Δεν ξέρω αν ο Σεμπαστιάν Φέτελ θα είναι ο νέος Μίκαελ Σουμάχερ. Οι συγκρίσεις μάλλον είναι πρόωρες για έναν 23χρονο που κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο, τη στιγμή που ο συμπατριώτης του «Σούμι» έχει 7 στο παλμαρέ του.
Ας δούμε τι θα κάνει και του χρόνου και τότε θα μπορούμε να πούμε αν πράγματι βαδίζει στα χνάρια του. Προς το παρόν μένουμε στο σήμερα. Δύο ημέρες μετά το φινάλε του πρωταθλήματος, επιχειρούμε μια ανάλυση αγώνα – αγώνα, για το πώς έφθασε στον πολυπόθητο τίτλο, ως αουτσάιντερ, με πρώτο φαβορί τον Αλόνσο και δεύτερο τον Γουέμπερ.
Σίλβερστοουν : Πάλι καλά…
Ο Φέτελ ως πρώτος έχανε έδαφος από τον Γουέμπερ που ξεκίνησε δεύτερος. Στην πρώτη στροφή βγήκε εκτός δρόμου, πάτησε στα κερμπς και το πίσω ελαστικό ακούμπησε στην μπροστινή αεροτομή της McLaren του Χάμιλτον.
Έπαθε κλατάρισμα πήγε στα πιτς και τελικά από τελευταίος, έχοντας και τη βοήθεια του… αυτοκινήτου ασφαλείας (μπήκε στον 28ο γύρο, επειδή ο Σούτιλ με τη Force India χτύπησε τη Sauber του ντε λα Ρόσα και γέμισε η πίστα με θραύσματα) που εκμηδένισε τις διαφορές, ολοκλήρωσε τον αγώνα έβδομος.
Χόκενχαϊμ: Έχυσε την καρδάρα με το γάλα
Ξεκίνησε για 6η φορά από την πολ ποζίσιον σε 11 γκραν πρι. Κι ενώ στο Σίλβερστοουν ήταν άτυχος, στο Χόκενχαϊμ φοβήθηκε τον Αλόνσο που ξεκινούσε δεύτερος.
Στην εκκίνηση, αντί να ξεχυθεί μπροστά και στρίψει πρώτος πήγε να τον κλείσει στον τοίχο των πιτς. Όταν διόρθωσε το λάθος του ήταν αργά, μια και τον πέρασε κι ο Μάσα με την άλλη Ferrari. Έτσι τερμάτισε 3ος έχοντας μετατρέψει τις 6 πολ σε μόλις μία νίκη.
Ουγγαρία : Ποινή – καταδίκη
Όταν μπαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, αλλάζει κατά πολύ η ροή του αγώνα. Ο Φέτελ ξεκίνησε πάλι από την πολ ποζίσιον, για 7η φορά και στον 15ο γύρο είχε διαφορά 10 δευτ. από τον Αλόνσο. Όμως σε αυτό το γύρο η Renault του Κούμπιτσα συγκρούστηκε με τη Force India του Σούτιλ.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και οι οδηγοί πήγαν στα πιτς για αλλαγή ελαστικών πλην του Γουέμπερ που έμεινε να οδηγεί τον αγώνα. Ο Φέτελ, που ήταν πίσω του, θεωρήθηκε από τους αγωνοδίκες ότι δεν κράτησε τη διαφορά των 10 αυτοκινήτων βάσει κανονισμού, όταν υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας και με την ποινή που εξέτισε τερμάτισε 3ος πίσω από τον Αλόνσο, όντας επίσης 3ος στη βαθμολογία.
Βέλγιο : Γλίστρησε στο ψιλόβροχο
Ξεκίνησε τέταρτος τον αγώνα κι όταν στον 17ο γύρο άρχισαν να πέφτουν ψιχάλες προσπάθησε να περάσει τον Μπάτον. Η Red Bull αποσταθεροποιήθηκε και τη στιγμή που ήταν πλάι στη McLaren γύρισε και τη χτύπησε στη μέση.
Με διαλυμένο ψυγείο ο Μπάτον εγκατέλειψε άδοξα, ενώ ο Φέτελ έπαθε ζημιά στην αεροτομή. Την άλλαξε, μετά πήρε ποινή για το περιστατικό, ύστερα άλλαξε λάστιχο από επαφή με τη Force India του Λιούτσι κι αντίκρισε την καρό σημαία από την 15η θέση.
Δείτε τη σύγκρουση::
Ιταλία : Μακαρονάδα «αλ ντέντε»
Κάνοντας τη χειρότερη εμφάνιση σε δοκιμαστικά -αν και η «αλ ντέντε» μακαρονάδα που έφαγε δεν βαραίνει το στομάχι- ξεκίνησε από την 6η θέση στη Μόντσα. Οδήγησε συνετά και παρόλο που αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα της Renault στο μονοθέσιό του, τελικά τερμάτισε 4ος, διατηρώντας ακέραιες τις ελπίδες τίτλου.
Σιγκαπούρη: Τομ και Τζέρι
Μολονότι δεύτερος ξεκίνησε καλύτερα από τον Αλόνσο που είχε την πολ ποζίσιον. Όμως ο Ισπανός στρίμωξε τον Γερμανό στον τοίχο των πιτς και έστριψε πρώτος. Το δίδυμο μέχρι το τέλος έπαιζε σαν τη γάτα με το ποντίκι. Τελικά, αν και κολλημένος πίσω από τον Αλόνσο, ο Φέτελ δεν πήρε ρίσκο και προτίμησε τη δεύτερη θέση του βάθρο και την 4η στη βαθμολογία.
Ιαπωνία: Μια κι έξω
Η Red Bull έκανε για 3η φορά το 1-2 μετά τη Μαλαισία και το Μονακό. Η καταρρακτώδης βροχή του Σαββάτου ακύρωσε τα δοκιμαστικά κατάταξης. Εγιναν την Κυριακή, λίγες ώρες πριν τον αγώνα.
Ο Φέτελ, ξεκινώντας από την πολ ποζίσιον με καλές καιρικές συνθήκες, δεν πιέστηκε ιδιαίτερα από τον Γουέμπερ ούτε τον επηρέασε το αυτοκίνητο ασφαλείας από τα ατυχήματα στον πρώτο γύρο. Νίκησε δίκαια και αφιέρωσε τη νίκη στους μηχανικούς που είχαν να κοιμηθούν από την Πέμπτη! Ανέβηκε τρίτος στη βαθμολογία.
Κορέα : Ρετάρισε
Το πρώτο Γκραν Πρι της Ν. Κορέας σημαδεύτηκε από την επεισοδιακή εκκίνηση – επανεκκίνηση (μετά από μία ώρα λόγω καταρρακτώδους βροχής), εξέλιξη και κατάληξη, με τις πολλές εγκαταλείψεις που έφεραν νέα τροπή στην υπόθεση τίτλος.
Ο Φέτελ ξεκίνησε πρώτος και έμεινε σε αυτή τη θέση μέχρι τον 44ο γύρο, όταν ο κινητήρας Renault στο μονοθέσιο της Red Bull παρέδωσε πνεύμα. Ετσι έπεσε 4ος στη βαθμολογία, δύο γκραν πρι πριν το φινάλε του πρωταθλήματος.
Δείτε τη στιγμή που έσπασε ο κινητήρας Renault:
Βραζιλία: Κίνηση ματ
Στο Ιντερλάγκος οι πέντε διεκδικητές του τίτλου έγιναν τρεις: Αλόνσο, Γουέμπερ και Φέτελ, ενώ η Red Bull με το 1-2 Φέτελ – Γουέμπερ πήρε τον πρώτο τίτλο κατασκευαστών στην ιστορία της.
Ο Φέτελ αν και ξεκίνησε δεύτερος πλάι στη Williams του Χούλκενμπεργκ (έκπληξη) έκανε κίνηση μάτ μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης. Πέρασε στην ευθεία και χωρίς να απειληθεί από τον Γουέμπερ αντίκρισε εύκολα πρώτος την καρό σημαία. Ανέβηκε 3ος στη βαθμολογία και πήγε με τις λιγότερες ελπίδες στο φινάλε.
Αμπού Ντάμπι: Εμίρης
Για 10η φορά από την πολ ποζίσιον ξεχύθηκε ανενόχλητος μπροστά χωρίς να νοιάζεται πίσω τι γινόταν. Ούτε όταν μπήκε στον πρώτο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας, λόγω της σύγκρουσης Σουμάχερ - Λιούτσι.
Ο μηχανικός του, βλέποντας τον Αλόνσο στριμωγμένο στην 7η θέση πίσω από τον Πετρόφ και τον Γουέμπερ πιο πίσω, έκανε την…πάπια μήπως τον αγχώσει και χάσει τον τίτλο. Μόνον όταν τερμάτισε του φώναξαν από τον ασύρματο ότι είναι παγκόσμιος πρωταθλητής κι έμεινε άφωνος. Ετσι απλά έγινε ο νεότερος οδηγός που πήρε τον τίτλο, σε ηλικία 23 ετών και 134 ημερών.
Οι πανηγυρισμοί του... Εμίρη:
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.






