Η νίκη επί της Μέταλουργκ απέτρεψε τα χειρότερα στον ΠΑΟ. Δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι αυτό ακριβώς συνέβη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι «πράσινοι» με τη νίκη αυτή αγόρασαν χρόνο. Για να μπορέσουν να δώσουν αγωνιστική μορφή σε ένα τελείως χαλαρό, σχεδόν ασύνδετο σύνολο. Τα χειρότερα, λοιπόν, θα τα αποφύγουν αν καταφέρουν να εκμεταλλευθούν τον χρόνο που κέρδισαν. Όπως φαίνεται, το «εισιτήριο» της ομάδας για την έξοδο από την κρίση είναι ο νέος προπονητής.

Όλες οι προσπάθειες των «πρασίνων», οι οποίοι -σύμφωνα με δηλώσεις του ιδιοκτήτη της ομάδας- μίλησαν με αρκετούς προπονητές, έχουν επικεντρωθεί στο πρόσωπο του Ντούσαν Μπάγεβιτς. Οι επιτυχίες του Μπάγεβιτς στην Ελλάδα και η γνώση της περίφημης ελληνικής νοοτροπίας θεωρούνται σοβαρά πλεονεκτήματα στην προσπάθειά του, αν αναλάβει τους «πράσινους», να οδηγήσει την ομάδα αρχικά έξω από το τέλμα στο οποίο βρίσκεται και στη συνέχεια στον τίτλο. Βέβαια, υπάρχουν μεγάλα εμπόδια.

Η κακή φυσική κατάσταση των ποδοσφαιριστών δεν πρόκειται να διορθωθεί μέσα στις 10-12 μέρες διακοπής του πρωταθλήματος. Πιθανοί τραυματισμοί από την κούραση που θα επιφέρει η εντατικότερη προπόνηση δεν μπορούν να αποφευχθούν. Ο χρόνος που θα χρειαστεί ο νέος προπονητής -είτε είναι ο Μπάγεβιτς είτε κάποιος άλλος- για να «γνωρίσει» τους ποδοσφαιριστές που έχει στη διάθεσή του δεν είναι αρκετός, γεγονός που δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να χαθούν και άλλοι βαθμοί ή να υπάρξουν αποτυχίες στη φάση των ομίλων του ΟΥΕΦΑ.

Το πιο πολυφορεμένο ερώτημα των ημερών είναι ένα: «Τι φταίει στην ομάδα;». Αν σε αυτό το ερώτημα, στο οποίο όλοι έχουμε δύο ή και περισσότερες απαντήσεις, δεν έχει βρει την απάντηση η ιδιοκτησία με τους συμβούλους της, τότε και αυτή η χρονιά θα πάει χαμένη. Και κάθε χαμένη χρονιά στον ΠΑΟ βαραίνει δύο φορές περισσότερο από την προηγούμενη. Η απάντηση της ιδιοκτησίας, μετά και την απόλυση του Μπάκε, έγινε προφανής.

Ο προπονητής. Όμως, ο προπονητής δεν διαχειρίζεται μόνος του την ομάδα. Και είναι απορίας άξιον πώς οι άνθρωποι του ποδοσφαιρικού τμήματος της ομάδας δεν κατάφεραν να εντοπίσουν νωρίτερα τα προβλήματα που υπήρχαν στην προετοιμασία των ποδοσφαιριστών. Μετά την προετοιμασία, κανείς δεν είδε τα αποτελέσματα των εργομετρικών εξετάσεων; Και αν κάποιος τα είδε, τι έκανε; Μήπως, τελικά, αυτή η εικόνα της οργανωμένης ΠΑΕ που βγάζει ο ΠΑΟ προς τα έξω είναι μία μαγική εικόνα; Οταν έγινε σαφές ότι ο Μπάκε δεν θα είχε όλο το επιτελείο με το οποίο δουλεύει και ιδιαίτερα τον γυμναστή του -ο οποίος θα ερχόταν τα Χριστούγεννα, ποιος ήταν εκείνος που πήρε την απόφαση να συνεχίσει η ομάδα έτσι; Αν και σε ό,τι αφορά τους ποδοσφαιριστές, το σύνολο των 11 που βρίσκονται κάθε φορά στο γήπεδο δεν δείχνει καθόλου την εικόνα της «ομάδας».

