Εκμεταλλευόμενη τις σημαντικότερες στιγμές της ιστορίας της, η DS Automobiles επανεφηύρε το εσωτερικό του αυτοκινήτου, προκειμένου να παρουσιάσει ένα όχημα για ταξίδια. Οι οθόνες που παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στα περισσότερα πρωτότυπα, αλλά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, δεν είναι πλέον η αιχμή του δόρατος για την εφαρμοσμένη τεχνολογία.

Μπροστά από τους επιβάτες, δύο φαρδιές γραμμές δημιουργούν ένα υπερυψωμένο επίπεδο. Στη χαμηλότερη από τις δύο, εμφανίζονται οι πληροφορίες που προβάλλει η γραμμή που βρίσκεται από πάνω. Η επιφάνεια, “ζωντανεύει” με τα απαραίτητα στοιχεία για την μεταφορά δεδομένων από το σύστημα πλοήγησης ή τα νέα χαρακτηριστικά εικονίδια για τον έλεγχο του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Πέραν των δύο οθονών στις πλευρές του ταμπλό που προβάλλουν τις εικόνες από τις κάμερες που υπάρχουν σε ρόλο εξωτερικών καθρεπτών, ο κάθε επιβάτης έχει τη δική του οθόνη για το infotainment. Οι πληροφορίες που σχετίζονται με την οδήγηση, αντί του παραδοσιακού πίνακα οργάνων, προβάλλονται στο παρμπρίζ με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality).

Ανάμεσα στα καθίσματα, το υποβραχιόνιο λειτουργεί σαν οδηγός: Διαβάζει και ανταποκρίνεται σε εντολές μέσω χειρονομιών. Αυτό είναι ένα μόνο δείγμα της εξέλιξης στα στοιχεία εξοπλισμού του αυτοκινήτου, που έχει προκύψει από τη συνεργασία με την Ultraleap, μια start-up εταιρεία με έδρα στη Silicon Valley. Το DS AERO SPORT LOUNGE αποτελεί ένα preview από το μέλλον των cockpits των αυτοκινήτων. Ο συνδυασμός των Leap Motion και Ultrahaptics, κάνει την “απάντηση” στις χειρονομίες/κινήσεις να περιλαμβάνει και ένα είδος παλμού από μικρά ηχεία που εκπέμπουν συγκεκριμένη συχνότητα και μια “χειροπιαστή” αίσθηση για τον επιβάτη που κάνει τη χειρονομία/κίνηση.

Το ΑΙ σύστημα IRIS του DS AERO SPORT LOUNGE, βρίσκεται εγκατεστημένο στο κέντρο του ταμπλό και δίνει τη δυνατότητα ελέγχου όλων των λειτουργικών με μια απλή “συζήτηση”.



Σε ένα κόσμο όπου τα όρια μεταξύ αντικειμενικής και εικονικής πραγματικότητας, γίνεται εφικτή η αίσθηση της διεπαφής με το αυτοκίνητο, χωρίς στην πραγματικότητα να υπάρχει άγγιγμα μεταξύ τους. Εξελιγμένο σε συνεργασία με ένα εργαστήριο της Silicon Valley, το σύστημα που κάνει χρήση της απτικής τεχνολογίας για τον έλεγχο του infotainment, είναι μοναδικό. Η εξέλιξη του 3D υπέρηχου, κάνει το χρήστη να έχει την αίσθηση της αφής σχημάτων, αλλά και διαφορετικών υφασμάτων στην επένδυση επιφανειών, σε έναν τελείως κενό χώρο. Αυτό το σύστημα ελέγχου με τις “επαυξημένες χειρονομίες/κινήσεις” κάνει την διεπαφή του χειριστή με το όχημα να είναι τόσο απλή που μοιάζει μαγική.

O συνδυασμός της Γαλλικής πολυτέλειας και των νέων εξαιρετικά ποιοτικών υλικών, κάνει εφικτή την παρουσίαση του Μελλοντικού Περιβάλλοντος στην καμπίνα.

Η ζώνη στο ταμπλό και το πίσω μέρος των καθισμάτων, είναι υπενδεδυμένα με ένα υφαντό πλεκτό σαν από ψάθινη μαρκετερί. Το υλικό αυτό έχει τη ζεστασιά ενός χειροποίητου, ενώ την ίδια στιγμή δίνει μια μοναδική αίσθηση πολυτέλειας. Η Γαλλική συνταγή στη διαχείριση του υλικού, μπορεί και κάνει την ψάθινη μαρκετερί να φαίνεται το πλέον πολυτελές υλικό που θα μπορούσε να εντοπίσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο, ενώ την ίδια στιγμή αποτελεί και την επιτομή της διάθεσης για ανακύκλωση.

Τα μεγάλα καθίσματα έχουν επενδυθεί από μεταξωτό νήμα που με την ύφανσή του, απογειώνει την αίσθηση της άνεσης. Στην αφή, είναι εξαιρετικά απαλό και χάρη σε ένα ανεπαίσθητο κύμα που απλώνεται σε όλη την επιφάνεια, υπογραμμίζεται η αντοχή του στη σκληρή χρήση.

Στις πόρτες, μια τεχνική ύφανσης μικροϊνών, κάνει την επιφάνεια φωτοδιαπερατή και έτσι μεταφέρεται ο φωτισμός από το εσωτερικό της πόρτας στην καμπίνα, με την απόχρωση που επιλέγει ο οδηγός. Το στοιχείο αυτό είναι που κάνει την αίσθηση της ανώτερης ποιότητας στην συναρμολόγηση, να συμβαδίζει με την εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία.

Πηγή: Kathimerini.gr

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube