Ωστόσο, η οδηγική μας εμπειρία αντλήθηκε επί γερμανικού εδάφους και συγκεκριμένα στον Μέλανα Δρυμό, ένα καταπράσινο δάσος με όμορφες φιδίσιες διαδρομές.

Το Opel Grandland X Hybrid4 είναι το πρώτο plug-in υβριδικό ηλεκτρικό της γερμανικής μάρκας και θα βρίσκεται στη χώρα μας στα τέλη Μαΐου. Το κομψό Grandland X Hybrid4 συνδυάζει την ισχύ ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρων, παράγοντας συνολικά 300 ίππους. Η κατανάλωση καυσίμου σε WLTP είναι 1,4-1,3 l/100 km με εκπομπές CO2 32-29 g/km. Στην Ελλάδα, το τετρακίνητο μοντέλο θα διατίθεται με ανώτερο εξοπλισμό στην έκδοση Exclusive στην τιμή των 49.900 ευρώ.

Το σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου περιλαμβάνει:

– Εναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,6 λίτρων, 200 ίππων –πιστοποιημένο κατά WLTP και συμμορφούμενο με το πρότυπο Euro 6d-TEMP– ειδικά προσαρμοσμένο για υβριδική χρήση.

– Ενα σύστημα ηλεκτροκίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες (εμπρός 110 ίππων, πίσω 113 ίππων), με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και μπαταρία ιόντων λιθίου 13,2 kWh. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος με ένα οκτατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και το διαφορικό είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα, παρέχοντας ελκτική πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Το Opel Grandland X Hybrid4 μπορεί να καλύψει έως 59 χιλιόμετρα αμιγώς με ηλεκτροκίνηση κατά το πρότυπο WLTP. Ερευνες έχουν δείξει ότι στη Γερμανία, το 80% όλων των καθημερινών μετακινήσεων δεν υπερβαίνει τα 50 km, επομένως, για τους πελάτες αυτούς, το Grandland X Hybrid4 θα μπορούσε να λειτουργεί συνεχώς με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Προγράμματα λειτουργίας

Το Grandland X Hybrid4 θα διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας –Electric, Hybrid, AWD και Sport– ώστε οι οδηγοί να επιλέγουν ανάλογα με τις επιθυμίες τους ή τις συνθήκες οδήγησης. Για παράδειγμα, με την επιλογή «Hybrid» ενεργοποιείται αυτόματα η πλέον αποδοτική λειτουργία, που επιτρέπει την αυτόματη αλλαγή σε «Electric» για μηδενικούς ρύπους όταν το όχημα κινείται σε αστικά κέντρα. Το «e-Save» διατηρεί διαθέσιμη την ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στη μπαταρία υψηλής τάσης για μετέπειτα χρήση, π.χ. για οδήγηση σε περιοχές όπου επιτρέπεται μόνον η κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων. Το «Sport» υπόσχεται πιο δυναμική οδήγηση, συνδυάζοντας την ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα.

Τέλος, η επιλογή «AWD» παρέχει μέγιστη ελκτική πρόσφυση σε όλα τα είδη δρόμων. Καθώς η ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο οικονομική από τη βενζίνη, οι οδηγοί μπορούν να εξοικονομούν χρήματα με την τακτική επαναφόρτιση της μπαταρίας, αντί του ανεφοδιασμού με καύσιμο. Ανάλογα με τις τοπικές τιμές και τις αποστάσεις που διανύονται, αυτό μπορεί να μειώσει σημαντικά το συνολικό κόστος λειτουργίας.

Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τον τύπο που φορτιστή που χρησιμοποιείται. Εκτός από το καλώδιο που παρέχεται με το όχημα για φόρτιση σε οικιακή πρίζα, η Opel θα προσφέρει συσκευές για ταχεία φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς και επιτοίχιους φορτιστές (wallboxes) στο σπίτι. Για παράδειγμα, η μπαταρία φορτίζεται πλήρως σε περίπου δύο ώρες σε επιτοίχιο πίνακα 7,4 kW.

Άρης Γαλανόπουλος

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube