WRC

WRC… και ας λείπεις εσύ

Μπορεί από το φετινό WRC να απουσιάζει ο Σεμπαστιάν Λεμπ, όπως και το ράλι των Θεών ωστόσο ομάδες, οδηγοί και οι νέοι κανονισμοί υπόσχονται πολύ θέαμα. Το sport-fm.gr παρουσιάζει το φετινό πρωτάθλημα.

Το 42ο ταξίδι είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν ομάδες και οδηγοί του Παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, ενόψει της νέας σεζόν της οποία η αυλαία θα ανοίξει παραδοσιακά στις ειδικές του Μόντε Κάρλο (12-18/1).

Στο φετινό πρωτάθλημα η Hyundai κάνει το come back μετά από έντεκα χρόνια απουσίας από το WRC «κατεβαίνοντας» στις ειδικές με το i20 WRC. Πλέον οι ομάδες θα έχουν περισσότερες επιλογές όσον αφορά στα ελαστικά, αφού πέρα από τις Michelin, DMACK και Hankook στο… παιχνίδι ξαναμπήκε η Pirelli.

Όσον αφορά το καλεντάρι της φετινής σεζόν αποτελείται από 13 γύρους με την Πολωνία να επιστρέφει ύστερα από πέντε χρόνια απουσίας και να αντικαθιστά το ράλι Ακρόπολις.

Αναλυτικά το καλεντάρι:

1. Μόντε Κάρλο, 16-18 Ιανουαρίου (Ανάμεικτο έδαφος)
2. Σουηδία, 5-8 Φεβρουαρίου (Χιόνι)
3. Μεξικό, 6-9 Μαρτίου (Χώμα)
4. Πορτογαλία, 3-6 Απριλίου (Χώμα)
5. Αργεντινή, 8-11 Μαΐου (Χώμα)
6. Σαρδηνία, 6-8 Ιουνίου (Χώμα)
7. Πολωνία, 27-29 Ιουνίου (Χώμα)
8. Φινλανδία, 1-3 Αυγούστου (Χώμα)
9. Γερμανία, 22-24 Αυγούστου (Άσφαλτο)
10. Αυστραλία, 12-14 Σεπτεμβρίου (Χώμα)
11. Γαλλία, 3-5 Οκτωβρίου (Άσφαλτο)
12. Ισπανία, 24-26 Οκτωβρίου (Ανάμεικτο έδαφος)
13. Ουαλία, 14-16 Νοεμβρίου (Χώμα)

Το 2014 το Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι θα είναι φτωχότερο, δεδομένου ότι ο εννιά φορές πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ, δεν θα δώσει το «παρών». Ο Αλσατός οδηγός άφησε τις ειδικές για το WTTC.

Τη φετινή σεζόν η τράπουλα των οδηγών ανακατεύτηκε αρκετά, αφού πολλές ήταν οι αλλαγές.

Αρχικά, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα μετά την εξαιρετική σεζόν στο WRC 2 με την Citroen πήρε… προαγωγή στα μεγάλα σαλόνια, αφού θα οδηγεί για λογαριασμό της Ford.

Ομόσταβλος με τον Πολωνό οδηγό θα είναι ο Μίκο Χιρβόνεν, ο οποίος μετά από δύο χρόνια… περιπλάνησης στην Citroen επέστρεψε στο… σπίτι του.

Με τους Τιερί Νουβίλ, Ντάνι Σόρντο, Γιούχο Χάνινεν και Κρις Άτκισον θα τρέξει κατά την επιστροφή της στο WRC η Hyundai.

Στον αντίποδα βρίσκεται ο Ευγκένι Νόβικοφ, ο οποίος όπως όλα δείχνουν τη φετινή σεζόν δεν θα τρέξει στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Οι ομάδες και το ρόστερ τους:

1. Volkswagen:
1. Σεμπαστιάν Οζιέ
2. Γιάρι- Μάτι Λάτβαλα
3. Αντρέας Μίκελσεν

2. Citroen:
1. Κρις Μικ
2. Μαντς Όστμπεργκ

3. Ford:
1.Μίκο Χιρβόνεν
2. Ρόμπερτ Κούμπιτσα
3. Έλφιν Έβανς

4.Hyundai:
1. Ντάνι Σόρντο
2. Γιούχο Χάνινεν
3. Κρις Άτκισον

Αλλαγές στους κανονισμούς

Το σύστημα των κατατακτήριων δοκιμών που καθόριζε τη σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα του αγώνα δεν έπεισε την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) την περασμένη σεζόν.

Πλέον, την πρώτη μέρα η σειρά εκκίνησης θα βασίζεται στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, ενώ στη δεύτερη και τρίτη μέρα η σειρά θα είναι αντίστροφη με την κατάταξή των οδηγών στον αγώνα.

Επιπροσθέτως, για να υπάρχει μεγαλύτερη συνέπεια στους αγώνες, όλα τα ράλι θα έχουν μία σταθερή δομή, που θα περιλαμβάνει την τελετή έναρξης της Πέμπτης και την ολοκλήρωση του αγώνα την Κυριακή στις 12.00 για τους αγώνες που γίνονται στην Ευρώπη.

Η τελευταία διαδρομή θα είναι υπερειδική, που θα έχει μήκος τουλάχιστον 10 χιλιομέτρων.

Οι ομάδες δεν θα είναι υποχρεωμένες στο εξής να έχουν έναν μόνιμο οδηγό για όλο το πρωτάθλημα παρά μόνο για μίνιμουμ δέκα αγώνες, ώστε να έχουν την ευελιξία να υπογράφουν συμβόλαια με διαφορετικούς οδηγούς στη διάρκεια της σεζόν.

Επιμέλεια: Σταυρούλα Σάββα

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x