Ακόμα και το θέμα είχε κοινωνιολογικό ενδιαφέρον. Οι τάσεις της διαφήμισης σε σχέση με τον αθλητικό Τύπο. Ενδιαφέρον, διότι μόλις πριν από 12 χρόνια η καλύτερη διαφήμιση που μπορούσε να βρει αθλητική εφημερίδα ήταν του club «Η Ροκάνα», συνοδεία φωτογραφίας δεσποινίδος ανατολικής προέλευσης, στημένης στα τέσσερα, με λεζάντα «Η Ταμάρα έχει σπουδάσει αεροναυπηγική, λατρεύει τις αρχαιότητες και τρελαίνεται να τον παίρνει». Ακόμα κι όταν η διαφήμιση πήγαινε στις εφημερίδες, οι παραδοσιακές αντιδρούσαν. Για παράδειγμα, ο Θόδωρος Νικολαΐδης στο «Φως» για χρόνια αρνιόταν να βάλει διαφήμιση στην πρώτη σελίδα. Ακόμα και σήμερα το κάνει απρόθυμα, με ιδιαίτερα ψηλή τιμή, «για να μην εμφανίζονται ένα κάρο διαφημίσεις και ο κόσμος λέει ότι τα παίρνω». Ιδιαίτερα συντηρητικός, με ένοχη σχέση με τη διαφήμιση, ο αθλητικός Τύπος έμεινε για δεκαετίες στην εποχή που οι εφημερίδες ένιωθαν ότι αν βάλουν διαφήμιση χάνουν την ακεραιότητά τους. Οχι για πολύ, όμως. Στο forum για τη διαφήμιση στον αθλητικό Τύπο, που κοσμήθηκε με την παρουσία του κυνηγού του Μπαλή Μιχάλη Τσόχου, οι διαφημιστικές εταιρείες φαίνεται ότι ανακάλυψαν τις αθλητικές.

«"Χτυπάνε" ένα κοινό νεανικό, με υψηλές καταναλωτικές τάσεις». «Εχουν μεγαλύτερη εναλλαγή αναγνωστικού κοινού. Ενώ την πολιτική τη Δευτέρα θα την αγοράσει ο ίδιος κόσμος, την αθλητική θα την πάρει αυτός που θέλει να διαβάσει για τη νίκη της ομάδας του». «Εχουν ακόμα χαμηλές τιμές, ιδιαίτερα στο πρωτοσέλιδο. Η διαφήμισή σου φαίνεται το ίδιο καλά είτε στο πρωτοσέλιδο της "Ελευθεροτυπίας" είτε σε μία από τις ουδέτερες εφημερίδες». Ηταν οι απόψεις των διαφημιστών για τις αθλητικές. Και γιατί ο αθλητικός Τύπος δεν έχει πήξει στη διαφήμιση; Γιατί η λέξη «αθλητικός» έχει συνδεθεί με τον οπαδικό Τύπο.

«Είναι χαμηλής αισθητικής ποιότητας, έχει χαμηλό επίπεδο και χαμηλού επιπέδου αναγνωστικό κοινό». Και, κυρίως, είναι αυτό που καταλαβαίνει όλος ο κόσμος όταν λέμε «αθλητική εφημερίδα». Αντίθετα με τις πολιτικές εφημερίδες, που έχουν διαχωρίσει τη θέση τους από τον κουτσομπολίστικο Τύπο, οι αθλητικές εφημερίδες βράζουν στο ίδιο καζάνι. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο διαφημιστής δυσκολεύεται να πει στον πελάτη του ότι σκοπεύει να τον διαφημίσει σε αθλητική. Ο πελάτης αυτόματα σκέφτεται ένα κακοτυπωμένο και κακογραμμένο έντυπο, με τη διαφήμισή του να συνορεύει με τον κώλο της Ταμάρα. Οταν, λοιπόν, οι αθλητικές εφημερίδες είναι στο κεφάλι του πελάτη τουρλουμπούκι και ο διαφημιστής πρέπει να εξηγήσει «αυτή δεν είναι σαν αυτές που νομίζεις. Είναι διαφορετική», δεν μπαίνει στον κόπο και προτείνει κάτι ασφαλέστερο. Γι' αυτό οι διαφημιστές πλασάρουν ένα νέο όρο. Τις «ουδέτερες». Οι οποίες δεν είναι βαμμένες κόκκινες, πράσινες ή κίτρινες, αλλά... Αλλά και με τα τρία χρώματα. Σε αυτό το σημείο βρίσκεται ο αθλητικός Τύπος στην Ελλάδα. Στην εφημερίδα των πολλών οπαδικών κατευθύνσεων, που μία που είναι πολλές την κάνουν ουδέτερη. Την κάνουν; Κατά τη γνώμη μου, όχι. Αλλά αυτό είναι μια μεγάλη και πονεμένη ιστορία, που μια μέρα που θα υπάρχει λιγότερος επίκαιρος Μπαλής είμαι πρόθυμος να την αναλύσω.

Κανένας δεν έχασε κάνοντας επιθέσεις στο κράτος και ο Λάμπρος Σκόρδας το καταλαβαίνει ενστικτωδώς. Διαμαρτύρεται, λοιπόν, ο Αρης για τα τεράστια ποσά που δαπάνησε η ΕΡΤ για να κλείσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού. Και για να φανεί η ειλικρίνεια της διαμαρτυρίας, προστίθεται ότι, αντίθετα, η προσφορά στον Αρη δεν μοιάζει ανάλογη. Δηλαδή τεράστια…

Αλλά τις διαμαρτυρίες τις είχε ξεκινήσει ο Παναθηναϊκός –ή μάλλον οι οπαδοί του– για την πρώτη «τεράστια» συμφωνία του Ολυμπιακού. Και σπάει ο διάολος το ποδάρι του και δεν τους έχουν ειδοποιήσει ότι και ο Παναθηναϊκός βρίσκεται κοντά σε «τεράστια» συμφωνία. Οπότε αναγκάζονται τα παλικάρια να κάνουν ένα τεράστιο κοκοκό, γιατί όταν ο Τζίγκερ παίρνει ανάποδες έχει τεράστιο θυμό.

Η μόνη που ειλικρινά διαμαρτυρόταν για τις τεράστιες συμφωνίες ήταν η ΑΕΚ. Διότι ανάμεσα στις συμφωνίες που είχε κάνει ο Νικολαΐδης για να τον βοηθήσουν να μπει στο 44, η μία ήταν ότι θα υπάρξει ασυλία στον Πέτρο Στάθη, τον Κώστα Μπότο και τους συνεργάτες τους. Είναι και ο λόγος για τον οποίο ενώ ο Κοντός είχε πει ότι θα κυνηγήσει όποιον είναι ύποπτος πως πήρε λεφτά από την ΑΕΚ, δύο χρόνια αργότερα δεν έχω ακούσει για κάποια αγωγή, κάτι που μου επιτρέπει να πιστεύω ότι είτε η ομάδα Νικολαΐδη είχε υποχρεώσεις είτε κανένας δεν έφαγε φράγκα από την ΑΕΚ και τσάμπα φώναζαν τόσο καιρό. Επίσης, η υποχρέωση που είχε αναλάβει η ομάδα Νικολαΐδη ήταν να δώσει τα τηλεοπτικά δικαιώματά της στη NetΜed, ως αντάλλαγμα της αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 44. Επειδή, λοιπόν, μία φορά η NetΜed είχε φάει ρίξιμο στο συμβόλαιο όταν ο Μάκαρος είχε φύγει από την αγκαλιά της κυρίας με το φλιντζανάκι –γι' αυτούς που δεν είναι φίλοι της Σίριλ Ρέινς– και έπεσε στην αγκαλιά του Τσοτσορού στον Alpha Digital, αλλά και το σημερινό συμβόλαιο με την ΑΕΚ πρέπει να είναι μπετόν, ο Κοντός μπορεί άνετα να διαμαρτύρεται, αφού τεράστια προσφορά δεν θα πάρει.

Μην το σκέπτεστε. Απαντες είναι τεράστιοι υποκριτές. Και συνεχίζω με τον Νικολαΐδη. Συναντήθηκε με τους υπευθύνους της «Original» και τους ανακοίνωσε ότι το 5% της έκπτωσης, όταν «πιανόταν» ένα συγκεκριμένο πλαφόν εισιτηρίων, παύει να ισχύει. Πρόσθεσε ότι από την πλευρά του δεν τον ενοχλεί εάν μπαίνει «καπέλο» στα εισιτήρια για να βοηθηθεί ένα κλαμπ. Μετά είπε ότι, στο κάτω κάτω, εισιτήρια για τον χώρο των οργανωμένων θα πωλούνται και από την ΠΑΕ. Μόνο που πέρυσι είχε γίνει ολόκληρος αγώνας για την κατάργηση του «καπέλου». Αγώνας που εν πολλοίς οδήγησε στα επεισόδια του Περιστερίου. Και μην πει κάποιος ότι τα κλαμπ βάζουν το «καπέλο», άρα το θέμα δεν αφορά στην ΠΑΕ. Εάν δεν έδινε εισιτήρια, δεν θα μπορούσε να υπάρξει «καπέλο» –και, απ' ό,τι θυμάμαι, πέρυσι άλλα λέγαμε…

Εκεί που έγραφα τη στήλη χθες, στο γραφείο μπαίνει ο επικεφαλής των διορθωτών «Kostas 21» και μου αφήνει ένα δοκίμιο της σελίδας 56. Ενα τμήμα του κειμένου ήταν υπογραμμισμένο από τη Διόρθωση. Ετσι είναι οι Γερμανοί σχεδιαστές αυτοκινήτων. Δεν είναι σαν τους Ιταλούς, που σκέφτονται «να του ρίξουμε ένα κοκκινάκι να τραβάει το μάτι», ή τους Γάλλους, που σκέφτονται "να το φτιάξουμε με πιο μακριά φτερά, να του δίνουν αεροδυναμική γραμμή». Ο Γερμανός σχεδιαστής μπαίνει στη σύσκεψη κρατώντας την επίτομη μυθολογία του Κέιμπριτζ. Οταν οι Γερμανοί σκέφτονται πόσα άλογα να κάνουν το μοτέρ, πρώτα εξετάζουν τον αριθμό των αλόγων στο άρμα του Φαέθοντα. Ετσι, για παράδειγμα, και η Ηώ δεν είχε εγκαταλείψει τον σύζυγό της Τιθωνό και είχε μείνει με την οικογένεια, η VW θα είχε βγάλει το αμάξι οικογενειακό. Το έκανε κουπέ επειδή η Ηώ μάς βγήκε αλανιάρα.

Στο σημερινό επεισόδιο, στη σελίδα Sports & Fun του Δημήτρη μας. Ο Μπαλής αποκαλύπτει ότι ένας Γερμανός σχεδιαστής στη σύσκεψη σκέφτηκε τον Γανυμήδη. Ηταν το τεκνό που τράβηξε το μάτι του Δία όπως έσκυβε για να γεμίσει τα ποτήρια και έγινε ό,τι έγινε, αλλά ούτε ένα γράμμα ούτε ένα τηλεφώνημα. Τις επόμενες μέρες, λοιπόν, ο Δημήτρης Μπαλής σφίγγει τη γραβάτα και αποκαλύπτει. Το επόμενο μοντέλο της VW θα ονομάζεται Ganymidis. Εμπνευσμένο από τον πισωγλέντη πρόγονό μας, το Ganymidis θα βγει σε καλαίσθητα παστέλ χρώματα, θα έχει ιδιαίτερα φαρδιές εξατμίσεις και η πόρτα του πορτμπαγκάζ θα μπορεί να αφαιρεθεί, δίνοντας αυτή την ευάερη πίσω όψη που παραπέμπει στο εθνικό σπορ της χώρας μας.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube