ΓΕΡΜΑΝΙΑ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ. Ταξιδέψαμε μέχρι την πρωτεύουσα της Γερμανίας για να γνωρίσουμε από κοντά το νέο crossover της Κia. Ηταν θέμα χρόνου για την κορεατική φίρμα να μπει στην αρένα των μικρών SUV/Crossover, που αναπτύσσεται ραγδαία –χρόνο με τον χρόνο– στην παγκόσμια αγορά και μάλιστα αναμένεται την επόμενη 4ετία να αγγίξει διψήφιο ποσοστό.

TOY ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Το νέο Kia Stonic βασίζεται επάνω στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας (αυτή του νέου Rio) και προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο. Οι διαστάσεις του είναι 4,14 μέτρα μήκος, 1,67 μέτρα πλάτος και 1,52 μέτρα ύψος, ενώ το μεταξόνιο είναι ίδιο με το Rio (2,58 μέτρα). Η ελκυστική σιλουέτα του μοντέλου οφείλεται στο σχεδιαστικό κέντρο τόσο της Κορέας όσο και της Ευρώπης, ενώ κρατά τις χαρακτηριστικές πινελιές της φίρμας, όπως είναι η μάσκα «μύτη τίγρης». Περιμετρικά συναντάμε τα μαύρα πλαστικά, που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των περιπετειωδών μοντέλων, ωστόσο η σχετικά μικρή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος θέτει κάποιους περιορισμούς. Ο ευχάριστος χαρακτήρας του Stonic επιβεβαιώνεται από τη δυνατότητα εξατομίκευσης (9 εξωτερικές αποχρώσεις και 5 χρώματα για την οροφή, τους καθρέφτες και την αεροτομή).

Το εσωτερικό είναι αρκετά γνώριμο, μιας και έρχεται αυτούσιο από το Kia Rio. Λιτή σχεδίαση, σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας και στιβαρή κατασκευή. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η «αιωρούμενη» οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία είναι φιλική και εύχρηστη για τους επιβάτες, ενώ δεν λείπει η δυνατότητα σύνδεσης του smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Οι εμπρός, αλλά και οι πίσω επιβάτες μπορούν να καθίσουν άνετα και θα βολευτούν στην καμπίνα του νέου Stonic. Ο χώρος αποσκευών είναι 352 λίτρα και το άνοιγμα της 5ης πόρτας είναι άνετο.

Από μηχανολογικής άποψης, η βασική έκδοση του Kia Stonic εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1.2 MPI κινητήρα των 84 ίππων και 122 Nm ροπής, ενώ ένα σκαλί πιο πάνω βρίσκεται ο 1.4 ΜΡΙ των 100 ίππων και 133 Nm ροπής. Στην κορυφή των βενζινοκινητήρων υπάρχει ο 3κύλινδρος turbo 1.0 κινητήρας των 120 ίππων και 172 Nm ροπής. Στην τελευταία περίπτωση, το εργοστάσιο ανακοινώνει 5 λτ./100 χλμ. για τη μέση κατανάλωση και μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 10,3 δευτερόλεπτα. Ο ένας και μοναδικός πετρελαιοκινητήρας είναι ο δοκιμασμένος 1.6 CRDi της εταιρείας με τους 110 ίππους και 260 Nm ροπής, ο οποίος είναι και ο οικονομικότερος της παρέας. Πιο συγκεκριμένα, χρειάζεται 4,2 λτ. καύσιμο για να διανύσει 100 χιλιόμετρα σε μια μεικτή διαδρομή.

Ολες οι παραπάνω εκδόσεις διαθέτουν χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, εκτός του βασικού βενζινοκινητήρα που εξοπλίζεται με 5άρι. Μέσα στο 2018, η Kia θα διαθέσει και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Στο οδηγικό μέρος, το νέο Stonic θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, μιας και η ποιότητα κύλισης είναι ήσυχη και στιβαρή. Η ανάρτηση παρόλο που έχει σφιχτή ρύθμιση, απορροφούσε με μαεστρία τις ελάχιστες ανωμαλίες που συναντήσαμε στους δρόμους του Βερολίνου. Το τιμόνι πληροφορεί σωστά τον οδηγό, ενώ είναι πολύ άμεσο στις απότομες κινήσεις. Εκτός πόλης, είναι αρκετά ήσυχο για ταχύτητες μέχρι 130 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση του 1.0 T-GDI, υπάρχει άμεση απόκριση από τις χαμηλές στροφές και η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 6,5 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, ο 1.6 CRDi έχει τη δυνατότητα να εξοικονομήσει αρκετά ευρώ από το πορτοφόλι σας, αφού πρακτικά η μέση κατανάλωση δεν απέχει από την εργοστασιακή τιμή.

Το νέο Kia Stonic είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε δύο εξοπλιστικά πακέτα. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 13.990 ευρώ για το 1.2 MPI, από 15.490 ευρώ για το 1.4 ΜΡΙ, ενώ με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη και με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 ξεκινάει από τις 16.490 και 17.660 ευρώ αντίστοιχα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube