To SUV ανανεώθηκε και πλέον «φόρεσε» νέα «πανοπλία», τους αποδοτικούς του κινητήρες, και είναι έτοιμο να μπει δυναμικά στην αρένα της πιο δημοφιλούς κατηγορίας παγκοσμίως.

Του Άρη Γαλανόπουλου

Αρχικά οι εξωτερικές αλλαγές που κεντρίζουν τα βλέμματα είναι οι νέοι προφυλακτήρες, με τους αεραγωγούς και τους προβολείς ομίχλης, που βρίσκονται σε διαφορετικό σημείο και παράλληλα έχουν νέο σχήμα. Στο πίσω μέρος παραμένει η κόκκινη λεπτή γραμμή η οποία ενώνει τα φωτιστικά σώματα της δεξιάς πλευράς με την αριστερή. Το ανανεωμένο SUV πατάει πάνω σε νέας σχεδίασης τροχούς από 16 έως και 19 ιντσών. Για την έκδοση GT-Line, η μάσκα είναι σε μαύρο χρώμα, φέρει προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED, μαύρες λωρίδες στο πλάι, ξεχωριστό διάχυτη και διπλή απόληξη εξάτμισης. Ακόμη, το KIA Sportage διατίθεται σε πέντε νέα χρώματα αμαξώματος.

Το εσωτερικό

Στο εσωτερικό δεν έχουν γίνει ριζικές επεμβάσεις, κρατώντας τον λιτό χαρακτήρα του προκατόχου του. Με μια πιο προσεκτική ματιά είναι εμφανές πως οι αεραγωγοί έχουν νέο σχήμα, το τιμόνι έχει ανασχεδιαστεί και έχει τοποθετηθεί νέα οθόνη αφής 7 ή 8 ιντσών, ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση. Φυσικά, η ΚΙΑ κράτησε για ακόμα μία φορά την καμπίνα ποιοτικά σε υψηλό επίπεδο. Εκεί η φιλοξενία πέντε ενηλίκων είναι δεδομένη και ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 491 λίτρα (ή τα 503 λίτρα εάν δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών). Οι τιμές αυτές επιτυγχάνονται εφόσον τα πίσω καθίσματα βρίσκονται σε όρθια κλίση.

Οι αισθητικές αλλαγές τοποθετούν το φρέσκο μοντέλο ξανά στα φώτα της επικαιρότητας, ωστόσο ενδιαφέρον έχει, ιδιαίτερα για τη χώρα μας, και ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων. Ο CRDi της ΚΙΑ προσφέρεται σε δύο αποδόσεις: 115 και 136 PS. Στην πρώτη περίπτωση, το Sportage είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο και διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, ενώ στη δεύτερη εξοπλίζεται και με το σύστημα τετρακίνησης, καθώς και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Στην ισχυρή του έκδοση η ροπή φτάνει τα 320 Nm και χρειάζεται 11,2 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 126 γρ./χλμ. CO2. Αξίζει να σημειωθεί το σύστημα EcoDynamics, το οποίο είναι ουσιαστικά μία επιπλέον έκδοση, η mild hybrid.



To «ήπιο» υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 185 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, ενώ χάρη στο EcoDynamics, επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης καύσιμου κατά 4%, σύμφωνα με την εταιρεία και βάσει του νέου κύκλου μετρήσεων WLTP. Από πλευράς βενζινοκινητήρων, το ανανεωμένο μοντέλο προσφέρεται με τον 1.6 GDi των 136 ίππων και τον 1.6 Τ-GDi των 177 ίππων, οι οποίοι πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 6d TEMP. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,2 δλ. για τη δικίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και η μέση κατανάλωσή του είναι 7,4 λτ./100 χλμ.

Ο εξοπλισμός έχει αναβαθμιστεί και πλέον περιλαμβάνονται συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Driver Attention Warning που αναγνωρίζει την κόπωση, το Around View Monitor, το οποίο διευκολύνει τη στάθμευση σε περιορισμένο χώρο, και το Smart Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, το οποίο ακολουθεί τον ρυθμό κίνησης του προπορευόμενου οχήματος.

Το ανανεωμένο KIA Sportage είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και η τιμή του ξεκινά από 22.290 ευρώ για τη έκδοση 1.6 diesel 115 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο και την εξοπλιστική έκδοση Upgrade. Με 300 ευρώ επιπλέον και με τον ίδιο εξοπλισμό διατίθεται η βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.6 turbo κινητήρα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube