Το Fiat Freemont, αν απελευθερωθεί η πετρελαιοκίνηση, έχει πλεονέκτημα.
Αποστολή στο Τορίνο Δημήτρης Μπαλής

Το πρώτο προϊόν της συνεργασίας Fiat – Chrysler, είναι ένα αυτοκίνητο λίγο απ’ όλα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα επταθέσιο μοντέλο που θα πωλείται με σήμα Fiat και όνομα Freemont στην Ευρώπη, με σήμα Dodge και όνομα Journy στην Αμερική. Το πάτωμα είναι του ομίλου της Chrysler, του οποίου το πλειοψηφικό πακέτο κατέχει ο όμιλος Fiat, η οποία προσέφερε τα μοτέρ πετρελαίου με τα οποία θα λανσαριστεί το Freemont στην Ευρώπη.

Πάντως, Journy και Freemont έχουν διαφορές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, διότι στη γηραιά ήπειρο προτιμούν κάπως πιο σφικτή ρύθμιση, ενώ στην Αμερική με τους απέραντους αυτοκινητόδρομους προτιμούν μαλακή ρύθμιση για τα μακρινά ταξίδια.

Παράστημα

Το Freemont είναι μακρύ, κοντά στα 4,9 μ., φαρδύ και αρκετά ψηλό. Εχει παρουσιαστικό στο δρόμο και δεν αποποιείται το αμερικανικό καλούπι σε όγκο.

Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ξεχωριστό, πολύ ανεξάρτητο και δυναμικό σχεδιασμό με «μυώδεις» γραμμές με νέα γρίλια και τη νέα ομάδα προφυλακτήρων της εταιρείας. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φώτα με λυχνίες LED.

Πρακτικότητα

Ανήκει στα μεγάλα πολυχρηστικά, όμως καλύπτει πολλές κατηγορίες αυτοκίνητων, διότι έχει χώρους ενός station wagon στη 5θέσια διάταξη καθισμάτων και όχι στην 7θέσια, ενώ παραπέμπει και σε SUV, μολονότι δικίνητο.

Όμως θα παράγεται και ως τετρακίνητο, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει στάνταρ 7 καθίσματα, με την τρίτη σειρά καθισμάτων να είναι εξαιρετικά προσβάσιμη, επειδή οι πόρτες πίσω ανοίγουν σε γωνία 90 μοιρών. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς πέφτουν με ένα απλό άγγιγμα κι εξαφανίζονται κάτω από το πάτωμα, δημιουργώντας έτσι έναν άνετο χώρο φόρτωσης.

Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι τοποθετημένα ψηλότερα από τα εμπρός και μπορούν να αναδιπλωθούν τελείως, επιτρέποντας συνολικά 32 διαφορετικές κινήσεις και θέσεις για τα καθίσματα.

Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με ένα καινοτόμο σύστημα με «μαξιλαράκι» (booster) για τα παιδιά, που εξασφαλίζει ότι κάθονται σωστά, με τη σωστή γεωμετρία στις ζώνες ασφαλείας και εγγυάται την ασφάλεια, την πρακτικότητα και την άνεση.

Ψηλά είναι και η τρίτη σειρά καθισμάτων, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη δυνατή ορατότητα στους επιβάτες.

Ασφάλεια

Το Freemont εφοδιάζεται με 7 αερόσακους, ABS με Brake Assist, σύστημα ελέγχου ευστάθειας με Hill-Holder (για εκκίνηση σε ανηφόρα) και με ηλεκτρονικό περιορισμό των κλίσεων. Έχει επίσης και σύστημα ευστάθειας τρέιλερ.

Εν συντομία…

Η άνεση στη καμπίνα είναι υποδειγματική, με τα καθίσματα να διαμορφώνουν το χώρο όπως επιθυμεί ο καθένας ανάλογα τις ανάγκες του. Έξυπνοι χώροι αποθήκευσης υπάρχουν σηκώνοντας τα μπροστινά καθίσματα και εν γένει παντού υπάρχουν μικρές ή μεγάλες θήκες αποθήκευσης.

Τα μαλακά πλαστικά κάνουν εντύπωση, ενώ το κοκπιτ δεν είναι αδιάφορο. Εξαιρετική η ηχομόνωση, σχεδόν δεν ακούγονται οι δίλιτροι κινητήρες πετρελαίου 140 και 170 ίππων, συνεργαζόμενοι με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Θα παράγεται και με κινητήρα βενζίνης 3.6 lt V6 αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια για την Ελλάδα. Με φουλ εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, το περιμένουμε στις αρχές του 2012 στην Ελλάδα. Πάντως, στην Ιταλία ήδη σε λίγες ημέρες έχουν 6.000 παραγγελίες.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube