Η άνοδος της δημοφιλίας των σπορ σε συνδυασμό με τη διάδοσή τους, μέσω της τηλεόρασης παλιότερα και του Διαδικτύου τώρα, δημιούργησε τις συνθήκες για τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας ορισμένων αθλημάτων. Κυρίως των πιο τηλεοπτικών αρχικά και στη συνέχεια όλων όσων θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τον τζόγο. Παράνομο στην αρχή, νόμιμο στη συνέχεια, όταν τα κράτη κατάλαβαν ότι μέσω της φορολογίας μπορούσαν να αυξήσουν εντυπωσιακά τα έσοδά τους.
Οι ΗΠΑ ήταν η χώρα που πρώτη εντόπισε τα τρομακτικά κέρδη που προσέφερε ο τζόγος ως πεδίο οικονομικής δραστηριότητας, που συχνά υπήρξε -και εξακολουθεί να είναι- προνομιακό φέουδο της παρανομίας. Οι τεχνολογικές εξελίξεις ήταν σίγουρο ότι θα μεγάλωναν το οικονομικό πεδίο δραστηριότητας, όπως και τον τζίρο, ενώ παράλληλα θα μπορούσαν να δώσουν στους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνταν στον χώρο και το «πλεονέκτημα» της φοροδιαφυγής. Κι αυτό διότι οι μηχανισμοί ελέγχου -από την πλευρά των κυβερνήσεων- της οικονομικής δραστηριότητας στο Διαδίκτυο είναι ακόμη ατελείς. Φυσικά, η διάδοση του προσωπικού ηλεκτρονικού υπολογιστή και η ανάπτυξη του Διαδικτύου έδωσαν τρομακτική ώθηση στον τζόγο, αφού ο καθένας μπορεί να ποντάρει, να στοιχηματίσει από οπουδήποτε, για οτιδήποτε, ανά πάσα στιγμή. Η ανάπτυξη κωδίκων ασφαλείας για τη χρήση των πιστωτικών καρτών στο Διαδίκτυο έχει απογειώσει τον δικτυακό τζόγο.
Οι ερευνητές μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες δημιουργίας και ανάπτυξης λογισμικού που έχει εφαρμογές στον δικτυακό τζόγο, της Datamonitor, εκτιμούσαν ότι μέχρι το 2005 ο συνολικός τζίρος του δικτυακού τζόγου -στον οποίο περιλαμβάνεται και ο τζόγος στα κάθε λογής «καζίνο»- θα ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ. Οι τωρινοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι το ποσό αυτό έχει φτάσει τα 10 δισ., ενώ σε αυτόν τον χώρο υπολογίζεται ότι δραστηριοποιούνται περίπου 2.000 εταιρείες παγκοσμίως. Μέχρι τώρα οι ΗΠΑ ήταν η πρώτη αγορά δικτυακού τζόγου, με δεύτερη τη Ν. Κορέα.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι στην τρίτη θέση. Ο δικτυακός τζόγος δεν έχει διαφοροποιηθεί και πολύ από τα μέσα της δεκαετίας του '90, όταν έκανε την εμφάνισή του. Οι εταιρείες πληροφορικής ήταν αυτές που πρώτες ανέπτυξαν προγράμματα και εφαρμογές δικτυακού τζόγου και προσελκύοντας πελάτες για τον τζόγο, παράλληλα διαφήμιζαν και τα υπόλοιπα προϊόντα τους. Αυτή τη στιγμή οι πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του δικτυακού τζόγου δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο λογισμικό που χρησιμοποιούν. Επιλέγουν ένα λογισμικό ασφαλές, χαμηλού κόστους, μεγάλου όγκου δεδομένων και υψηλής ταχύτητας. Τέτοιου είδους λογισμικό, αξιόπιστο, λίγες εταιρείες το κατασκευάζουν. Και επειδή στον δικτυακό τζόγο η αξιοπιστία είναι το βασικό, τα τελευταία χρόνια υπήρξαν πολλές συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιρειών που διαχειρίζονται εφαρμογές δικτυακού τζόγου. Υπάρχει, φυσικά, ένα όριο σε αυτή την αγορά, που δεν είναι άλλο από τον αριθμό των προσωπικών υπολογιστών που υπάρχουν στον κόσμο και οι οποίοι υπολογίζονται περίπου στα 700 εκατομμύρια.
Ετσι, το φιλέτο και η πρόκληση της νέας οικονομίας είναι η διάδοση των υπολογιστών στον τρίτο κόσμο, παράλληλα με τη διάδοση των σπορ, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει. Στις αρχές Οκτωβρίου, όμως, υπήρξε μία πολύ σημαντική εξέλιξη στις ΗΠΑ, που αλλάζει δραματικά τα δεδομένα στον διαδικτυακό τζόγο. Το αμερικανικό κογκρέσο ψήφισε ένα νόμο με τον οποίο πλέον απαγορεύονται στις ΗΠΑ τα τυχερά παιχνίδια μέσω του Διαδικτύου. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο εγκαταλείπουν μαζικά την Αμερική και στρέφουν το ενδιαφέρον τους στη Νοτιοανατολική Ασία και την Ευρώπη.
Η νομοθετική κίνηση του αμερικανικού κογκρέσου είχε ένα πολύ δυσάρεστο οικονομικό αντίκτυπο στις μετοχές των εταιρειών διαδικτυακού τζόγου. Υπολογίζεται ότι οι εταιρείες αυτές έχασαν περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Και να σκεφθεί κάποιος ότι οι εταιρείες διαδικτυακού τζόγου ήταν οι μόνες που είχαν επιζήσει από την κατάρρευση των εταιρειών dot.com στο αμερικανικό χρηματιστήριο και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο είχαν απορροφήσει το μεγαλύτερο ποσοστό κεφαλαίων που είχαν επενδυθεί στον χώρο. Αυτές οι εταιρείες, που θα έχουν μία μεγάλη πτώση των κερδών τους ύστερα από την απώλεια της αμερικανικής αγοράς, θα αναγκαστούν να συμπτυχθούν. Δεν είναι, λοιπόν, απίθανο να αρχίσουν να γίνονται αγορές και συγχωνεύσεις εταιρειών στον συγκεκριμένο τομέα.
Οι αναμενόμενες ανακατατάξεις στον χώρο έχουν δημιουργήσει ανησυχία σε πολλές ποδοσφαιρικές ομάδες -ιδίως αγγλικές- που έχουν αρκετά έσοδα από τη διαφήμιση τέτοιων εταιρειών στη φανέλα. Πέρυσι, μόνο στην Πρέμιερσιπ, η άνοδος στα έσοδα των ομάδων από τη διαφήμιση αυτής της μορφής έφτασε τα 23 εκατομμύρια ευρώ, ανεβάζοντας τον συνολικό τζίρο στα 73 εκατομμύρια, αποτέλεσμα του διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού αυτών των εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο. Τώρα, όλοι αναρωτιούνται για τον τρόπο που οι εταιρείες αυτές θα αναπροσαρμόσουν τις διαφημιστικές στρατηγικές τους και τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι τρεις από τις πιο γνωστές εταιρείες του χώρου, η 888, η Sportingbet και η Partygaming, που είχαν μεγάλη διείσδυση στην αμερικανική αγορά, έχασαν μέχρι και 60% στην αξία της μετοχής τους, αφού η Sportingbet, για παράδειγμα, αντλούσε από την αμερικανική αγορά το 62% του τζίρου της και η Partygaming το 78%.
Η αβεβαιότητα που επικρατεί στη συγκεκριμένη αγορά εντείνεται, μια και, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πολύ σύντομα θα προχωρήσει στην αναθεώρηση της νομοθεσίας που διέπει το καθεστώς των εταιρειών του διαδικτυακού τζόγου.