Life

Επαληθεύτηκε και είναι ακόμη πιο… τέρας ο μεγαλύτερος κομήτης που έχει ανακαλυφθεί: Όσο 15 Έβερεστ!

Ο κομήτης Bernardinelli-Bernstein είναι διπλάσιος από τον διαβόητο κομήτη Χέιλ-Μποπ, που κατείχε το προηγούμενο ρεκόρ, και ο μεγαλύτερος, πλέον, που έχουμε «δει»! Πότε αναμένεται «κοντά» μας!

Ένα πραγματικό «τέρας» της φύσης είναι ο κομήτης Bernardinelli-Bernstein, που ανακαλύφθηκε το 2014 και γρήγορα κατέλαβε την πρώτη θέση στη λίστα με τους μεγαλύτερους κομήτες, που έχει «δει» ο άνθρωπος!

Οι επιστήμονες επαλήθευσαν τώρα την ανακάλυψη, ότι πρόκειται, δηλαδή, για τον μεγαλύτερο κομήτη, που έχει ανακαλυφθεί ποτέ, ωστόσο αναθεώρησαν τις μετρήσεις του σε διάμετρο περίπου 85 μιλίων. Αυτό σημαίνει πως είναι σχεδόν διπλάσιος από το μέγεθος του διαβόητου κομήτη Χέιλ-Μποπ, που κατείχε το προηγούμενο ρεκόρ. Ή, αν θέλετε, έχει σχεδόν 15 φορές το μέγεθος του Έβερεστ!

Το «τέρας του πάγου» είναι ο C/2014 UN271 (Bernardinelli-Bernstein), ή BB, και αυτήν αυτή τη στιγμή τρέχει με ταχύτητα προς τον Ήλιο. Θα κάνει την πλησιέστερη προσέγγισή του στις 21 Ιανουαρίου 2031. Ο κομήτης έρχεται από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές του ηλιακού μας συστήματος.

Κομήτης: Ανακαλύφθηκε ο μεγαλύτερος!
Ο κομήτης του Χέιλ-Μποπ

Οι ερευνητές ανέβασαν τη μελέτη, ''Size and Albedo of the Largest Detected Oort-Cloud Object: Comet C/2014 Un 271 (Bernardinelli-Bernstein)'', και έγινε αποδεκτή για δημοσίευση στο περιοδικό Astronomy and Astrophysics Letters.

Οι ερευνητές ποσοτικοποίησαν τη φωτεινότητα της επιφάνειας του ΒΒ από απόσταση 20 αστρονομικών μονάδων, περίπου διπλάσια από τον Κρόνο -η πιο μακρινή μέτρηση της λευκάγειας (το μέτρο της ανακλαστικότητας μιας επιφάνειας ή ενός σώματος) ενός κομήτη, που έχει γίνει ποτέ. Το Vice News αναφέρει ότι όλα αυτά τα δεδομένα θα βοηθήσουν τους επιστήμονες να προετοιμαστούν για την πλησιέστερη προσέγγιση του BB στον Ήλιο το 2031.

Κομήτης: Ανακαλύφθηκε ο μεγαλύτερος!

Αν και είναι απίθανο να είναι ορατός με γυμνό μάτι, οι επιστήμονες αναμφίβολα θα στρέψουν πάνω σε αυτό το τεράστιο αντικείμενο προηγμένα παρατηρητήρια, όπως το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, που εκτοξεύτηκε πρόσφατα. Πλησιάζοντας προς τον Ήλιο μπορεί να χάσει το μισό της μάζας του.

Δεδομένου ότι η τροχιά του BB προβλέπεται να ολοκληρώνεται μόνο κάθε τρία εκατομμύρια χρόνια ή περισσότερα, το 2031 ο άνθρωπος θα έχει, ίσως, μία και μοναδική ευκαιρία, για να δει από «κοντά» αυτό το «τέρας».