Τώρα τον χειμώνα αυτό που προβληματίζει τους οδηγούς, κυρίως, είναι η κατάσταση της μπαταρίας του αυτοκινήτου. Μην τους "αφήσει" κάπου και αντιμετωπίσουν δυσκολία.

Στην εκπομπή ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΤΟΧΗΣ (κάθε Δευτέρα 7-8 το βράδυ από τον ΣΠΟΡ FM 94,6, από περιφερειακούς σταθμούς και μέσω διαδικτύου live), μιλήσαμε με ειδικό στις μπαταρίες που δραστηριοποιείται δεκαετίες στο χώρο, προκειμένου να πάρουμε σωστές απαντήσεις.

Ο Σάκης Σολδάτος από την εταιρεία Modile Battery, επισημαίνει και απαντά στις ερωτήσεις μας.

Τι πρέπει να προσέξει ο οδηγός;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξει αν δεν έχει περάσει σε κοντινό διάστημα σέρβις, είναι οι πόλοι της μπαταρίας και είναι καθαροί. Οι ακροδέκτες είναι πολύ σημαντικοί για να μπορεί να έχει τη μέγιστη αγωγιμότητα, δηλαδή να περνάει το ρεύμα σωστά στη μίζα του αυτοκινήτου. Πολλά αυτοκίνητα μένουν από μια τέτοια περίπτωση. Οξειδώνεται σιγά σιγά το μολύβι, ο πόλος δηλαδή της μπαταρίας και αν σε κάποια διαστήματα δεν έχει καθαριστεί μπορεί να μείνει από αυτό το αυτοκίνητο και να μην έχει πρόβλημα η μπαταρία.
Ο οδηγός μπορεί να ανοίξει το καπό, να κοιτάξει τους πόλους της μπαταρίας και να τους καθαρίσει;

Ναι είναι το πρώτο. Από εκεί και μετά είναι ο χρόνος που έχει κάποιος τη μπαταρία, πόσο χρόνο την έχει, διότι γνωρίζουμε ότι η «ζωή» της μπαταρίας είναι 3 έως 5 χρόνια. Δεν έχει άλλους τρόπους επειδή οι σύγχρονες μπαταρίες είναι κλειστές και χρειάζονται μηχανήματα για να τις μετρήσεις. Οπότε πρέπει να πάει σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα να τη μετρήσει, εφόσον την έχει τόσο διάστημα σε τι κατάσταση βρίσκεται ή προληπτικά να την αλλάξει.
elegxos-mpatarias3

Πάντως καλού κακού θα πρέπει να έχουν όλοι τα λεγόμενα «κροκοδειλάκια» στο πορτμπαγκάζ. Ετσι δεν είναι;

Σήμερα τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν σπρώχνονται κατ’ αρχάς. Δεν είναι όπως παλιά που έμεναν από μπαταρία και τα σπρώχναμε για να πάρουν μπροστά. Τώρα αν το κάνουμε αυτό θα πάθουν ζημιά και δεν θα πάρουν μπροστά. Οπότε πρέπει να έχει οπωσδήποτε καλώδια (κροκοδειλάκια), διαφορετικά θα πρέπει να δανειστεί από κάποιον που θα περνά από εκεί, να τον φορτίσει. Πάντως, αν δεν έχει καλώδια, έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά μηχανηματάκια μικρά, φανταστείτε στο μέγεθος του κινητού τηλεφώνου, που έχουν τη δυνατότητα να κάνουν το αυτοκίνητο να πάρει μπροστά.
krokodeilakia

Πως τα λένε αυτά; Εχετε κι εσείς;

Bank buster τα λένε, δηλαδή τράπεζα ρεύματος, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να βάλουν μπροστά ένα αυτοκίνητο ΙΧ. Δεν μιλάμε για ένα μεγάλα οχήματα.
Όπως τα power bank που έχουμε για να φορτίζουμε τα κινητά τηλέφωνα;

Ακριβώς, και σε αυτό μπορεί να φορτίσεις το κινητό σου, το λάπτοπ σου αλλά και αν βάλεις μπροστά το αυτοκίνητό σου.
Από εκεί και πέρα κάποιος που έμεινε από μπαταρία θα πρέπει να το κοιτάξει γιατί μπορεί να ξαναμείνει;

