Το Κινεζικό γκραν πρι τελικά κρίθηκε στους έξι τελευταίους γύρους, μετά από θρυλική μάχη μεταξύ του Σεμπάστιν Φέτελ με Red Bull και του οδηγού της McLaren, Λιούις Χάμιλτον, όπου κύριο ρόλο έπαιξε η στρατηγική ελαστικών. Ο Χάμιλτον προσπέρασε τον Φέτελ και τέθηκε επικεφαλής της κούρσας τέσσερις γύρους πριν από το τέλος, ενώ στη συνέχεια ο Γερμανός οδηγός αναγκάστηκε να υπερασπιστεί τη θέση του από τον Τζένσον Μπάτον και τον άλλο οδηγό της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ.
Το φινάλε ήταν συγκλονιστικό με τον Χάμιλτον να τερματίζει πρώτος και τον Φέτελ να ακολουθεί. Η στρατηγική ελαστικών αποδείχτηκε κρίσιμη για το αποτέλεσμα του αγώνα, με τις McLaren να υιοθετούν τρία pit stop και τη Red Bull, αντίστοιχα, δύο για τον Φέτελ και τρία για τον Γουέμπερ, ο οποίος ξεκίνησε από τη 18η θέση μετά από προβλήματα που προέκυψαν στη διάρκεια των ελεύθερων και των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου.
Λόγω του ότι ο Γουέμπερ αποχώρησε νωρίς από τις κατατακτήριες δοκιμές είχε στη διάθεσή του τρία σετ μαλακών ελαστικών PZero για τον αγώνα, τα οποία αξιοποίησε άριστα την Κυριακή. Με τρία pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Γουέμπερ κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, προσπερνώντας τον Μπάτον στον προτελευταίο γύρο.
Ο Φέτελ εφάρμοσε με επιτυχία τη στρατηγική δύο πιτ στοπ μέχρι τους τελευταίους γύρους, αλλά αναγκάστηκε να οδηγήσει με σκληρά ελαστικά ένα πολύ μεγαλύτερο μέρος έναντι των αντιπάλων του. Το φινάλε ήταν συναρπαστικό με τους έξι πρώτους οδηγούς να τερματίζουν με διαφορά μόλις 15 δευτερολέπτων. Όλος ο αγώνας ήταν συγκλονιστικός, με άφθονες προσπεράσεις και θρυλικές μάχες ανάμεσα στον πολυπρωταθλητή Σουμάχερ και τον παγκόσμιο πρωταθλητή Αλόνσο.
Για τρίτη φορά φέτος, ο καιρός παρέμεινε στεγνός όλο το Σαββατοκύριακο. Όλοι οι πιλότοι πλην του Γουέμπερ ξεκίνησαν τον αγώνα με μαλακά ελαστικά, ενώ οι ομάδες επέλεξαν διαφορετικές στρατηγικές μεταξύ δύο και τριών πιτ στοπ. Μοναδική εξαίρεση ήταν ο οδηγός της HRT, Καρθικέγιαν, ο οποίος τερμάτισε 23ος έχοντας μόνο ένα pit stop στον 23ο γύρο.
Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli, Πολ Χέμπερι, δήλωσε τα εξής μετά τον αγώνα,
«Οι αγώνες εξελίσσονται όλο και καλύτερα φέτος! Πιστεύω ότι κανείς από όσους παρακολουθούσαν τον αγώνα δεν μπορούσε να προβλέψει το αποτέλεσμα μέχρι το τέλος - δηλαδή πετύχαμε ακριβώς αυτό που θέλαμε όταν ξεκινήσαμε το project F1. Είδαμε ότι οι ομάδες διαφοροποιήθηκαν ως προς τη στρατηγική ελαστικών, με τη McLaren να τάσσεται υπέρ τριών πιτ στοπ για το Χάμιλτον και τη Red Bull να βρίσκεται ένα βήμα πριν τη νίκη με δύο μόνο pit stop. Συγκριτικά με το GP Μαλαισίας, η φθορά ήταν πολύ μικρότερη, ενώ κάποιοι οδηγοί οδήγησαν 20 γύρους ή παραπάνω με σκληρά ελαστικά. Δεν είχαμε υπερβολική αποκόλληση γόμας που κολλά στην πίστα και ήταν φανερό ότι η έκβαση του αγώνα κρίθηκε από τη στρατηγική ελαστικών. Η τελική εικόνα ήταν ότι όλοι οι πρώτοι πιλότοι τερμάτισαν με ελάχιστη διαφορά και όσοι είχαν φροντίσει να μην καταπονήσουν υπερβολικά τα ελαστικά τους σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα. Δύσκολο να φανταστούμε πώς θα επαναλάβουμε ένα τέτοιο αποτέλεσμα στο επόμενο GP στην Τουρκία, αλλά σίγουρα θα προσπαθήσουμε για κάτι ανάλογο».
Συνοπτική παρουσίαση πιτ στοπ μετά την Κίνα:
Χάμιλτον: S S (15), S (25), H (38), 3
Φέτελ: S S (14), H (31), 2
Γουέμπερ: H S (10), S (25), S (40), 3
Μπάτον: S S (14), S (24), H (37), 3
Ρόσμπεργκ:S S (12), S (25), H (39), 3
Μάσα: S S (15), H (33), 2
Αλόνσο: S S (16), H (32), 2
Σουμάχερ:S S (10), S (26), H (39), 3
Πετρόφ: S S (17), H (37), 2
Κομπαγιάσι: S S (14), H (30), 2
Ντι Ρέστα: S S (11), H (32), 2
Χάιντφελντ: S S (18), H (30), 2
Μπαρικέλο: S S (16), H (35), 2
Μπουεμί: S H (12), H (16), H (33), 3
Σούτιλ: S S (15), H (30), S (47), 3
Κοβαλάινεν: S S (19), H (40), 2
Πέρες: S S (16), H (36), DT* (48), DT* (50), 4
Μολντονάτο:S S (10), H (25), H (40), 3
Τρούλι: S S (20), H (42), 2
Ντ'αμπρόσιο: S S (20), H (34), 2
Γκλοκ: S S (16), S (28), H (39), 3
Λιούτσι: S DT* (9), H (21), S (45), 3
καρθικέγιαν:S,Η (23), 1
Αλγκουερσουαρί:S S (9), 1
Η πρώτη στήλη δείχνει τα ελαστικά με τα οποία ξεκίνησε κάθε οδηγός.
S = Μαλακή γόμα (Soft)
H = Σκληρή γόμα (Hard)
Η τελευταία στήλη δείχνει το συνολικό αριθμό των πιτ στοπ.
* Ποινή drive through
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.






