Οι δύο νεαροί οπαδοί της ΑΕΚ που έφαγαν τους 10+ μήνες για χουλιγκανισμό καταδικάστηκαν και για βλασφημία. Τι στο διάολο είπαν, μου είναι άγνωστο, αφού δεν παρακολούθησα την ακροαματική διαδικασία, αλλά τι μπορεί να ήταν; Κανένας «Χριστός», καμιά «Παναγία». Ούτε καν καντήλι, γιατί ελαφρύ μου φαίνεται και –στο κάτω κάτω– αντικείμενο είναι. Ο Ηλίας Κυριακίδης γιατί δεν καταδικάζεται γι’ αυτό που είπε στον επόπτη; Επειδή ο διαιτητής έγραψε ότι δεν αναφέρθηκε στην Παναγία του επόπτη, αλλά στην Παναγία του Κυριακίδη. Επειδή, λοιπόν, τη δική μας Παναγία μπορούμε να την πηδάμε, αλλά των άλλων δεν είναι σωστό, προβλέπεται ο Κυριακίδης να πέσει στα μαλακά.
Δεν το γράφω με τη λογική ότι ο Κυριακίδης θα έπρεπε να τιμωρηθεί βαρύτερα ή, ακόμα χειρότερα, να συλληφθεί και να πάει στο αυτόφωρο, δεδομένου ότι στην εξύβριση των θείων προβλέπεται σύλληψη. Το γράφω για την προβολή της διαφοράς στην απονομή της δικαιοσύνης. Οι δύο τιμωρούνται επειδή είναι χούλιγκαν, ο Κυριακίδης δεν τιμωρείται ούτε διώκεται ποινικά επειδή είναι παίκτης. Αν αυτό δεν δείχνει πόσο κρυφοκοιτάει πίσω από το μαντίλι της η τυφλή δικαιοσύνη, τίποτα δεν θα το δείξει.
Οπως το γράφω για να δείξω πόσο εύκολο είναι να χρησιμοποιηθεί ένας αυθαίρετος νόμος εναντίον του πολίτη. Στο παρελθόν, όποιος αστυφύλακας ήθελε να σε κλείσει στην μπουζού έλεγε ένα «έβρισε τα θεία». Επειδή το είχε πει, πήγαινες αυτόφωρο.
Ας πούμε όμως ότι είμαι άθεος (είμαι) και κομμουνιστής (ο Θεός να με φυλάει). Κάποιος λοιπόν βρίζει: «Να σου χέσω τον Μαρξ» και «Να σου χέσω…» και ακολουθεί όνομα θείου προσώπου της αρεσκείας του υβρίζοντος. Γιατί το πρώτο, που πραγματικά με προσβάλλει, να είναι αποποινικοποιημένο και για το δεύτερο να τραβιέσαι στην Ευελπίδων για απολογίες; Επειδή οι χριστιανοί είναι περισσότεροι από τους κομμουνιστές; Επίσης, την εξύβριση προσώπου μπορώ να την καταλάβω. Την εξύβριση ανύπαρκτου προσώπου, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Παναγίας για όσους είμαστε άθεοι, δεν την καταλαβαίνω. Εκτός του ότι, αν συνεχίζουμε να είμαστε «Ελλάς, Ελλήνων Χριστιανών», εκτός από την Παναγία και τον Χριστό θα έπρεπε να είχε απαγορευτεί και η εξύβριση των αρχαίων. Γιατί το «γαμώ τον Σοφοκλή σου» και το «Να σου χέσω την Πυθία» πρέπει να είναι αποποινικοποιημένα;
Το να ξεκουράζεις παίκτες είναι απαραίτητο, αν οι παίκτες έχουν καβαλήσει τα 30. Για παράδειγμα, ο Γεωργέας πρέπει να έσπασε το ρεκόρ παρατεταμένου φορμαρίσματος. Ενάμισης χρόνος φορμάρισμα για έναν παίκτη που βασίζεται περισσότερο στην κίνηση, είναι εξωπραγματικός χρόνος. Η ίδια ανάγκη ξεκούρασης υπάρχει και για τον Ακη Ζήκο, τον Εμερσον, τον Λυμπερόπουλο. Ολοι τα έχουν τα χρονάκια τους. Το να πεις, όμως, ότι ξεκουράζεις παίκτες κάτω από τα 23, έχει ένα μόνο νόημα. Να δείχνεις ότι η ενδεκάδα δεν έγινε κλειστό κλαμπ και όλοι έχουν τις ευκαιρίες τους.
Αυτό το έχει καταφέρει ο Φερέρ. Κάθε παίκτης να ξέρει ότι θα έχει την ευκαιρία του για καθιέρωση. Το ρίσκο όμως φάνηκε στο ματς με το Χαϊδάρι. Μπορεί το Κύπελλο να μην υποκαθιστά τον τίτλο του πρωταθλητή, μπορεί η ήττα να μην είναι ταπεινωτική, αφού στο ποδόσφαιρο δεν μπορεί να υπάρχει τέτοιο πράγμα, αλλά ανησυχητική είναι σίγουρα. Οχι από μόνη της, αλλά επειδή, όταν το Χαϊδάρι έπαιζε με εννέα παίκτες, αντί να πανικοβληθεί, ο πανικός έμοιαζε να πιάνει τους παίκτες της ΑΕΚ.