Στην καλύτερη περίπτωση αν η μπαταρία του αυτοκινήτου φορτιστεί και πάρει μπροστά, αν μείνει μία δύο ώρες σταματημένο το αυτοκίνητο και έχει βλάβη η μπαταρία, μπορεί να μην ξαναπάρει μπροστά. Και βέβαια τότε θα πρέπει να ελεγχθεί το σύστημα του αυτοκινήτου, διότι μπορεί να υπάρχει άλλο πρόβλημα που να μην φορτίζει την μπαταρία. Να είναι το δυναμό δηλαδή και να αδειάζει τη μπαταρία.
Πλέον υπάρχουν και πολλά συστήματα που φορτίζουν την μπαταρία, όπως το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας. Ιδιαίτερη τεχνολογία. Υβριδική…

Ιδιαίτερη τεχνολογία και ιδιαίτερες μπαταρίες. Πλέον τα αυτοκίνητα δεν φορούν ίδιες μπαταρίες. Υπάρχουν τεχνολογίες που πρέπει να ακολουθήσεις αυτό που λέει ο κατασκευαστής. Για παράδειγμα υπάρχουν αυτοκίνητα με σύστημα start/stop, που φορούν ειδική μπαταρία και θα πρέπει να απευθυνθείς σε ειδικό για να βάλεις τη σωστή. Αν βάλεις κάποια άλλη, ο χρόνος ζωής θα είναι πολύ μειωμένος και δεν θα φταίει η μπαταρία. Θα φταίει είτε αυτός που την έβαλε είτε εσύ που ζήτησες κάτι φθηνό.
Εχουμε παρατηρήσει αρκετά μαγαζιά μπαταριών να τις βγάζουν στο πεζοδρόμιο, για να τις βλέπουν οι πελάτες. Μάλιστα με διάφορες τιμές και αρκετά χαμηλές. Ειδικά τώρα στην περίοδο της κρίσης. Πηγαίνει ο κόσμος στις φθηνές επιλογές;

Εκείνο που πρέπει να πω με σιγουριά, είναι ότι αγοράζοντας σκεφτόμενοι μόνο το οικονομικό μέρος, μπορεί εκείνη τη στιγμή να φαίνεται ότι αγοράζουμε οικονομικά, όμως μπορεί να αποδειχθεί πολύ ακριβή. Με λίγα λόγια αν μετά από ενάμιση χρόνο έχουμε πάλι πρόβλημα, εκεί που θα είχαμε μετά από τρία ή πέντε χρόνια, τότε θα κληθούμε να αγοράσουμε καινούργια. Οπότε τελικά η ακριβή, είναι η φθηνή στην ουσία. Πέραν αυτού, βγάζοντας τις μπαταρίες στα πεζοδρόμια ή και στις βιτρίνες ακόμα, που εμείς οι επαγγελματίες βάζουμε ψεύτικα κουτιά και αυτό συνιστούμε στους συνεργάτες μας, να μην τις βλέπει ο ήλιος και χάνουν την ισχύ τους. Δυστυχώς τώρα ο καθένας μπορεί να βάλει μπαταρίες στο μαγαζί του.
modile

Κύριε Σολδάτο διατηρείτε δύο καταστήματα στο Περιστέρι και στο Ιλιον, έτσι δεν είναι; Ερχονται πελάτες σε εσάς που έχουν περάσει από ΚΤΕΟ και τους έχουν πει ότι πρέπει να αλλάξουν μπαταρία;

Διατηρώ τριάντα χρόνια κατάστημα και έρχονται πολλοί να μετρήσουν τις μπαταρίες τους και να επιβεβαιώσουν αυτό που τους είπαν στα συνεργεία ή στο ΚΤΕΟ: ότι πρέπει να αλλάξουν μπαταρία. Πολλοί την αλλάζουν αμέσως και άλλοι περιμένουν να εξαντληθεί τελείως, μέχρι που δεν θα παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο. Είναι και η κρίση βλέπετε…
Ο Σάκης Σολδάτος, της Modile Battery, έδωσε πολύτιμες πληροφορίες για το θέμα των μπαταριών.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube