H «Κ» επικοινώνησε με τον κ. Δημήτρη Πάτσιο, γενικό διευθυντή του ΣΕΑΑ, ο οποίος μας ανέφερε ότι «τα παλαιά diesel οχήματα είναι πράγματι εξαιρετικά ρυπογόνα, ώς και 20 φορές σε σχέση με τις σύγχρονες τεχνολογίες.

Δυστυχώς, αν και η χώρα μας πρωτοστάτησε στην απαγόρευση των παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η περιορισμένη αστυνόμευση ώς πρόσφατα επέτρεψε φαινόμενα παράνομης κυκλοφορίας diesel ταξινόμησης προ του 2010. Ομως δεν αρκεί να παύσουν να εισέρχονται παράτυπα παλαιά diesel αυτοκίνητα στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.

Θα πρέπει επίσης να τεθούν ανάλογοι περιορισμοί στην κυκλοφορία των υπέργηρων φορτηγών και ταξί, ηλικίας 15+ ετών. Με βάση στοιχεία της Κομισιόν, περισσότεροι από 11.000 πρόωροι θάνατοι στην Ελλάδα οφείλονται στη ρύπανση από μικροσωματίδια που εκλύουν τα παλαιά diesel.

Αντίθετα, τα σύγχρονα diesel αυτοκίνητα, μετά το 2010 (Euro 5 & 6), είναι ιδιαίτερα καθαρά, μέσω εξοπλισμού παγίδων και επεξεργασίας των οξειδίων του αζώτου και μετρώνται ως προς τις εκπομπές τους σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης».

Η ηλεκτροκίνηση

Παράλληλα, επισημάνθηκε το θέμα σχετικά με τα κίνητρα που θα πρέπει να δοθούν στους πολίτες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, μια τάση που έχει ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσεται στη χώρα μας και να εξασφαλιστούν και οι αντίστοιχες υποδομές.

Τέλος, δυστυχώς, τα βαρύτερα φορτηγά και λεωφορεία επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μεγάλο δακτύλιο, ακόμη και αν είναι 20+ ετών, καθιστώντας επείγουσα την αναμόρφωση των κανόνων του πράσινου δακτυλίου.

Άρης Γαλανόπουλος

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube