημά τους, πράγμα που δεν κάνουμε εμείς, ας το πούμε “φυσιολογικοί” άνθρωποι», είπε αρχικά η Μάνια Συριοπούλου.
Για το αν περιμένουν οι διοργανωτές πολύ κόσμο στην τελετή έναρξης: «Δεν μπορώ να ξέρω τί κόσμο να περιμένουμε. Το σίγουρο είναι πως όλοι οι συνεργάτες είναι εξαίρετοι, πολύ καλοί στη δουλειά τους και χαρούμενοι που παίρνουν μέρος. Μακάρι, να γεμίσει το στάδιο. Τα δικά μου τα παιδιά, είναι επτά αγόρια, είναι και αυτά πολύ χαρούμενα, αν και στην τελευταία πρόβα, πριν την πρεμιέρα, είχαν λίγο τρακ».
Για το θέμα της τελετής έναρξης των Special Olympics: «Το θέμα είναι η ελληνική μυθολογία. Υπάρχουν εκπλήξεις, αλλά δεν μπορώ να τις πω. Θα τις δείτε».
Για τη δραματοθεραπεία: «Είναι μία μορφή θεραπείας μέσω της τέχνης, όπου οι θεωρητικές αρχές βασίζονται στο θεραπευτικό δράμα. Στο θέατρο, στη ψυχολογία και την ανθρωπολογία, ενώ χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα τεχνικών του δράματος και του θεάτρου με θεραπευτικούς στόχους. Σε άτομα με νοητική υστέρηση δεν μπορεί να κάνεις καθαρή θεραπεία, γι’ αυτό εγώ χρησιμοποιώ τις τεχνικές, για να τα βοηθήσω στην κοινωνικοποίηση τους, αλλά και στην ένταξή τους. Ο άλλος στόχος είναι οι θεατρικές παραστάσεις. Τα παιδιά το χαίρονται πολύ. Η δύναμη του θεάτρου, όπως όλες οι τέχνες που είναι δημιουργικές, τους αφήνουν ελεύθερο το συναίσθημα. Προσωπικά, το μόνο που με κάνει να αισθάνομαι άσχημα, είναι η συναισθηματική καθυστέρηση. Ο κόσμος όταν βλέπει ζωντανή την παράσταση, καταλαβαίνει τις δυνατότητες των παιδιών αυτών. Το θέατρο τα βοηθά αρκετά στην οριοθέτησή τους, καθώς όλοι χρειάζονται να έχουν όρια. Οι παραστάσεις είναι άριστες και γι’ αυτό αξίζει να έρθει ο κόσμος και να παρακολουθήσει».
Για τις πρόβες ενόψει της τελετής έναρξης των Αγώνων: «Στη δική μου ομάδα συμμετέχουν επτά παιδιά. Οι τρεις έρχονται μόνοι τους, ενώ τους άλλους τέσσερις τους φέρνει ένας γονιός εναλλάξ. Οι έξι είναι αθλητές και θα συμμετέχουν στους Αγώνες, ο ένας μόνο δεν είναι. Δεν είχα κάποια δυσκολία για να τους φτιάξω σαν ομάδα, παρά το γεγονός ότι έπρεπε αυτό να γίνει γρήγορα, γιατί ο χρόνος μας πίεζε. Όμως, υπάρχουν κάποια παιδιά με οριακή νοημοσύνη. Τα συγκεκριμένα, αντιλαμβάνονται πιο εύκολα τις δυσκολίες της κοινωνικοποίησης τους, με αποτέλεσμα, μερικοί και όχι όλοι από αυτά να έχουν ψυχολογικά προβλήματα. Κάποιο παιδί είχε ένα θέμα, αλλά ευτυχώς το αντιμετωπίσαμε».
Για το τί λένε τα παιδιά, για τους Αγώνες που έρχονται: «Έχουν αγωνίες, αλλά παράλληλα είναι σίγουροι ό,τι θα πάρουν μετάλλιο. Χαίρονται που θα συμμετέχουν, γιατί γι’ αυτούς είναι ένα μεγάλο θέμα, όπως θα ήταν για τον καθένα μας, αν συμμετείχαμε σε μία μεγάλη διοργάνωση. Από την άλλη, όμως, ανησυχούν για τα σχολεία τους που κλείνουν. Αυτό γιατί θα πρέπει να μένουν στα σπίτια τους και αυτό είναι πολύ δύσκολο. Είναι ένας σπουδαίος παράγοντας τα σχολεία αυτά, ενώ χρόνια χρειάστηκαν για να μπορούν να λειτουργήσουν. Δεν γίνεται να μείνουν χωρίς εκπαίδευση, άλλωστε ο καθένας μας έχει ανάγκη την εκπαίδευση».
Τέλος, το μήνυμά της για τους Αγώνες: «Όσον αφορά στο δικό μου κομμάτι, των ηθοποιών. Θέλω ο κόσμος να έρθει να δει την παράσταση και να κοιτάξει τη φύση. Να παρατηρήσει ό,τι τίποτα δεν είναι ίδιο. Για παράδειγμα ένα πεύκο δεν είναι ίδιο με το άλλο ή μία ελιά δεν είναι ίδια με την άλλη. Όλα είναι διαφορετικά, γι’ αυτό η φύση έχει αυτή την ισορροπία».