Εάν πάντως κάνεις φρεσκάρισμα της ενδεκάδας αφήνοντας τους μεγάλους στον πάγκο, υπάρχουν και κάποιοι παίκτες που θα έκαναν τον προπονητή να σηκώσει τα χέρια. Διότι δεν θα ήξερε την ηλικία τους. Στο sportnet.gr δημοσιεύτηκε η είδηση ότι ο Ραϊμόντ Καλά, που στο παρελθόν έπαιζε στην Παναχαϊκή, την Εξτρεμαδούρα και την Μπόχουμ, έκλεισε την καριέρα του στην τουρκική Σιβασπόρ. Ο Καλά δήλωνε ότι είναι 31 ετών, αλλά, όταν ο προπονητής τού ζήτησε να του γίνει τεστ DNA, αποκαλύφθηκε ότι είναι 38 ετών. Ενας από τους λόγους που ο Καλά είχε προκαλέσει υποψίες, ήταν ότι το 2000 είχε δηλώσει ότι σταματάει τη διεθνή καριέρα του με την εθνική του Καμερούν. Εάν ίσχυε η ηλικία που δήλωνε ο Καλά, εμφανιζόταν να έχει κουραστεί από τα διεθνή παιχνίδια σε ηλικία 25 ετών.
Κάτι αντίστοιχο έχει αναφερθεί για τον Εμανουέλ Ολισαντέμπε, στον οποίο το βιβλίο «World of Soccer» προσέθετε τρία χρόνια. Επίσης, από εμφάνιση και προϊστορία έχω μεγάλη αμφιβολία κατά πόσον ο Οφορίκουε είναι μόλις 25 ετών. Αμφότεροι, όμως, δεν μετράνε μία μπροστά στη νέα μόδα των παιδιών–θαυμάτων των πρωτοσέλιδων των εφημερίδων.
Η μόδα ξεκίνησε από την «Ελευθεροτυπία», στην οποία ο 13χρονος έκανε κριτική στην ελληνική κοινωνία για «λεξοπαραβατικότητα». Ο ένας στους δύο που άκουγε τη λέξη νόμιζε ότι είναι όρος του αστικού δικαίου και ο δεύτερος ότι είναι πρόβλημα στην άρθρωση. Τέλος πάντων, μπήκε πρωτοσέλιδο το γράμμα του λεξοπαραβατικού, πάθαμε όλοι το επάρατο πορνιόκο, αφού τα δικά μας παιδιά για να πουν τρισύλλαβη λέξη χρειάζονται δύο μέρες προπόνηση και τρεις μέρες αποθεραπεία με τον Πήδουλα, και νομίσαμε ότι το κακό πέρασε. Ελα όμως που όχι...
Πήρα χθες ένα mail από τον οκτάχρονο αναγνώστη Ν.Τ. Με τον επηρεασμένο από τον Προυστ τίτλο «Αναζητώντας τη γραφή», ο οκτάχρονος με συγχαίρει για το βρετανικό μου χιούμορ. Δηλώνει όμως ότι τον τελευταίο καιρό προβληματίζεται για το επίπεδο των Ελλήνων ποδοσφαιριστών. Κυρίως για τις δηλώσεις του Τροντ Σόλιντ, στις οποίες οι Ελληνες παίκτες αναφέρονται ως «καλοί τεχνίτες». «Στην οκτάχρονη τεχνική μου, αυτό σημαίνει την άριστη γνώση των βασικών του αθλήματος», σημειώνει ο συμπαθής οκτάχρονος, λογική που μπορώ να τον διαβεβαιώσω ότι συμμερίζονται και οι 58χρονοι. Από την άλλη, ο οκτάχρονος αντιπαραθέτει τη γνώμη του Σόλιντ ότι οι Ελληνες παίκτες είναι τεμπέληδες. Και αναρωτιέται (με την οκτάχρονη λογική του): «Μήπως ο Νορβηγός μπλέκει το ταλέντο με την τεχνική κατάρτιση, που αποκτάται μόνο με τη δουλειά, πράγμα άτοπο για τους Ελληνες ποδοσφαιριστές, που ο Σόλιντ θεωρεί τεμπέληδες;». Ο οκτάχρονος με την παιδική του αφέλεια αναρωτιεται γιατί οι Ελληνες παίκτες δεν βγάζουν πάσα των 10 μέτρων και γιατί οι σέντρες τους είναι random.
Επίσης, με αθωότητα αναρωτιέται γιατί ο Ντέμης Νικολαΐδης είπε ότι έμαθε μπάλα από τον Σάντος και γιατί οι τελευταίοι τεχνικά καταρτισμένοι παίκτες που μιλούν ελληνικά είναι ο Οκκάς και ο Αλωνεύτης, που είναι Κύπριοι. Δείχνοντας και μια αξιοθαύμαστη γνώση των κανόνων και της ορολογίας της πόκας, προσθέτει: «Αν οι Κύπριοι θεωρούνται Ελληνες, επειδή είναι αδέλφια μας, πάω πάσο». Μην πας, μικρέ μου. Η ζωή σού ανήκει. Προσθέτει μετά: «Αν ο Σόλιντ δεν εννοεί αυτούς, μάλλον θα εννοεί τον Πάντο, τον Βύντρα, τον Ζαγοράκη, τον Κολτσίδα, τον Κατσιαρό, τον Λαμπριάκο και όλη την αγαπημένη ελληνική μπαλαδοοικογένεια». Ελπίζω ο μικρός, αντί να ζωγραφίζει σπιτάκια και καραβάκια και τις ανάλογες παπαριές, να έχει ζωγραφίσει για τη μαμά του την εξάδα που ανέφερε.
Και ο οκτάχρονος καταλήγει, ανοίγοντας τον μικρό του κόσμο. «Η "Ε" απέδειξε ότι ο Πανούσης έχει δίκιο. Ο μόνος ταξικός διαχωρισμός που μπορεί να γίνει είναι ανάμεσα σε πλούσιους και φτωχούς. Δημοσίευσε την επιστολή παιδιού που στα 13 του έχει παραστάσεις από γονείς με πισίνες, ακριβά αυτοκίνητα και υπηρέτριες».Υπάρχει κάποιος που να ακούει την αθώα κραυγή ενός παιδιού στο οποίο η κοινωνία αντί για ελπίδα έδωσε έναν Κολτσίδα και να μη δακρύζει; Ολοι εμείς οι μεγάλοι χρωστάμε στον οκτάχρονο Ν.Τ. μια συγγνώμη.
- Ο Ντέμης Νικολαΐδης έδειξε ψυχραιμία. Εκτός του ότι έδωσε συγχαρητήρια στους παίκτες του για την προσπάθειά τους, έδωσε και στους παίκτες του Χαϊδαρίου για την πρόκρισή τους. Σε αυτό, τη διατήρηση της ψυχραιμίας του σε δύσκολες καταστάσεις, ο Νικολαΐδης από την εποχή που ανέλαβε την ΑΕΚ έδειξε ότι είναι θεός. Επίσης, δεν νομίζω ότι ο Νικολαΐδης σκοπεύει να τιμωρήσει τον Κυριακίδη για την «Παναγία». Ο ίδιος όταν έπαιζε μπάλα, αν σε κάθε μάτς δεν έλεγε «Γαμώ το σπίτι σου» στον διαιτητή, το είχε για γρουσουζιά. Οπως και δεν νομίζω ότι θα ενοχληθεί ιδιαίτερα από την Παναγία. Ο Νικολαΐδης σίγουρα δεν είναι θρήσκος. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άθεος ή, ακόμα καλύτερα, αγνωστικιστής. Η ΑΕΚ είναι μία από τις ελάχιστες ομάδες που η διοίκηση δεν φωνάζει παπά για αγιασμό. Οποτε έγινε αγιασμός στους Θρακομακεδόνες επί προεδρίας Νικολαΐδη, έγινε επειδή τον διοργάνωσε ο Νίκος «Πατήρ» Κωστένογλου.
- Αντίθετα με τον Νικολαΐδη, ο Γιάννης Βαρδινογιάννης είναι θρήσκος? στο γραφείο του πρέπει να υπάρχει διψήφιος αριθμός εικόνων. Ο Σωκράτης Κόκκαλης δεν μοιάζει να έχει πολλά πάρε-δώσε με τα θεία. Απλώς κρατάει τα προσχήματα, κάνει τον καθιερωμένο αγιασμό και τίποτα περισσότερο. Ούτως ή άλλως, με τις ομάδες να έχουν περισσότερους από τους μισούς παίκτες ξένους, οι ορθόδοξοι είναι η μειονότητα. Ο ξένοι παίκτες σκύβουν και φυλάνε τον σταυρό από υποχρέωση. Ο αγιασμός είναι κάτι σαν τις αναλύσεις αίματος και τα τεστ κοπώσεως. Ελαφρά ενοχλητικές διαδικασίες, αλλά μέσα στις υποχρεώσεις της δουλειάς. Το ερώτημα πάντως είναι, οι παπάδες που κάνουν τους αγιασμούς θεωρούν λογικό να ψέλνουν και να δίνουν να φυλάνε τον σταυρό παίκτες που ούτε καταλαβαίνουν τι ακούν, ούτε στο ορθόδοξο δόγμα ανήκουν; Μοιάζει να το δέχονται. Γιατί το μεροκάματο ξεπερνάει θρησκείες και δόγματα.