Ο Αντώνης Πανούτσος έγραψε χθες ότι ένας λόγος -ίσως ο βασικότερος- που εξηγεί την κακή πορεία του ΠΑΟ είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι από όσους φορούν την πράσινη φανέλα, δεν έχουν καταλάβει πού αγωνίζονται. Ο Αντώνης έχει δίκιο, αλλά ποιος μπορεί να είναι σίγουρος ότι ο Ντούσαν είναι αυτός που θα κάνει τους παίκτες να καταλάβουν;

Αυτό, συνήθως, το έργο είναι δουλειά κάποιου ή κάποιων ανθρώπων του διοικητικού σκέλους της ομάδας που φέρνει αποτελέσματα μόνο μέσα σε ένα κλίμα ενότητας, συνεργασίας και πίστης στις δυνατότητες της ομάδας. Αναρωτιέμαι πόσος χρόνος θα χαθεί ακόμα αν δεν έρθει ο Μπάγεβιτς και τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στην πορεία της ομάδας; Ο ιδιοκτήτης της ΠΑΕ είναι αυτός που παίρνει την τελική απόφαση στο θέμα του προπονητή, το οποίο σύμφωνα με τις δηλώσεις του ιδίου, θα έχει κλείσει μέχρι την Τρίτη.

Και αυτή η απόφαση υποθέτω ότι θα παρθεί και με βάση τις εισηγήσεις των συμβούλων του ιδιοκτήτη. Που αν έκαναν καλά τη δουλειά τους, θα είχαν διαπιστώσει τα προβλήματα στη δουλειά του Μπάκε πολύ νωρίτερα και θα είχαν ενημερώσει την ιδιοκτησία των «πρασίνων». Αυτό δεν έγινε είτε γιατί δεν ξέρουν τη δουλειά τους και είναι άσχετοι από ποδόσφαιρο -πράγμα που δεν χωράει στο μυαλό μου- είτε έχουν το σύνδρομο του υπαλλήλου, ο οποίος φοβάται να ανακοινώσει στο αφεντικό του τις κακές ειδήσεις.

Ετσι, το αφεντικό, που η ενασχόλησή του με την ομάδα είναι έργο δευτερεύον μπροστά στις άλλες επιχειρήσεις, παίρνει την υπόθεση στα χέρια του για να δώσει διέξοδο στην κρίση. Και επειδή με το ποδόσφαιρο δεν έχει τη σχέση που έχει με τα αυτοκίνητα κάνει σοβαρά λάθη. Και μου θυμίζει ένα παλιό ναυτικό ανέκδοτο για ένα περιστατικό ανάμεσα στην επικοινωνία κάποιων Καναδών με το αμερικανικό ναυτικό, όπου η ιδιοκτησία του ΠΑΟ παίζει τον ρόλο των Αμερικανών.

Αμερικανοί: παρακαλείστε να παρεκκλίνετε κατά 15 μοίρες βόρεια από την πορεία σας για να αποφευχθεί πιθανή σύγκρουση. Οβερ.

Καναδοί: παρακαλείστε να παρεκκλίνετε εσείς κατά 15 μοίρες νότια ώστε να αποφευχθεί μία πιθανή σύγκρουση. Οβερ.

Αμερικανοί: (με αλαζονική έμφαση). ΕΔΩ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΦΟΡΟ ΛΙΝΚΟΛΝ, ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ, ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΡΙΑ ΑΝΤΙΤΟΡΠΙΛΙΚΑ, ΤΡΙΑ ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ. ΣΑΣ ΖΗΤΑΩ ΝΑ ΠΑΡΕΚΚΛΙΝΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑ 15 ΜΟΙΡΕΣ ΒΟΡΕΙΑ, ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΑΣ. ΟΒΕΡ.

Καναδοί: εδώ είναι φάρος. Οβερ.


ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube